stawek Napisano 18 Listopada 2012 Napisano 18 Listopada 2012 Witam. Koledzy chciałbym was prosić o pomoc ponieważ ja jestem trochę zielony w temacie. Mianowicie mam luzy na korbie, które są ostatnio bardzo dokuczliwe i coraz to bardziej odczuwalne. Pomijając już fakt, że podczas pedałowania buja nią na lewo i prawo to jeszcze wydobywają się przy tym jakieś dziwne dźwięki, jakby coś stukało, strzelało w środku. Wrzucam filmik aby wam przybliżyć nieco sytuację. http://stawek3.wrzuta.pl/film/9pagKngodNB/korba No i tutaj moje pytanie, jest możliwość naprawy tego czy konieczna będzie wymiana korby ?
MokryxD Napisano 18 Listopada 2012 Napisano 18 Listopada 2012 Wymiana suportu powinna załatwić sprawę.
kello Napisano 18 Listopada 2012 Napisano 18 Listopada 2012 Wymiana suportu powinna załatwić sprawę. Ciężko stwierdzić bez rozebrania. Może być wyrobiony kwadrat w suporcie (bo podejrzewam korba jest na kwadrat) albo wyrobione gniazdo pod oś suportu w korbie albo obie rzeczy naraz. Trzeba zdjąć korbę (klucz albo imbus albo nasadka) i ściągaczem do korb zdjąć korbę i będzie wiadomo, co jest do wymiany. Jak żadna z tych dwóch rzeczy nie będzie przyczyną luzów to pozostają jeszcze łożyska suportu i wtedy suport do wymiany.
premier2 Napisano 18 Listopada 2012 Napisano 18 Listopada 2012 Nie wiem co to za korba, ale luz może być również na samej korbie. Sam suport nie jest zbyt drogi, ale jeżeli sama korba ma luzy, to najlepiej wymienić całość. Jaki masz budżet na naprawę?
beskid Napisano 18 Listopada 2012 Napisano 18 Listopada 2012 Wymiana korby nie będzie konieczna bo gołym okiem widać problem (ruszają się obydwa ramiona). W zasadzie po takim luzie to wszystko w środku suportu bedzie uszkodzone więc najtaniej wyjdzie zakupienie nowego choć nie zaszkodzi sprubować dokrecić.