Skocz do zawartości

[+/- 1800-2200] 50/50 lekki teren, droga


faba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W grudniu planuję zakup nowego roweru. Używać go będę do poprawy formy, 3-4 razy w tygodniu odcinki pomiędzy 20-40km. Jeżdżę mniej więcej pół na pól ścieszka leśna,drogi asfaltowe. Lubię poszaleć troszkę w lesie tak samo lubię być szybkim na asfalcie. Mam 182 cm wzrostu i 75kg. Zastanawiam czy w moim wypadku lepiej wybrać rower bardziej "asfaltowy" czy "leśny". Proszę o sugestie, propozycję. Chcę te pieniądze wydać mądrzę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kłopota bo wiadomo, lacie mtb na szosę to uczucie marnowanej energii.

Zaś w terenie okażą się zbawienne.

Jedyne co Cię ratuje przed dokonaniem wyboru (w domyśle mtb czy cross) to ocena jaki to będzie teren ?

Jeżeli błotko, korzenie to wyjścia nie masz i jedynie zakup mtb jest sensowny.

Jeżeli to będzie żwirek, ubite drogi dojazdowe do pola, leśne ścieżki bez grząskiego gruntu to 28 calowe crossowe kółka dadzą radę w 100%, a na trasie pojadą bez odczuwalnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kłopota bo wiadomo, lacie mtb na szosę to uczucie marnowanej energii.

Zaś w terenie okażą się zbawienne.

Jedyne co Cię ratuje przed dokonaniem wyboru (w domyśle mtb czy cross) to ocena jaki to będzie teren ?

Jeżeli błotko, korzenie to wyjścia nie masz i jedynie zakup mtb jest sensowny.

Jeżeli to będzie żwirek, ubite drogi dojazdowe do pola, leśne ścieżki bez grząskiego gruntu to 28 calowe crossowe kółka dadzą radę w 100%, a na trasie pojadą bez odczuwalnych oporów.

 

 

Chyba pójdę w stronę crossa, jeżeli chodzi o teren zawsze mógłbym zastosować inną ostrzejszą oponę, prawda?

Czy cross ma inne przełożenia w stosunku do mtb? To pytanie może wydać się głupie ale czy cross to trekking?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może góral na furious fredach przykładowo?

Google mi powiedziało że to opona :) nietania opona, ale czym się charakteryzuje?

 

Google mi powiedziało że to opona :) nietania opona, ale czym się charakteryzuje?

 

Nie mogę edytować posta :/

 

Aktualnie zajechałem rowerek Bulls Jack Hammer, rozpędzić się i utrzymać prędkość na asfalcie na TIOGA FACTORY 2.10F nie jest łatwo, wierzę że wszystko co będzię troszkę chudsze będzie lepiej sprawiało się na asfalcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście,nie jest to tania opona,ale jesli jeździsz po mieście,szutrach itp,to coś typu maxxis detonator czy maxxis Xenith w zupełności ci wystarczy :)

 

No dobra kółka to rzecz z która mogę trochę esperymentować,ale co dalej, kupujemy rowerek, rozjaśnijcie troszkę zbłąkany umysł. W jaką firmę pójść czego unikać, no tak jak przy piwku, podyskutujmy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trekkingowi do crossa jest najbliżej ale jednak to nie to samo.

Delikatne różnice robią z tych rowerów dość specyficzne sprzęty pod konkretny typ podróżowania.

Tak jak na szosie nie wiele będą się różniły tak np. na podjeździe pod sporą górkę w lesie odczujesz brak pochyłu do przodu (w przypadku trekkinga).

 

Ten Unibike Viper to świetna maszynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trekkingowi do crossa jest najbliżej ale jednak to nie to samo.

Delikatne różnice robią z tych rowerów dość specyficzne sprzęty pod konkretny typ podróżowania.

Tak jak na szosie nie wiele będą się różniły tak np. na podjeździe pod sporą górkę w lesie odczujesz brak pochyłu do przodu (w przypadku trekkinga).

 

Ten Unibike Viper to świetna maszynka.

 

 

Zastanawiam się czym powininen chcarakteryzowac się mój rower i wychodzi na to że musi zapieprzać. Chcę szybki rower, bez różnicy czy to asfalt czy scieżka leśna, taki przysłowiowy mistrz prostej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Winetou.

Nie ma uniwersalności typu szosa w teren.

Musisz pogodzić się z tym, że na szosie "kolarzówką" byś pojechał szybciej niż na crossie i tak samo w terenie pojedziesz szybciej i wygodniej na mtb.

Ale jak nie możesz kupić 2 rowerów to pozostaje oswoić się z myślą o crossie bo faktycznie wydaje się najlepszym wyborem.

Duże koła mają zaletę i na szosie i w terenie.

W lekkim terenie jak już wspominałem (nie piach, głębokie błoto czy korzenie na pół koła) spokojnie da sobie radę i więcej będzie zależało od Twojej kondycji niż szerokości opon.

Na szosie jeżeli jesteś wytrenowany to utrzymanie prędkości 25-30km/h nie jest kłopotem (nie walczysz z oporami toczenia).

Jeżeli już się zdecydujesz jaki typ roweru chcesz to będziemy mogli szukać rower na Twój budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Winetou.

Nie ma uniwersalności typu szosa w teren.

Musisz pogodzić się z tym, że na szosie "kolarzówką" byś pojechał szybciej niż na crossie i tak samo w terenie pojedziesz szybciej i wygodniej na mtb.

Ale jak nie możesz kupić 2 rowerów to pozostaje oswoić się z myślą o crossie bo faktycznie wydaje się najlepszym wyborem.

Duże koła mają zaletę i na szosie i w terenie.

W lekkim terenie jak już wspominałem (nie piach, głębokie błoto czy korzenie na pół koła) spokojnie da sobie radę i więcej będzie zależało od Twojej kondycji niż szerokości opon.

Na szosie jeżeli jesteś wytrenowany to utrzymanie prędkości 25-30km/h nie jest kłopotem (nie walczysz z oporami toczenia).

Jeżeli już się zdecydujesz jaki typ roweru chcesz to będziemy mogli szukać rower na Twój budżet.

 

Wszytsko rozumiem. Tak chcę rower crossowy. Obiecuję omijac błoto i te duże korzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida Crossway TSF 100V - http://www.rowerymerida.pl/produkt65/crossway-tfs-100-v-rower-merida.html

Wspomniany Unibike

Kellys Saphyx Grey - http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28718&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=323

Kellys Axell - http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28096&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=323

 

Pierwsze lepsze z brzegu.

Można wyszukać perełki na pełnym Deore ale to już przy przecenach, których jak wiadomo musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida Crossway TSF 100V - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

Wspomniany Unibike

Kellys Saphyx Grey - Kellys Bicycles : ProductDetail

Kellys Axell - Kellys Bicycles : ProductDetail

 

Pierwsze lepsze z brzegu.

Można wyszukać perełki na pełnym Deore ale to już przy przecenach, których jak wiadomo musisz poszukać.

 

własnie na jakieś posezonowe wyprzedaże liczę. Tylko że moja orientacja w osprzęcie jest znikoma i boję sie że mogę nie zauważyć promocji:) MOgę prosić was jeszcze o poradę czego się wystrzegać przy wybieraniu, lub na co zwrócić uwagę?

Sam co zauwazyłem to, to ze crossy nie mają z przodu/tyłu hamulców tarczowych, rozumiem ze w takim rowerze są one nie potrzebne? Szukać sprzetu z serii Deore...

Dziękuję za zainteresowanie. W przed dzień zakupu wrzucę moje typy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Winetou.

Nie ma uniwersalności typu szosa w teren.

Musisz pogodzić się z tym, że na szosie "kolarzówką" byś pojechał szybciej niż na crossie i tak samo w terenie pojedziesz szybciej i wygodniej na mtb.

Ale jak nie możesz kupić 2 rowerów to pozostaje oswoić się z myślą o crossie bo faktycznie wydaje się najlepszym wyborem.

Duże koła mają zaletę i na szosie i w terenie.

W lekkim terenie jak już wspominałem (nie piach, głębokie błoto czy korzenie na pół koła) spokojnie da sobie radę i więcej będzie zależało od Twojej kondycji niż szerokości opon.

Na szosie jeżeli jesteś wytrenowany to utrzymanie prędkości 25-30km/h nie jest kłopotem (nie walczysz z oporami toczenia).

Jeżeli już się zdecydujesz jaki typ roweru chcesz to będziemy mogli szukać rower na Twój budżet.

 

Jeżeli jeden rower to MTB i opona z grupy Schwalbe Sam Smart lub Continental Race King - są uniwersalne na asfalcie i w terenie. Te opony na asfalcie są naprawdę szybkie tak samo jak opony crossowe (porównanie do viper) ale z kolarzówką nie mają szans :-( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś byłem w jednym z poznaniskich sklepów, oglądałem rower Kona Blast, fakt nie jest to cross.

Jest to rowerek bardzo dobrze wyposażony i ma bardzo wycieczkową geometrię(plecki nie będą bolały,nawet podczas kilkugodzinnej wycieczki).Masz kasę,to bierz.

 

Możesz jeszcze wziąć pod uwagę Konę Mahuna 29.Możesz kupić w Poznaniu za 1999 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...