AntyIdiota Napisano 21 Września 2012 Napisano 21 Września 2012 Chciałbym usunąć ten temat, ale to forum jest dziwne i nie pozwala na usuwanie swoich postów. Cześć Zastanawiam się nad zamianą klamek SRAM 9.0SL na XTR(950/960/970). Czy ma to jakikolwiek sens, czy ktoś z Was miał okazję porównać profil obu tych klamek? Raczej trudno jest spotkać. Czy klamki XTR z wymienionych powyżej generacji różnią się czymś od siebie, co jest lżejsze XTR czy 9.0SL. Czy V-brake XTR w czymkolwiek przewyższa SRAM 7.0? Jak to się masowo, wiem że 7.0 są lżejsze od XT(przynajmniej poprzednich, to jest 770). Czy od V'ek naprawdę zależy siła hamowania czy raczej użytych klocków i ich poprawnego ustawienia?
Punkxtr Napisano 22 Września 2012 Napisano 22 Września 2012 Wg mnie zmiana ma sens. Klamki XTR są znacznie sztywniejsze od plastikowego (czy Grilon-owego jak kto woli ;-)) SRAM-a, co jest nie bez znaczenie dla uzyskania odpowiedniej jakości hamowania. Osobne klamki występowały tylko w 3 seriach XTR: M950, M952 i M970. W dwóch pierwszych występowały pod jedną nazwą: BL-M950. Niemniej jednak te ze starszej serii nawet dla laika wyglądają dużo lepiej; wykonane są z większą dbałością o detale. Konstrukcyjnie wszystkie te klamki są identyczne. Zdecydowanie nie polecam kupna najnowszych 970, które jakościowo prezentują IMHO dość żenujący poziom. 9.0 SL są trochę lżejsze; różnica ok. 10-kilkunastu gramów. Szczęki XTR przewyższają 7.0 właściwie we wszystkim oprócz wspomnianej przez Ciebie masy :-) Choć trzeba szczerze powiedzieć, że akurat te SRAM-y cechowały się wysoką siłą hamowania. Od ich konstrukcji zależy bardzo wiele, choć klocki mają równie niebagatelne znaczenie, co jest chyba oczywiste.
AntyIdiota Napisano 22 Września 2012 Autor Napisano 22 Września 2012 Osobne klamki występowały tylko w 3 seriach XTR: M950, M952 i M970. W dwóch pierwszych występowały pod jedną nazwą: BL-M950. Niemniej jednak te ze starszej serii nawet dla laika wyglądają dużo lepiej; wykonane są z większą dbałością o detale. Konstrukcyjnie wszystkie te klamki są identyczne. Zdecydowanie nie polecam kupna najnowszych 970, które jakościowo prezentują IMHO dość żenujący poziom. 9.0 SL są trochę lżejsze; różnica ok. 10-kilkunastu gramów. Jak odróżnić od siebie wersje 950, 952? Czy te poniżej to są inne wersje? Do którego roku była produkoiwana wersja 950. http://www.adgp.co.j...89468245397.jpg http://i1092.photobu...ember9th026.jpg A jak z profilem, czy profil 950 przypomina jakieś inne klamki?
lajtspid Napisano 22 Września 2012 Napisano 22 Września 2012 950 produkowane było o ile się nie mylę do 1998. W 1999 wprowadzono 9 biegową grupę 952.
Punkxtr Napisano 22 Września 2012 Napisano 22 Września 2012 J/w, serię 952 wprowadzono w roku 1999. Nie mając klamek w ręku, rozróżnisz je tylko po fotkach od spodu. Dokładniej mówiąc, chodzi o oś obrotu. Pierwsza wersja miała tam wciskany na wierzch plastikowy pin, który od spodu kończył się 4-ema wypustkami: http://bikemarkt-ima...MG_3337.JPG.jpg Nowsze klamki posiadają zanitowany na stałe pin metalowy: http://www.adgp.co.j...97/Default.aspx http://s4f9b55a471ef...47_1280x853.jpg Pierwsza wersja jest lepiej wykonana; wydaje mi się, że na nowych maszynach i linii produkcyjnej jakość była po prostu wyższa. Ale powiem Ci szczerze, że to różnica dla zboków takich jak ja i jeśli znajdziesz BL-M950, to bierz je bez zastanowienia bez oglądania się na rok produkcji. Przestrzegam przed serią 970; tam luzy zrobiły mi się niewiele mniejsze niż w starych Deore LX BL-M570. Szaraki są praktycznie niezniszczalne; wystarczy raz na rok je rozebrać i przesmarować, ew. potraktować teflonowym olejkiem, np. Finish Line. Robi się to spokojnie bez zdejmowania klamek z kiery: http://pioneerism.co...009/01/21/v.jpg Odnośnie profilu nie do końca wiem, co masz na myśli. SRAM jest bardziej masywny; mnie w XTR odpowiada kąt, gięcie i długość klamki. Ew. przypominają nieco starsze Avid-y, model SD-Ti czy Ultimate.
AntyIdiota Napisano 22 Września 2012 Autor Napisano 22 Września 2012 J/w, serię 952 wprowadzono w roku 1999. Nie mając klamek w ręku, rozróżnisz je tylko po fotkach od spodu. Dokładniej mówiąc, chodzi o oś obrotu. Pierwsza wersja miała tam wciskany na wierzch plastikowy pin, który od spodu kończył się 4-ema wypustkami: http://bikemarkt-ima...MG_3337.JPG.jpg Nowsze klamki posiadają zanitowany na stałe pin metalowy: http://www.adgp.co.j...97/Default.aspx http://s4f9b55a471ef...47_1280x853.jpg Pierwsza wersja jest lepiej wykonana; wydaje mi się, że na nowych maszynach i linii produkcyjnej jakość była po prostu wyższa. Ale powiem Ci szczerze, że to różnica dla zboków takich jak ja i jeśli znajdziesz BL-M950, to bierz je bez zastanowienia bez oglądania się na rok produkcji. Przestrzegam przed serią 970; tam luzy zrobiły mi się niewiele mniejsze niż w starych Deore LX BL-M570. Szaraki są praktycznie niezniszczalne; wystarczy raz na rok je rozebrać i przesmarować, ew. potraktować teflonowym olejkiem, np. Finish Line. Robi się to spokojnie bez zdejmowania klamek z kiery: http://pioneerism.co...009/01/21/v.jpg Odnośnie profilu nie do końca wiem, co masz na myśli. SRAM jest bardziej masywny; mnie w XTR odpowiada kąt, gięcie i długość klamki. Ew. przypominają nieco starsze Avid-y, model SD-Ti czy Ultimate. Dzięki za pomoc. Są jeszcze jakieś interesujące klamki tej klasy na rynku poza Avidami?
Punkxtr Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Ciężko byłoby coś znaleźć; może poszukiwania wśród mocno egzotycznych firm na ebay przyniosłyby skutek. Tendencja bowiem była raczej taka, że drogie, "dobre" klamki robiono często i gęsto pod niską masę typu Paul, Extralite, Kooka, etc. Z drugiej strony były dziwadła typu Cane Creek lub podróbki Shimano jak np. DiaTech. W wersji nieco bardziej budżetowej poszukałbym starych klamek Deore XT, a konkretniej modelu BL-M739. Profil niewiele odbiegający od XTR; konstrukcyjnie też podobnie.
AntyIdiota Napisano 23 Września 2012 Autor Napisano 23 Września 2012 To już wszystko jasne. Ostatnie pytanie tak trochę obok tematu. Mam takie klamki(STX RC) w drugim rowerze, czy one się czymś różniły od późniejszych LX?
mariusz231 Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Ciężko byłoby coś znaleźć; może poszukiwania wśród mocno egzotycznych firm na ebay przyniosłyby skutek. Tendencja bowiem była raczej taka, że drogie, "dobre" klamki robiono często i gęsto pod niską masę typu Paul, Extralite, Kooka, etc. Z drugiej strony były dziwadła typu Cane Creek lub podróbki Shimano jak np. DiaTech. W wersji nieco bardziej budżetowej poszukałbym starych klamek Deore XT, a konkretniej modelu BL-M739. Profil niewiele odbiegający od XTR; konstrukcyjnie też podobnie. Dodam tylko, ze jezeli zdecydujesz sie na w/w xt739 szukaj w takim tzw. malowaniu bl m739 - Szukaj w Google bo sa jeszcze, czarna klamka srebry korpus, one sa chyba z 2002 i juz nie sa tak pancerne, poprostu wyglad ten sam, a konstrukja juz gumowa pisze jako szczesliwy posiadacz bl-m739 Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2
Punkxtr Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Te STX-RC model z roku 1999. Wówczas wprowadzono zmodyfikowane Deore LX BL-M570 (względem starszych BL-M600 czy BL-M601), które w niezmienionej formie były produkowane bodaj do roku 2008 jako BL-M571. Oprócz niewielkich różnic w wyglądzie, technicznie to praktycznie to samo. Największą różnicą jest 2-stopniowa regulacja siły hamowania/modulacji w STX-RC wzgl. 3-stopniowej w Deore LX (chodzi o tą śrubę na wierzchniej stronie klamki z literami H i L). Była też różnica w masie: STX-RC 183g. a Deore LX 188g. ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.