Skocz do zawartości

[2000-2500] prośba o uwagi do propozycji rowerów


Artur1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poszukuję następcy wheelera 2880, który służył mi dzielnie przez wiele lat.

 

60% to miast, 40% lekki teren i czasami dłuższe wypady (nieregularnie).

 

wzrost 184 i waga 84

 

Poszukuję (Tak mi się wydaje, że słusznie) czegoś z hydrauliką bo obecne hamulce są bardzo słabym rozwiązaniem + ewentualny amor tylni.

 

Ważna jest wygodna pozycja - obecny 2880 wymusza pozycję, że spore obciążenie mam na dłoniach (praktycznie muszę być pochylony i opierać się na kierze) i po terenowej jeździe czuję i dłonie o kark/plecy odbijane od pracy zawieszenie. Przejechałem się paroma rowerumi o bardziej rekreacyjnej geometrii ramy z niższej półki ale młodszych wiekiem od mojego i było o niebo lepiej.

 

Celuję jednak w trochę wyższą półkę ale poszukuję raczej używki, bo uważam że za niższą cenę dostajemy coś z wyższej półki - a obdrapania etc nie przeszkadzają mi jeśli mechanicznie jest wszystko ok.

 

mam kilka swoich typów - będę wdzięczny za uwagi i ewentualnie propozycję w jakim kierunku pójść (a może ktoś będzie miał jakieś konkretne linki, także za nie również będę wdzięczny.

 

Rower Focus First Expert 19", OKAZJA Sprzedam - Rowery Górskie, Rowery Miejskie - Gumtree Małopolskie / Kraków

tutaj chyba jeszcze 200 pln udałoby się zejść

 

 

http://allegro.pl/bm...2677094671.html

 

 

http://tablica.pl/of...ny-ID1wMOW.html

nie wiem czy nie będzie dla mnie za duży

 

http://allegro.pl/ro...2692342687.html

tutaj chyba jeszcze 200pln udałoby się zejść

 

 

i jeszcze takie propozycje:

 

http://tablica.pl/of...#8fb5e36f;r:;s:

 

http://tablica.pl/of...#8fb5e36f;r:;s:

 

http://allegro.pl/cu...2667359228.html

 

przy okazji: jak sprawdzić (poza jazdą próbną oczywiście) czy geometria danej ramy jest bardziej rekreacyjna niż taka mocno race'owa?

 

po obecnym wheeler 2880 mam trochę dość tej pozycji na dłuższych odcinkach i gorszym terenie i wolałbym coś "wygodniejszego" w zakresie pozycji

 

pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60% to miast, 40% lekki teren i czasami dłuższe wypady (nieregularnie). Poszukuję (Tak mi się wydaje, że słusznie) czegoś z hydrauliką bo obecne hamulce są bardzo słabym rozwiązaniem + ewentualny amor tylni. Ważna jest wygodna pozycja - obecny 2880 wymusza pozycję, że spore obciążenie mam na dłoniach (praktycznie muszę być pochylony i opierać się na kierze) i po terenowej jeździe czuję i dłonie o kark/plecy odbijane od pracy zawieszenie. Przejechałem się paroma rowerumi o bardziej rekreacyjnej geometrii ramy z niższej półki ale młodszych wiekiem od mojego i było o niebo lepiej.

 

Skoro w większości będziesz jeździł po mieście, a reszę w lekkim terenie, to po co ci pełna amortyzacja.

Z tego, co jeszcze piszesz o oczekiwanej wygodzie (pozycji na rowerze) wynika, że powinieneś celować np. w crossa o spokojniejszej geometrii.

Jeśli to ma być używka z wyższej półki, to możesz się rozglądać za crossami z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i powietrznym amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi.

poszukam czegoś zgodnie z tym sugestiami i pozowlę sobie jeszcze wstawić co wybrałem - abyście ocenili jeszcze raz (i postarma się zrobić porządek z linkami :-)

 

dzięki

 

znalazłem jeszcze coś takiego z używek aktualnie dostępnych. Cena trochę wyższa, ale myślę ze da się coś utargować.

 

http://allegro.pl/rower-gorski-schwinn-mesa-ltd-i2692342687.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, pociągają Cię rowery efektowne, ale jak na czymś takim będziesz jeździł po mieście?

Chyba jeszcze nie jesteś na odpowiednim poziomie wtajemniczenia, więc „pogoogluj” sobie i poczytaj czym charakteryzują się poszczególne rodzaje rowerów – a szczególnie typu cross.

 

Ja ci tylko podam pierwsze z brzegu przykłady przyzwoitych crossów:

 

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/487/Stevens.X.8.Disc/

 

http://www.carver.de/bikes/trekking-off-road/b/bike/sonic-150/

 

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1219/Centurion.Cross.Line.Ultimate.SLX-D/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w zakresie cenowym, który podałeś niezwykle ciekawą propozycja są Centuriony Crossline 200; crossline 400.

Biorąc pod uwagę wyprzedaże posezonowe można takowe modele "wyrwać właśnie w granicach 2- 2,5k.

 

osobiście używam Cl 400 i rower ma nakulane jakieś 22000 i serwisowany jeździ jeździł i będzie jeszcze dluuugo jeździł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p><p>

Celuję jednak w trochę wyższą półkę ale poszukuję raczej używki, bo uważam że za niższą cenę dostajemy coś z wyższej półki - a obdrapania etc nie przeszkadzają mi jeśli mechanicznie jest wszystko ok.

qwaq - czytaj ze zrozumieniem, bo z mojej strony mowa jest o używanych (w każdym bądź razie, ja o tym wcześniej wyraźnie pisałem).

Jeśli to ma być używka z wyższej półki, to możesz się rozglądać za crossami z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i powietrznym amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey

 

szukam używek z zaproponowanych przez Was propozycji ale jeszcze ostatni raz wrócę do fulla bo znalazłem coś takiego:

 

http://allegro.pl/ro...2697287621.html

 

co o nim myślicie?

 

dojdzie koszt pedałów i opony, które wydaję się też do wymiany - ale i tak zmieściłbym się w jakimś rozsądnym budżecie.

 

będę wdzięczny za opinie - lub ewentualnie na jakieś namiary na używkę, albo jeśli macie coś w tym budżecie i w tych warunkach - to podeślijcie (moze być priv)

 

 

i jeszcze coś takiego co wydaje się rozsądne do mojego użytkowania głównie miejskiego (ten potaniał ostatnio na tej aukcji o 200pln i cena wydaje mi się rozsądna.. tylko ze to 21 cali, także chyba będzie dla mnie za duży (choć nigdy nie jeździłem na 21 i tego nie wiem :-)

 

http://allegro.pl/bm...2696216840.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full jest ci nie potrzebny, po za tym Dart i bardzo mało info na temat konkretnych modeli kół, hamulców itp. Z kolei ten BMC jest bardzo fajnie złożonym sztywniakiem do "szybkiej jazdy miejskiej", a rama nie powinna być za duża, oczywiście warto przymierzyć i oglądnąć osobiście, bo bądź co bądź toużywka, ale z fotek wynika, że w całkiem nieźłym stanie i dobrym osprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmc jest świetny! Tylko jest na szosowej korbie czyli w tym delikatnym terenie może być "nienada". jak bym się obudził dziś bez roweru i z dwoma tysiami to chętnie bym go łyknął ;) Ale to kwestia upodobań ;) Jak chcesz mieć uniwersalny rower to żaden z tych nie jest dla Ciebie, bierz albo krosa albo mtb ale harda (bez tylnego amorka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...