Skocz do zawartości

[opony] Geax Barro Mountain 2,1"


vwothyn

Rekomendowane odpowiedzi

Kilkaset kilometrów zrobione, więc najwyższa pora wystawić oponom rekomendację. Z góry napiszę, że będzie bardzo entuzjastyczna. Szukałem opon, które zapewnią lepszą przyczepność, niż Kenda Karma w zmiennych jesiennych warunkach głównie w terenie, ale nie zamordują mnie na odcinkach asfaltowych. 11 Listopada opony miały okazję zobaczyć Małe Pieniny (niebieski szlak graniczny trawersem Wysokiej Szlachtowskiej przez Durbaszkę i Wysoki Wierch) oraz Beskid Sądecki (podjazd na Przechybę czarnym szlakiem, a następnie powrót przez Złomisty Wierch i Rogacze). Dzisiaj zrobiłem krótką, ale bardzo błotnistą miejscami trasę (koło zapadało się momentami prawie po tarcze hamulcowe). Tyle z rzeczy trudniejszych (dla mnie), oprócz tego przejechałem kilkaset kilometrów w przeróżnych warunkach od suchego po jazdę w deszczu, w terenie pagórkowatym, ze sporymi miejscami nachyleniami + kamienie i korzenie.

 

Po tym wstępie napiszę tak: bywały miejsca w trakcie tych jazd, gdzie musiałem schodzić lub zeskakiwać z roweru, ale ani jeden raz powodem nie były opony, zawsze tylko słaba łyda albo brak techniki. Jestem po prostu zachwycony tym, jak te opony się prowadzą, dają niesamowitą pewność w trakcie jazdy, utrzymują przyczepność na stromych podjazdach w dużym błocie i na mokrych liściach (mówimy o takich podjazdach, gdzie przednie koło wędruje w powietrze od czasu do czasu i sporo uwagi trzeba poświęcać opanowaniu tej tendencji), w takich miejscach dopóki zadek siedzi na siodełku tylne koło trzyma się nawierzchni, gdzie na Karmach zdarzały się niespodziewane odjazdy połączone z waleniem kolanem w górną rurę albo lotem twarzą w niepokojąco bliskie odległości od mostka kierownicy i oczywiście z kapitulacją przed podjazdem. Trzymanie boczne jest bardzo pewne, a uślizgi, jeśli się trafiają w większym błocie, to są bardzo łatwe do opanowania. Przy większych prędkościach na zjazdach w terenie (śmigałem do 55km/h max) opona daje bardzo duże poczucie bezpieczeństwa zarówno na szutrach, jak i na trawie.

 

Opony są cięższe, niż Karmy, ale chociaż na początku sceptycznie do tego podchodziłem, to teraz stwierdzam że nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Żeby było śmieszniej, to prędkość maksymalna jaką udało mi się na nich wyciągnąć na asfalcie jest większa, niż na Karmach (65km/h na Geaxach vs 62km/h na Karmach, oczywiście w tym samym miejscu, ale to raczej mało istotna różnica bo zmienną mógł być wiatr albo dyspozycja danego dnia).

 

Kolejną wielką zaletą Barro w stosunku do Karmy, i to bardzo widoczną jest ich odporność na przebicia. Do tej pory ani jednej gumy, ani beskidzkie kamierdolce, ani roślinność w mojej okolicy nie dały im do tej pory rady. Cieszy mnie to bardzo, bo ilość gum łapanych na Karmach zaczęła mnie w pewnym momencie irytować.

 

Do pełnego opisu sytuacji dodam, że ważę obecnie około 68kg i jeżdżę na ciśnieniu 2bary według lidlowej pompki (uznałem je za optymalne po wypróbowaniu zakresu 2-3bar), a wcześniej na Karmach jeździłem znacznie bardziej twardo (w zakresie 3-3,8 bara) a i tak łapałem gumy. Tylna opona przy takim ciśnieniu amortyzuje bardzo przyjemnie nierówności co wpływa znacząco na komfort jazdy w terenie.

 

Gwoli uczciwości napiszę, że cały czas się uczę, więc i postępy w technice mogą mieć pewien wpływ na ocenę opon, ale faktem jest, że po zmianie z Karmy na Barro Mountain podjeżdżam i przejeżdżam miejsca, w których wcześniej albo zeskakiwałem, albo wręcz kapitulowałem na sam ich widok i schodziłem z roweru bez walki. Polecam tę oponę jako świetnego allroundera który naprawdę daje radę w terenie, ale też nie zamęczy na asfalcie (chociaż szkoda mi tej opony ździerać na asfalcie i omijam go jak tylko mogę).

Edytowane przez vwothyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz taką wersję? http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?products=product&prod_id=3220

 

Planuję kupić taką wersję: http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?products=product&prod_id=3227 Co byście na nią powiedzieli? Nie będzie zbyt papierowa? (dotychczas nie złapałem w terenie ani jednej gumy i nie chcę, żeby się to zmieniło) I jak wypada w porównaniu z Conti RK 2.0 SS?

 

PzdR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...