Skocz do zawartości

[amortyzator] Marzocchi z1 bomber sport-stuka i chlupocze


marcin33892

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

A więc zakupiłem sobie amorek taki jak w tytule.

Kupiłem go używanego,niby stan bdb,przebieg tzw "podwórkowy" i z wierzchu naprawdę bardzo dobrze wygląda tylko jedno mnie boli.

Gdy ustawię tłumik tak by amortyzator szybko wracał słychać(i to dość głośno) jak po prostu olej chlupocze,albo tak jakby go było mało i ciągło olej i powietrze przez zaworki.

Co do stukania,to podczas szybkiego wciskania i to na ok 1/2 skoku słychać lekkie stuki,a gdy się go już trochę słabiej wciska to już jest dobrze.

Czym to może być spowodowane ?

Zastanawiam się nad zawiezieniem go do autoryzaowanego serwisu Marzocchi w Krakowie.

Ile by kosztował serwis tego amorka ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.

Napisano

2i regulaminu

 

Witam,

Najpierw odkrec gorne korki i wylej z nich olej pomierz ile go bylo sprawdz w ksiazce serwisowej ile byc powinno. Jak było mało to zalej nowy olej wedlug zalecen producenta i powinno być dobrze jesli poziom oleju byl ok no to trzeba szukac innej przyczyny. Ale powiem ci szczerze ze jesli amortyzator ma tlumienie na calym zakresie pracy i nic zlego sie z nim nie dzieje to zmien olej i jezdzij.

Napisano

A więc tak.

Amortyzator oddałem do autoryzowanego serwisu Marzocchi w Krakowie.

Za przegląd i serwis amortyzatora zapłacę 150zł.

Dodatkowo za założenie amortyzatora( nie chce mi się z tym bawić) biorą 50zł + 70zł stery.

Trochę dużo ale mam nadzieję że się opłaci :)

Jutro bądź pojutrze go odbieram.

Napisano

Nie chcę martwić, ale duża szansa na to, że serwis nic tutaj nie zmieni. Chlupanie oleju - objaw zdrowego amora. Stukanie - dosyć charakterystyczne dla wielu marcoków - ich tłumiki lubią hałasować. Pytałeś co wchodzi w skład serwisu? Wymiana oleju i uszczelek plus przegląd?

No a 50zł za założenie amortyzatora to jakaś masakra.. to jest max 15 minut roboty dla mniej zdolnej manualnie osoby (jeśli amortyzator jest nowy i trzeba dociąć rurę sterową i nabić gwiazdkę i bieżnię). Trochę szkoda kasy, no ale rozumiem, że nie każdemu się chce, a 50 zł to powiedzmy nie wygórowana kwota jako całokształt.

Napisano

Wiesz wiem że może tu serwis nic nie zmienić,ale amortyzator dopiero co kupiłem i wolałem oddać żeby mi go posprawdzali i powymieniali co trzeba.Tym bardziej że amortyzator dużo stał bezczynnie i nie był używany,więc zawsze mogła się jakaś uszczelka sparcieć czy coś, a zawsze będę miał świadomość że mogę bezpiecznie śmigać i mi nagle amor nie dobije do końca i tam zostanie.

na razie mi tyle powiedzieli że w skład serwisu wchodzi:

- czyszczenie amortyzatora

- wymiana oleju

- wymiana uszczelek (nie mówili jakich tylko ogólnie)

- napompowanie amortyzatora

- ogólne sprawdzenie i ocenienie stanu amortyzatora

a dokładnie co zrobili mają mi wypisać na kartcę którą mi dadzą przy odbieraniu amortyzatora.

Co do montażu do ramy,to właśnie chodzi o to że nigdy nie zakładałem jeszcze amora z AHEAD(pewnie bym sobie poradził),ale zleciłem to im ponieważ czasu nie mam (robota od 6 rano do 17,a o 17 już się robi ciemno).

Także jak wróci amortyzator przeserwisowany i założony to napiszę co i jak(wrażen na razie nie bo rower dopiero składam).

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...