michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Witam. Proszę o doradzenie mi jaki amortyzator przedni kupić do mojego roweru. Powinien być bardzo miękki. Lubię szybko jeździć po nierównościach i skakać z wysokiego krawężnika Na nic więcej mój rower chyba nie pozwala jeśli chodzi o wykorzystanie amorka Powinien być nowy w cenie do ok 500zł. Skok chyba taki jak teraz mam 100mm. Oczywiście lepiej by było gdyby był tańszy. Obecnie ważę 57 kg, ale mam dopiero 15 lat, a ten rower na pewno jeszcze dłuugo będę miał
Auditore Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 W takiej cenie według mnie tylko Suntour Epicon. Bardzo dobry amortyzator, w takiej cenie myślę, że najlepszy z nowych.
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 mój kolega właśnie taki kupił do swojego bike'a. Jest tam taki jakby wentyl do pompowania. Żeby amorek był mięciutki żeby nie było czuć praktycznie nierówności to trzeba go napompować czy spuścić z niego powietrze? A co sądzicie żebym sobie kupić 120mm? Aa, i ja mam V-brake, a epicon chyba nie ma uchwytów na V-brake
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 1. To popraw temat, używając [ i ]. 2. Jeżeli pod Vki to Raidon AIR, Tora Solo Air lub może. Recon. Ale RS to tylko używki, nowych raczej nie dostaniesz w tej cenie.
Auditore Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Im mniej napompujesz powietrza, tym będzie bardziej miękki. Jednak powinno się go pompować pod swoją wagę. Jest to już wyższej klasy widelec i oferuje dużo wyższą czułość nawet na małe nierówności, w porównaniu do tanich pseudo-amortyzatorów. Więc nawet, gdy ustawisz go konkretnie pod swoją wagę wybieranie nierówności znacznie się poprawi. Z v-brake'ami faktycznie jest problem, nowy model epicona bardzo ciężko jest dostać z piwotami. Możesz szukać starszego modelu, który dużo częściej miał piwoty, a jakość pracy oferował niemal identyczną. 1. To popraw temat, używając [ i ]. A Ty chyba ostatnio stałeś się samozwańczym moderatorem
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 a Raidon AIR będzie lepszy czy gorszy od epicona czy może taki sam? Co sądzicie o 120mm pod mój rower? Mógłbyś mi znaleźć tego epicona? Jak sie ustawia amorek pod swoją wagę?
Auditore Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Raidon będzie zauważalnie gorszy od Epicona. Nie dość, że dużo cięższy, to w dodatku mniej czuły na małe nierówności, gdyż górne golenie ma stalowe, pokryte chromem, który to ma większe tarcie niż powłoka na aluminiowych goleniach Epicona.
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 To w takim razie mógłbyś mi posszukać tego epicona na v-brake? Będę Ci bardzo wdzięczny
Auditore Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 A problem wpisać na allegro "Suntour Epicon"? Zrobiłem to za Ciebie tym razem i niestety, ale w tej chwili nie ma na sprzedaż żadnego z piwotami. Mimo, że na zdjęciach jednej z aukcji taki właśnie się znajduje, to w opisie jest wyraźnie wspomniane, że jest to wersja bez piwotów.
jokulus25 Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 na wiosnę może będą , bo jak mój kolega pytał w serwisie to mówili mu że możliwe że na wiosnę pojawią się z piwotami
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 to muszę czekać? Jak się ustawia amorek pod swoją wagę? Są jakieś poradniki dotyczące wymiany amorka? Musiałbym kupić jakieś klucze itp?
Mod Team michuuu Napisano 16 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2012 gdyż górne golenie ma stalowe, pokryte chromem, który to ma większe tarcie niż powłoka na aluminiowych goleniach Epicona. Możesz rozwinąć myśl.
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Nie ważysz zbyt wiele, więc możesz kupić za 400zł Spinnera SW7 z piwotami. Dużo lżejszy od Raidona, ale golenie mają mniejszą średnicę. Spinner amortyzator sw7 - 399,00 zł : . Z tym byciem samozwańczym moderatorem, to nie uważam się za osobę zarządzającą forum. Ale denerwuje mnie to, iż niby jest w dziale amortyzatory, ale nie wiesz, czy chodzi o przedni czy o tylny. Jeżeli chodzi o tylne to nawet nie otwieram, bo wiem, że nie pomogę, ponieważ moja wiedza w tym temacie jest dość skromna. Nie mam na celu nikogo obrażać, ale to po prostu ułatwia nawigację po forum i ew. szukanie tematu przez inne osoby. Widzi ktoś sens, że 2 osoby w ciągu 2 dni zakładają praktycznie identyczne tematy?
ammisiek Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Każdy chcę być potraktowany w sposób indywidualny to raz, a dwa nie denerwuje was czasem jak ktoś wchrzania się w wasz temat ze swoim problemem który jednak różni się trochę od waszego np. że amor musi mieć pivoty. I wtedy zazwyczaj userzy szukają/pomagają temu podczepionemu użytkownikowi, a wy zostajecie tak trochę olani Co do tematu to poczekaj do wiosny na Epicona z w/w pivotami i gwarantuję, że jak poczekasz i znajdziesz to twoje czekanie zostanie wynagrodzone pracą widelca. Pzdr.
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Co do Epicona z pivotami, to mała uwaga. Będzie on z rocznika 2009 lub wcześniejszego, z czarnymi goleniami. Pracuje praktycznie tak samo jak nowszy, ale nie każdemu podoba się wygląd.
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 a ten http://bike-parts.pl/spinner-amortyzator-p-761.html jest sporo gorszy od epicona? i moglibyście mi dać dobry link dotyczący wymiany amorka? Chciałbym go sam wymienić. Jakie klucze są potrzebne?
ammisiek Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Wystarczą ci same imbusy ;p. Wymiana jest prosta tylko patrz uważnie w jakiej kolejności ściągasz elementy z rury sterowej i w saki sposób były założone, a unikniesz niespodzianek
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Tylko pamiętaj, żeby zdemontować dolną bieżnię z widelca i prosto nabić gwiazdkę do nowego.
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 Tylko pamiętaj, żeby zdemontować dolną bieżnię z widelca i prosto nabić gwiazdkę do nowego. A mógłbyś to wyjaśnić, to nie za bardzo się znam na wymianie amorka. Pierwszy raz będę to robił
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Jak odręcisz mostek i TOP CAP to amorek powinien wypaść. Jak spojrzysz do sterówki to zobaczysz takie coś z gwintem po środku - to gwiazdka. Można wybijać, ale szkoda zachodu bo nowa kosztuje grosze. Po zdjęciu widelca jak popatrzysz na szczyt korony (miejsce stuku sterówki z koroną) będzie nabita taka okrągła część - jest potrzbna. Jak popatrzysz to w jednym miejscu od dołu jest taka szparka. Wkładasz tam śrubokrę i uderzasz (z wyczuciem, bo nie chcemy zniszczyć). Powinno odejść troszkę, następnie powtarzasz czynność na całym obwodzie.
michael26 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Napisano 16 Grudnia 2012 dzięki śliczne :0 Teraz zostało mi tylko czekać na epicona na v-brake
MokryxD Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Jeżeli czegoś nie będziesz wiedział to pisz albo PW, albo tutaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.