Skocz do zawartości

[amortyzator] przedni pod 100 kg


Rekomendowane odpowiedzi

zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić),

I wszystko już jest jasne. Teraz tylko "poskładać" myśli do kupy :yes: i pozostaje zamówić części o poskładać je w całość.

 

:thanks: panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami.

 

Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusy CL

 

+ duża odporność na uderzenia (tarcze)

+szybkość montażu (tarcze)

+lżejsze piasty

 

Minusy CL

 

-mały wybór (piasty i tarcze)

-luzy na nitach (tarcze)

-niższe ceny przy odsprzedaży kół

-cięższe od IS6 (tarcze)

 

Plusy IS6

 

+duży wybór (tarcze, piasty)

+niższa utrata wartości niż CL (tarcze, koła)

 

Minusy IS6

 

-łatwo pogiąć (tarcze)

-cięższe piasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CL nie ma żadnego minusu z wymienionych, zakładam adapter i pasują tarcze pod IS, ale jak ktoś nie czyta tego co inni piszą to głupoty bazgroli.

Co ma luz na tarczy wspólnego z minusem piasty. Właśnie chodzi o to, że pod CL jest potencjalnie dużo większy wybór tarcz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki adapter, jakie tarcze, jakie piasty, akurat aspekt wagowy bym pominął z mojego punktu widzenia.

 

Ja akurat uwielbiam tarcze Hope, a one jak sam wiesz są (czyżby były?) pod is6 :)

 

Akurat często zmieniam sprzęt, więc dla mnie słaba "mobilność" standardu CL stanowi większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piasta DT Swiss 240S CL przód- 126 gramów

Adapter DT Swiss- 30 gramów

 

Piasta Dt Swiss 240S IS przód - 145 gramów

 

To tak a propos wagi.

Poza tym każdy jeździ na czym chce-dla niektórych CL nie jest atrakcyjny,dla innych jest- i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje.

 

Nie bardzo wiem o jakie chodzi Ci działanie. Nie powiesz mi, że szybciej pozbędziesz się tarczy przytwierdzonej śrubami niż tej na systemie wielowpustu. Chyba, że o czymś nie wiem. Argument to fakt jest trochę duperelny ale taki miał być przy założeniu użycia słów „a choćby temu”. Dlatego nadal nie wiem co jest z kosmosu czy fakt pękających czy urywanych szprych czy szybkość demontażu/montażu, która jest powszechnym faktem w przypadku CL??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...