hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 jak tarcze to pod centerlocka, jest to wg mnie lepsze rozwiązanie niż 6 śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 jak tarcze to pod centerlocka, jest to wg mnie lepsze rozwiązanie niż 6 śrub tak z ciekawości można wiedzieć czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
facetos Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Dzięki wielkie chłopaki za pomoc i ze mimo późnej pory chce Wam się jeszcze odpisywać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 nie ma za co trzeba sobie pomagać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić), a jeśli zachcesz tarcze pod 6 śrub wystarczy kupić adapter. W drugą stronę już tak nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
facetos Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 zawsze jest idealnie osadzona, pewniejszy montaż ( przy śrubach mozesz z czasem je pogubić), I wszystko już jest jasne. Teraz tylko "poskładać" myśli do kupy i pozostaje zamówić części o poskładać je w całość. panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 w sumie to prawda, ale ja pomykam na 6 śrubkach nic nie gubię, tarcza równo, więc przypadki (pierwsze dwa) które podałeś to chyba skrajności lub mocowanie przez kogoś kto pierwszy raz ma doczynienia z takim sprzętem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 tak z ciekawości można wiedzieć czemu? A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 od tego ma się miskę w garażu aby w niej śrubki trzymać A pękających szprych nie przewidziałem, pewnie dlatego, że ważę 45 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 @Dudi. Jeździłem przez 4 lata na tarczach, i to nie na jednym rowerze. Co jakiś czas obydwa czasem zgubiły jakąś śrubę, więc wiem to z własnego doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 to musiałeś ostro poginać żeby śruby gubić. Ja na swoich mam śmieszne 2000 km i do tej pory wszystko jest na swoim miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 A choćby temu, że jak będziesz miał kłopoty z pękającymi szprychami i to od strony tarczy to będziesz się za każdym razem bawił śrubkami. Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Natomiast mnie przekonuje, jest bardziej uniwersalny, nie ograniczamy się do jednego rodzaju tarczy, bez problemu można założyć adapter pod IS. Sam korzystam większej sztywności tarcz XTR z hamplami Avid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Plusy CL + duża odporność na uderzenia (tarcze) +szybkość montażu (tarcze) +lżejsze piasty Minusy CL -mały wybór (piasty i tarcze) -luzy na nitach (tarcze) -niższe ceny przy odsprzedaży kół -cięższe od IS6 (tarcze) Plusy IS6 +duży wybór (tarcze, piasty) +niższa utrata wartości niż CL (tarcze, koła) Minusy IS6 -łatwo pogiąć (tarcze) -cięższe piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 CL nie ma żadnego minusu z wymienionych, zakładam adapter i pasują tarcze pod IS, ale jak ktoś nie czyta tego co inni piszą to głupoty bazgroli. Co ma luz na tarczy wspólnego z minusem piasty. Właśnie chodzi o to, że pod CL jest potencjalnie dużo większy wybór tarcz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Jednak wybór samych tarcz w standardzie CL jest wyraźnie mniejszy. A adapter to dodatkowa komplikacja i waga. Dla mnie to minus, dla Ciebie może nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Waga CL z adapterem i tak jest mniejsza niż piasty pod IS, dzięki adapterowi wybór tarcz jest większy i niczyje opinie tego nie zmienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Zależy jaki adapter, jakie tarcze, jakie piasty, akurat aspekt wagowy bym pominął z mojego punktu widzenia. Ja akurat uwielbiam tarcze Hope, a one jak sam wiesz są (czyżby były?) pod is6 Akurat często zmieniam sprzęt, więc dla mnie słaba "mobilność" standardu CL stanowi większy problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 A co Twoje "uwielbienie" ma wspólnego z uniwersalnością piast ? CL jest bardziej uniwersalna i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Piasta DT Swiss 240S CL przód- 126 gramów Adapter DT Swiss- 30 gramów Piasta Dt Swiss 240S IS przód - 145 gramów To tak a propos wagi. Poza tym każdy jeździ na czym chce-dla niektórych CL nie jest atrakcyjny,dla innych jest- i tyle w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Argument trochę wzięty z kosmosu. Jeśli faktycznie pękną szprychy,to rodzaj mocowania tarczy jest wtedy najmniejszym problemem.Zresztą tarcze pod CL i IS działają dokładnie tak samo, a wybór mocowania jest często podyktowany rodzajem piasty. Tarcze pod CL są cięższe i wymagają dedykowanego klucza ( taki sam jak do kasety ), zdarzają się przypadki powstawania luzów na łączeniu tarczy i wieloklina lub też na nitach łączących tarczę z mocowaniem CL.Tarcze IS , po prawidłowym montażu, przylegają równie dobrze jak tarcze CL- w obydwu wypadkach wymagana jest uwaga i dokładność.Prywatnie system CL mnie nie przekonuje. Nie bardzo wiem o jakie chodzi Ci działanie. Nie powiesz mi, że szybciej pozbędziesz się tarczy przytwierdzonej śrubami niż tej na systemie wielowpustu. Chyba, że o czymś nie wiem. Argument to fakt jest trochę duperelny ale taki miał być przy założeniu użycia słów „a choćby temu”. Dlatego nadal nie wiem co jest z kosmosu czy fakt pękających czy urywanych szprych czy szybkość demontażu/montażu, która jest powszechnym faktem w przypadku CL?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Beskid,miałem na myśli fakt,że szybkość montażu/demontażu po ewentualnym pęknięciu szprych nie ma żadnego znaczenia in plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Zaczyna się wojna IS kontra CL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 I w ten oto sposób w temacie o amorku zrobił się bezkarny OT z udziałem moderatorów na temat mocowania tarcz ;D Lubie was dacie se po ostrzeżeniu na wzajem ? Tak dla rozluźnienia sytuacji dajmy se po szlagu i wracajmy do tematu Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Rzezniol, udzielam Ci ostrzeżenia za propozycję ostrzeżenia dla Moderatora. Koniec OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.