Skocz do zawartości

bouli

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bouli

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Niestety przez moje krótkie nogi rowery Canndale, Specjalized, Merida odpadają - przy długości siodełko-sztyca kierownicy powyżej 60cm mają wysokość rury pionowej powyżej 77-78 cm - Scotta nie mierzyłem ale geometria podobna.
  2. Stało się i pękła rama w fulu którego ujeżdżałem 5 lat - rama poszła do reklamacji ale ja już chyba nie chcę pełnego zawieszenia więc rozglądam się za hardtrialem. Z powodu moich wymiarów mały przekrok 78 cm przy wzroście 178 cm ograniczony jestem do kilku dostępnych obecnie w ofercie warszawskich sklepów modeli. Rozważam zakup pomiędzy 3 rowerami na rami karbonowej: 1. Cube Reaction C:62 Pro https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-pro-carbonnblue-2019/ 2. Cube Reaction C:62 https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-bluenlime-2019/ mający inny napęd podwójny blat 36/26 , Pro ma jeden blat 32 i jest tańszy. 3. Najdroższy z ww. GT Zaskar Carbon Elite https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-race/zaskar-carbon-elite#geometry podobnie jak Cube Pro ma jeden blat ale 34 ząbki co jest plusem na płaskim Mazowszu i najlepszy ze wszytkich amortyzator Reba . Rozważałem także zakup wersji aluminiowej GT https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-race/zaskar-alloy-elite ale chyba warto dopłacić do karbonu. Z powodu materiału ramy odrzuciłem rowery firmy którą cenię Treka X-caliber 9 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/23165/?colorCode=greydark . Będę bardzo wdzięczny za Wasze rady i ewentualnie inne propozycje jednak rower chciałby przymierzyć przed zakupem więc musiałby być dostępny w Warszawie lub jej okolicach.
  3. Koło 29 wydaje mi się lepsze na piaski Kampinosu. Nie wiem czy geometria 29-tek jest inna ale w rowerach które sprawdzałem moja pozycja była znacznie bardziej wyprostowana niż na 26". Jednak rozważam także 27,5 np. Anthem Giant-a http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.27.5.2/17693/74011/#specifications
  4. Po 10-ciu latach jazdy na Gary Fisher podjąłem decyzję zmiany roweru. Teren po jakim będę jeździł to w większości Kampinos : dużo piachu , troszkę korzeni, ogólnie płasko. Logiczne więc było by abym wybrał HT ale wymyśliłem sobie, że FS pozwoli mi odciążyć kręgosłup z którym mam problemy tak, że dłuższa jazda po korzeniach daje mu go mocno odczuć :-( do tego stopnia , że ostatni rok jeździłem prawie wyłącznie na rowerze szosowym, a góral stał w garażu. Po szybkim przeglądzie warszawskich sklepów i wytypowałem 3 rowery w budżecie 5-6 tysięcy. Haibike Impact 29 : http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72506,16816,detail.html Giant Anthem X 29er 2 : http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.29er.2/14070/64194/#specifications Specialized Camber : http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2012/camber/camber29#specs Najbardziej leży mi Anthem. Poniżej ocenione przeze mnie zalety i wady rowerów : + jest najlżejszy , + ma najlepszy przedni amortyzator + dość przyzwoity równy osprzęt, - marka która słabo realizuje reklamacje, - (?) damper który chyba nie ma blokady , czy to jest wada ? jeżeli będę chciał pojeździć po szosie boję się o bujanie Specialized: + uznana marka + wysoko oceniana rama - opinia np. stron www. + ma blokadę dampera - ma bardzo nierówny osprzęt np. manetki alivio czy kaseta 9 rzędowa, - ciut cięższy od Anathema Haibike: + jest najtańszy + dobry osprzęt + blokada przedniego amortyzatora PopLoc + trzy ustawienia tylnego amortyzatora w tym pełna blokada - najcięższy z 3-ki ale też nie kloc 14,1 kg Jak wyżej wymieniłem w każdym zwracam uwagę na damper. Nie mam doświadczenia żadnego z FS-ami i stąd moje pytanie czy blokada dampera jest istotna ? Dojazdy czy część tras które pokonuję na rowerze to asfalty czy gładkie szutry gdzie aż się prosi mocniej przycisnąć na pedały i zablokować amortyzator. Drugim pytaniem jest rozmiar roweru. Mam 178 cm wzrostu. Rowery które mierzyłem są M-ki czyli rama 17,5-18" i wydają mi się na styk - sztyca podsiodłowa był wyciągnięta na pełną dozwoloną długość i pozycja znacznie bardziej wyprostowana niż w obecnym rowerze. Niestety jest koniec sezonu i w sklepach których byłem były rowery tylko w tych wielkościach. Dotychczasowy rower ma rozmiar 17,5". A trzecim pytaniem na które sobie już odpowiedziałem, ale proszę o utwierdzenie mnie, że FS jest z uwagi na kręgosłup lepszym wyborem niż HT nawet na równinne tereny.
  5. Czy każdy może się z Wami zabrać ? To byłby mój pierwszy wyjazd i nie wiem jakie zasady panują.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...