Skocz do zawartości

[Amortyzator]Do centurion backfire 40 [500zł]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Proszę o doradzenie mi jaki amortyzator przedni kupić do mojego roweru. Powinien być bardzo miękki. Lubię szybko jeździć po nierównościach i skakać z wysokiego krawężnika :D Na nic więcej mój rower chyba nie pozwala jeśli chodzi o wykorzystanie amorka :) Powinien być nowy w cenie do ok 500zł. Skok chyba taki jak teraz mam 100mm. Oczywiście lepiej by było gdyby był tańszy. Obecnie ważę 57 kg, ale mam dopiero 15 lat, a ten rower na pewno jeszcze dłuugo będę miał

Napisano

mój kolega właśnie taki kupił do swojego bike'a. Jest tam taki jakby wentyl do pompowania. Żeby amorek był mięciutki :D żeby nie było czuć praktycznie nierówności to trzeba go napompować czy spuścić z niego powietrze? A co sądzicie żebym sobie kupić 120mm? Aa, i ja mam V-brake, a epicon chyba nie ma uchwytów na V-brake

Napisano

1. To popraw temat, używając [ i ].

2. Jeżeli pod Vki to Raidon AIR, Tora Solo Air lub może. Recon. Ale RS to tylko używki, nowych raczej nie dostaniesz w tej cenie.

Napisano

Im mniej napompujesz powietrza, tym będzie bardziej miękki. Jednak powinno się go pompować pod swoją wagę. Jest to już wyższej klasy widelec i oferuje dużo wyższą czułość nawet na małe nierówności, w porównaniu do tanich pseudo-amortyzatorów. Więc nawet, gdy ustawisz go konkretnie pod swoją wagę wybieranie nierówności znacznie się poprawi.

 

Z v-brake'ami faktycznie jest problem, nowy model epicona bardzo ciężko jest dostać z piwotami. Możesz szukać starszego modelu, który dużo częściej miał piwoty, a jakość pracy oferował niemal identyczną.

 

1. To popraw temat, używając [ i ].

 

A Ty chyba ostatnio stałeś się samozwańczym moderatorem :)

Napisano

a Raidon AIR będzie lepszy czy gorszy od epicona czy może taki sam? Co sądzicie o 120mm pod mój rower? Mógłbyś mi znaleźć tego epicona? Jak sie ustawia amorek pod swoją wagę?

Napisano

Raidon będzie zauważalnie gorszy od Epicona. Nie dość, że dużo cięższy, to w dodatku mniej czuły na małe nierówności, gdyż górne golenie ma stalowe, pokryte chromem, który to ma większe tarcie niż powłoka na aluminiowych goleniach Epicona.

Napisano

A problem wpisać na allegro "Suntour Epicon"? Zrobiłem to za Ciebie tym razem i niestety, ale w tej chwili nie ma na sprzedaż żadnego z piwotami. Mimo, że na zdjęciach jednej z aukcji taki właśnie się znajduje, to w opisie jest wyraźnie wspomniane, że jest to wersja bez piwotów.

Napisano

to muszę czekać? Jak się ustawia amorek pod swoją wagę? Są jakieś poradniki dotyczące wymiany amorka? Musiałbym kupić jakieś klucze itp?

  • Mod Team
Napisano
gdyż górne golenie ma stalowe, pokryte chromem, który to ma większe tarcie niż powłoka na aluminiowych goleniach Epicona.

Możesz rozwinąć myśl.

Napisano

Nie ważysz zbyt wiele, więc możesz kupić za 400zł Spinnera SW7 z piwotami. Dużo lżejszy od Raidona, ale golenie mają mniejszą średnicę.

Spinner amortyzator sw7 - 399,00 zł : .

 

Z tym byciem samozwańczym moderatorem, to nie uważam się za osobę zarządzającą forum. Ale denerwuje mnie to, iż niby jest w dziale amortyzatory, ale nie wiesz, czy chodzi o przedni czy o tylny. Jeżeli chodzi o tylne to nawet nie otwieram, bo wiem, że nie pomogę, ponieważ moja wiedza w tym temacie jest dość skromna.

Nie mam na celu nikogo obrażać, ale to po prostu ułatwia nawigację po forum i ew. szukanie tematu przez inne osoby.

Widzi ktoś sens, że 2 osoby w ciągu 2 dni zakładają praktycznie identyczne tematy?

Napisano

Każdy chcę być potraktowany w sposób indywidualny to raz, a dwa nie denerwuje was czasem jak ktoś wchrzania się w wasz temat ze swoim problemem który jednak różni się trochę od waszego np. że amor musi mieć pivoty. I wtedy zazwyczaj userzy szukają/pomagają temu podczepionemu użytkownikowi, a wy zostajecie tak trochę olani :) Co do tematu to poczekaj do wiosny na Epicona z w/w pivotami i gwarantuję, że jak poczekasz i znajdziesz to twoje czekanie zostanie wynagrodzone pracą widelca. Pzdr.

Napisano

Co do Epicona z pivotami, to mała uwaga. Będzie on z rocznika 2009 lub wcześniejszego, z czarnymi goleniami.

Pracuje praktycznie tak samo jak nowszy, ale nie każdemu podoba się wygląd.

Napisano

Wystarczą ci same imbusy ;p. Wymiana jest prosta tylko patrz uważnie w jakiej kolejności ściągasz elementy z rury sterowej i w saki sposób były założone, a unikniesz niespodzianek :)

Napisano

Tylko pamiętaj, żeby zdemontować dolną bieżnię z widelca i prosto nabić gwiazdkę do nowego.

A mógłbyś to wyjaśnić, to nie za bardzo się znam na wymianie amorka. Pierwszy raz będę to robił :)

Napisano

Jak odręcisz mostek i TOP CAP to amorek powinien wypaść.

Jak spojrzysz do sterówki to zobaczysz takie coś z gwintem po środku - to gwiazdka. Można wybijać, ale szkoda zachodu bo nowa kosztuje grosze.

Po zdjęciu widelca jak popatrzysz na szczyt korony (miejsce stuku sterówki z koroną) będzie nabita taka okrągła część - jest potrzbna. Jak popatrzysz to w jednym miejscu od dołu jest taka szparka. Wkładasz tam śrubokrę i uderzasz (z wyczuciem, bo nie chcemy zniszczyć). Powinno odejść troszkę, następnie powtarzasz czynność na całym obwodzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...