Skocz do zawartości

[29er]Full do 10 tys. PLN


KrossLevel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Mam problem z wyborem amortyzowanego 29era

Mój budżet to 8-10 tys ...

Zależało by mi na jak najlepszym osprzecie a nie ładnej ramie ....

Wzrost 175 cm , waga 55kg

O właśnie i czy warto wogole zmieniać te koła na 29 czy wybrać coś na 26 albo 650 b

Myśle o tym 29 ponieważ mam 13 lat i zapewne jeszcze urosnę ( szybko ... )

a słyszałem że te 29 to są dobre 'przyszłościowo' ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak , z całym szacunkiem myśle ze taka odpowiedz jest bez sensu ponieważ nawet taki chłopczyk zdaje sobie sprawę z tego ze jest to forum ogólnopolskie i nie pragnie zasmiecac forum ;) ( szczególnie gdy sam ma mały problem z wyborem ) j

Czyli na pewno rodziców nie oskubalem i pytam bardzo szczerze ......

Oo i może nie tyle fantazjuje co myśle o przyszłym sezonie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak trochę w gestii sprostowania Twojego toku myślenia. Kupując rower przede wszystkim trzeba patrzeć na ramę i system zawiesznie. Może nie na to czy jest ładna (choć przy takim budżecie na pewno nie kupiłbym roweru który mi się nie podoba) ale czy ma dobre (efektywne) zawieszenie i geometrię która będzie Ci odpowiadać. Osprzęt wcześniej czy później i tak się zużyje i pójdzie do wymiany a rama właśnie zostanie. Choć przy 10K to też raczej nie ma opcji żeby był na słabym osprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , tak masz rację ... Ale nie chodziło mi o to żeby rower był brzydki i mi się nie podobał , ale używając ''ładna rama''

miałem na myśli rower w którym rama to 3/4 ceny np. taki Spec Camber ładnie wygląda ale osprzęt jest po prostu SŁABY (jak za 8,5k ) Dlatego nie zwracam takiej uwagi na markę RAMY bo wiem że w niektórych przypadkach dla producenta rama jest ważniejsza niż osprzęt ale taki rower (8,5k) z jakimś Alivio czy x7 to po prostu śmiech ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , oczekuje czegoś na poziomie Xt albo X9 a jak w Specie za 8,5 k manetki - alivio , korba - sram x5 , p.przerzutka - sram x7 , koła czasami jakieś no-name'y .. przykładów jest naprawdę wiele ... Nie potrafię zaproponować dużej ilości takich rowerów ( dlatego zwracam się do forum ) Najfajniejszy dla mnie byłby 29er full ...... czekam na inne propozycje oraz może jakieś fajne modele .. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , tak masz rację ... Ale nie chodziło mi o to żeby rower był brzydki i mi się nie podobał , ale używając ''ładna rama''

miałem na myśli rower w którym rama to 3/4 ceny np. taki Spec Camber ładnie wygląda ale osprzęt jest po prostu SŁABY (jak za 8,5k ) Dlatego nie zwracam takiej uwagi na markę RAMY bo wiem że w niektórych przypadkach dla producenta rama jest ważniejsza niż osprzęt ale taki rower (8,5k) z jakimś Alivio czy x7 to po prostu śmiech ....

 

Mój Camber na XT/SLX kosztował 6500pln...bez problemu można dostać za 7100pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście, nowy z gwarancją. Tylko kolor nie za bardzo mi pasuje dlatego aktualnie szukam dobrej lakierni proszkowej i zmieniam drastycznie barwy.

 

Czy to może standardowy Camber (tzw. 'base model') 29" z 2012 roku? Biało czerwony? Czyli de facto Camber Elite 2011 ze zmienionym malowaniem. Bo mam takiego, za podobną kwotę i też nie bardzo widzą mi się jego barwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy to może standardowy Camber (tzw. 'base model') 29" z 2012 roku? Biało czerwony? Czyli de facto Camber Elite 2011 ze zmienionym malowaniem. Bo mam takiego, za podobną kwotę i też nie bardzo widzą mi się jego barwy.

 

Powiem szczerze, ze nie wiem ale patrząc do neta to chyba jest tak jak piszesz. Mój stał ze standardową cena 7999pln, wyrwalem dokladnie za 6560pln. Były trzy malowania pomarańczowo- biały, czarno-żółty i biało-czerwony. Niestety tych dwóch pierwszych już nie można było dostać.

Miał być epic lub stumpjumper fsr ale po przymiarkach padło na Cambera. Nie żałuje i polecam każdemu komu mogę polecić. Teraz wyjście na rower to jak w czasach szkolnych, maksymalna zabawa.

 

Pasuje mi idealnie malowanie na 2013 rok, Satin Black/Red.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://ww2.bikekatalog.pl/2012//rowery/172/Cannondale.Scalpel.29er.Alloy.3/

 

równo 8k pln - "emka". Kilka rzeczy do wymiany ( pierwsze manetki na np. X.0 ), ale przynajmniej już na starcie waga 11 kg z groszem, a nie 13-14 kg... Nowe rurki, może korba ( w tej chwili na np chainie korba k-force to 160 funtów ), a na pewno lżejsze koła, bo to podstawa w 29erze i w sumie wydając 10k pln dostaniesz uniersalny i lekki rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 13 lat i 175cm wzrostu? Łooo Jezuuu...

 

Wracając do tematu. Na twoim miejscu sam bym sobie coś złożył, ale nie wiem, czy w tym wieku będziesz umiał/ chciał. Budżet masz wystarczający. Wtedy wszystko byś miał, tak jak ciebie pasuje.

 

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, ze nie wiem ale patrząc do neta to chyba jest tak jak piszesz. Mój stał ze standardową cena 7999pln, wyrwalem dokladnie za 6560pln. Były trzy malowania pomarańczowo- biały, czarno-żółty i biało-czerwony. Niestety tych dwóch pierwszych już nie można było dostać.

Miał być epic lub stumpjumper fsr ale po przymiarkach padło na Cambera. Nie żałuje i polecam każdemu komu mogę polecić. Teraz wyjście na rower to jak w czasach szkolnych, maksymalna zabawa.

 

Pasuje mi idealnie malowanie na 2013 rok, Satin Black/Red.

 

Czyli ten sam ;]

Mój też standardowo 7999, posezonowa obniżka dała mi 6399, ale jako, że brałem na raty, wyszło i tak, tyle, co w katalogu...

Rowerek jak najbardziej w porządku, tylko napęd z miejsca poszedł do wymiany.

A dziś z powodu uszkodzonego dampera trafił na gwarancję - czekam na rozpatrzenie, wierzę, że będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli ten sam ;]

Mój też standardowo 7999, posezonowa obniżka dała mi 6399, ale jako, że brałem na raty, wyszło i tak, tyle, co w katalogu...

Rowerek jak najbardziej w porządku, tylko napęd z miejsca poszedł do wymiany.

A dziś z powodu uszkodzonego dampera trafił na gwarancję - czekam na rozpatrzenie, wierzę, że będzie OK.

 

Nie mam zastrzeżeń do napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zastrzeżeń do napędu.

 

U mnie był problem. Przy mocniejszym depnięciu korba (a raczej wkład suportu) gięła się tak, że łańcuch zaczynał ocierać o prowadnicę przerzutki i nie szło tego zniwelować regulacją. A ważę +/- 87 kg, więc słoniem nie jestem. Zatem korby poszły do wymiany, a za nimi od razu kaseta + łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj się ważyłem 56,3 :) Teraz jeżdżę na full slx , kołach dt z novatecami , hamulce ( to mi najbardziej przeszkadza )

Tektro Draco ...

 

djdan - właśnie myślałem o samodzielnym składaniu , praktycznie wszystkie rowery jakie miałem sam składałem i serwisowałem i zdecydowałbym się na to , ale problem w tym że nie ma ram amortyzowanych które można kupić w 29 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tego Elswortha patrzyłem i średnio mi się podoba ;/

Ale przez to nasunęło się pytanie czy warto 29era

Nie jeżdżę nie wiadomo gdzie żeby strasznie potrzebne było to dodatkowe 120 mm skoku ( wiem troche po fakcie )

I zacząłem się rozglądać za hardami i znalazłem coś takiego :

http://www.bike-center.pl/index.php?p7371,radon-zr-race-29er-10-0-lime-blue-white-2013 to cały na Sramie

 

http://www.bike-center.pl/index.php?p6248,radon-zr-race-10-0-white-black-glossy-red-2012 a tu na Xtr

 

 

co o nich myślicie , który jest lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...