Skocz do zawartości

[hamulce/klamki]Klamki XTR vs. 9.0SL oraz hamulce 7.0 vs. XTR


AntyIdiota

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym usunąć ten temat, ale to forum jest dziwne i nie pozwala na usuwanie swoich postów.

 

Cześć

 

Zastanawiam się nad zamianą klamek SRAM 9.0SL na XTR(950/960/970).

Czy ma to jakikolwiek sens, czy ktoś z Was miał okazję porównać profil obu tych klamek? Raczej trudno jest spotkać.

Czy klamki XTR z wymienionych powyżej generacji różnią się czymś od siebie, co jest lżejsze XTR czy 9.0SL.

 

Czy V-brake XTR w czymkolwiek przewyższa SRAM 7.0? Jak to się masowo, wiem że 7.0 są lżejsze od XT(przynajmniej poprzednich, to jest 770). Czy od V'ek naprawdę zależy siła hamowania czy raczej użytych klocków i ich poprawnego ustawienia?

 

Napisano

Wg mnie zmiana ma sens. Klamki XTR są znacznie sztywniejsze od plastikowego (czy Grilon-owego jak kto woli ;-)) SRAM-a, co jest nie bez znaczenie dla uzyskania odpowiedniej jakości hamowania.

Osobne klamki występowały tylko w 3 seriach XTR: M950, M952 i M970. W dwóch pierwszych występowały pod jedną nazwą: BL-M950. Niemniej jednak te ze starszej serii nawet dla laika wyglądają dużo lepiej; wykonane są z większą dbałością o detale. Konstrukcyjnie wszystkie te klamki są identyczne. Zdecydowanie nie polecam kupna najnowszych 970, które jakościowo prezentują IMHO dość żenujący poziom.

9.0 SL są trochę lżejsze; różnica ok. 10-kilkunastu gramów.

 

Szczęki XTR przewyższają 7.0 właściwie we wszystkim oprócz wspomnianej przez Ciebie masy :-) Choć trzeba szczerze powiedzieć, że akurat te SRAM-y cechowały się wysoką siłą hamowania. Od ich konstrukcji zależy bardzo wiele, choć klocki mają równie niebagatelne znaczenie, co jest chyba oczywiste.

Napisano

Osobne klamki występowały tylko w 3 seriach XTR: M950, M952 i M970. W dwóch pierwszych występowały pod jedną nazwą: BL-M950. Niemniej jednak te ze starszej serii nawet dla laika wyglądają dużo lepiej; wykonane są z większą dbałością o detale. Konstrukcyjnie wszystkie te klamki są identyczne. Zdecydowanie nie polecam kupna najnowszych 970, które jakościowo prezentują IMHO dość żenujący poziom.

9.0 SL są trochę lżejsze; różnica ok. 10-kilkunastu gramów.

 

Jak odróżnić od siebie wersje 950, 952? Czy te poniżej to są inne wersje? Do którego roku była produkoiwana wersja 950.

http://www.adgp.co.j...89468245397.jpg

http://i1092.photobu...ember9th026.jpg

 

 

A jak z profilem, czy profil 950 przypomina jakieś inne klamki?

Napisano

J/w, serię 952 wprowadzono w roku 1999. Nie mając klamek w ręku, rozróżnisz je tylko po fotkach od spodu. Dokładniej mówiąc, chodzi o oś obrotu. Pierwsza wersja miała tam wciskany na wierzch plastikowy pin, który od spodu kończył się 4-ema wypustkami:

http://bikemarkt-ima...MG_3337.JPG.jpg

Nowsze klamki posiadają zanitowany na stałe pin metalowy:

http://www.adgp.co.j...97/Default.aspx

http://s4f9b55a471ef...47_1280x853.jpg

Pierwsza wersja jest lepiej wykonana; wydaje mi się, że na nowych maszynach i linii produkcyjnej jakość była po prostu wyższa. Ale powiem Ci szczerze, że to różnica dla zboków takich jak ja i jeśli znajdziesz BL-M950, to bierz je bez zastanowienia bez oglądania się na rok produkcji. Przestrzegam przed serią 970; tam luzy zrobiły mi się niewiele mniejsze niż w starych Deore LX BL-M570. Szaraki są praktycznie niezniszczalne; wystarczy raz na rok je rozebrać i przesmarować, ew. potraktować teflonowym olejkiem, np. Finish Line. Robi się to spokojnie bez zdejmowania klamek z kiery: http://pioneerism.co...009/01/21/v.jpg

Odnośnie profilu nie do końca wiem, co masz na myśli. SRAM jest bardziej masywny; mnie w XTR odpowiada kąt, gięcie i długość klamki. Ew. przypominają nieco starsze Avid-y, model SD-Ti czy Ultimate.

Napisano

J/w, serię 952 wprowadzono w roku 1999. Nie mając klamek w ręku, rozróżnisz je tylko po fotkach od spodu. Dokładniej mówiąc, chodzi o oś obrotu. Pierwsza wersja miała tam wciskany na wierzch plastikowy pin, który od spodu kończył się 4-ema wypustkami:

http://bikemarkt-ima...MG_3337.JPG.jpg

Nowsze klamki posiadają zanitowany na stałe pin metalowy:

http://www.adgp.co.j...97/Default.aspx

http://s4f9b55a471ef...47_1280x853.jpg

Pierwsza wersja jest lepiej wykonana; wydaje mi się, że na nowych maszynach i linii produkcyjnej jakość była po prostu wyższa. Ale powiem Ci szczerze, że to różnica dla zboków takich jak ja i jeśli znajdziesz BL-M950, to bierz je bez zastanowienia bez oglądania się na rok produkcji. Przestrzegam przed serią 970; tam luzy zrobiły mi się niewiele mniejsze niż w starych Deore LX BL-M570. Szaraki są praktycznie niezniszczalne; wystarczy raz na rok je rozebrać i przesmarować, ew. potraktować teflonowym olejkiem, np. Finish Line. Robi się to spokojnie bez zdejmowania klamek z kiery: http://pioneerism.co...009/01/21/v.jpg

Odnośnie profilu nie do końca wiem, co masz na myśli. SRAM jest bardziej masywny; mnie w XTR odpowiada kąt, gięcie i długość klamki. Ew. przypominają nieco starsze Avid-y, model SD-Ti czy Ultimate.

 

Dzięki za pomoc. Są jeszcze jakieś interesujące klamki tej klasy na rynku poza Avidami?

Napisano

Ciężko byłoby coś znaleźć; może poszukiwania wśród mocno egzotycznych firm na ebay przyniosłyby skutek.

Tendencja bowiem była raczej taka, że drogie, "dobre" klamki robiono często i gęsto pod niską masę typu Paul, Extralite, Kooka, etc. Z drugiej strony były dziwadła typu Cane Creek lub podróbki Shimano jak np. DiaTech. W wersji nieco bardziej budżetowej poszukałbym starych klamek Deore XT, a konkretniej modelu BL-M739. Profil niewiele odbiegający od XTR; konstrukcyjnie też podobnie.

Napisano

To już wszystko jasne. Ostatnie pytanie tak trochę obok tematu. Mam takie klamki(STX RC) w drugim rowerze, czy one się czymś różniły od późniejszych LX?

SAM_1492.jpg

Napisano
Ciężko byłoby coś znaleźć; może poszukiwania wśród mocno egzotycznych firm na ebay przyniosłyby skutek.

Tendencja bowiem była raczej taka, że drogie, "dobre" klamki robiono często i gęsto pod niską masę typu Paul, Extralite, Kooka, etc. Z drugiej strony były dziwadła typu Cane Creek lub podróbki Shimano jak np. DiaTech. W wersji nieco bardziej budżetowej poszukałbym starych klamek Deore XT, a konkretniej modelu BL-M739. Profil niewiele odbiegający od XTR; konstrukcyjnie też podobnie.

Dodam tylko, ze jezeli zdecydujesz sie na w/w xt739 szukaj w takim tzw. malowaniu bl m739 - Szukaj w Google bo sa jeszcze, czarna klamka srebry korpus, one sa chyba z 2002 i juz nie sa tak pancerne, poprostu wyglad ten sam, a konstrukja juz gumowa :) pisze jako szczesliwy posiadacz bl-m739 :rolleyes:

 

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Te STX-RC model z roku 1999. Wówczas wprowadzono zmodyfikowane Deore LX BL-M570 (względem starszych BL-M600 czy BL-M601), które w niezmienionej formie były produkowane bodaj do roku 2008 jako BL-M571. Oprócz niewielkich różnic w wyglądzie, technicznie to praktycznie to samo. Największą różnicą jest 2-stopniowa regulacja siły hamowania/modulacji w STX-RC wzgl. 3-stopniowej w Deore LX (chodzi o tą śrubę na wierzchniej stronie klamki z literami H i L). Była też różnica w masie: STX-RC 183g. a Deore LX 188g. ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...