Skocz do zawartości

[Rama]Chiński karbon


Grand231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad zakupem chińskiej ramy karbonowej http://www.ebay.com/itm/17-MTB-Frame-FR207-Full-Carbon-3K-Glossy-Mountain-Bike-MTB-26ER-Frame-Headset-/360484948720?pt=Mountain_Bikes&hash=item53ee93caf0, zwracam się do was z pytaniem czy warto kupować takie ramy czy może lepiej kupić b.dobrej klasy aluminiaka np. Giant XTC. Na co zwracać uwagę przy zakupie takiej ramy. Rama miała by być wsadzona do roweru startowego domyślnie o geometrii jak najbardziej zawodniczej. Jak myślicie czy te ramki wytrzymią powiedzmy 20 startów na sezon (maraton, uphill, xc)?, czy są to jednak ramy mające fajnie wyglądać i tyle?.

 

Pomoże ktoś?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Warto, większość nie odstaje od podstawowych ram węglowych sprzedawanych u nas za większe kwoty. Szczególną uwagę należy zwrócić na geometrię, również na koszty i sposób wysyłki oraz opinię o sprzedawcy. Moja carbonowa szosówka z chin ciągnie już 7rok i nic jej nie dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że sam karbon to nie jeździ :P Zastanawiają mnie dwie rzeczy ile to waży i jak z hakami do tych ram jest :P Sam w przyszłości może będę zainteresowany takim cudem :D I czy są jakieś inne koszty oprócz kosztów przesyłki i samej ramy. Jak ktoś ma takie info to napiszcie bo ja nie mam kontaktu z kumplem a dopiero teraz zaczyna mnie to interesować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla siebie brałbym 19 cali http://www.ebay.com/itm/19-MTB-Frame-FR201-Full-Carbon-3K-Glossy-Mountain-Bike-MTB-26ER-Frame-Headset-/360481768288?pt=Mountain_Bikes&hash=item53ee634360 ale przeglądając wymiary tej ramy zauważyłem że jest ona strasznie długa, górna rura ma aż 610 mm przy 19 calach. Nie wiem czy jest to typowy rozmiar TT czy też rozmiar w tzw. rzucie. Jak myślicie?, pozostałe wymiary są typowe dla 19 ek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa górna rura = geo do ścigania, czyli takie jakie chcesz.Przemilczę już tu fakt, że wg mnie rama 19" jest na Ciebie za mała, bo nie o tym chciałem napisać.

Generalnie nie ma co się bać taniego carbonu, jak będziesz miał pecha to uszkodzisz zarówno chinola jak i scotta czy speca i marka nie ma tu znaczenia.Pęknięcia same z siebie zdarzają się stosunkowo rzadko, a nawet uszkodzenia w wyniku wypadku czy uderzenia można naprawiać.

Sam się niedawno skusiłem na tani carbon i jestem zadowolony.Większa sztywność i lepsze tłumienie drgań od alu jest wyczuwalne.Generalnie już nie widzę powrotu do alu w startówce*

teraz widzę już tylko ewentualne przejście w tytan :sweat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińskie karbony mtb ważą od 1050 do 1500 gram (mniej więcej tyle dla rozmiaru 19-20 cali). Moja 20tka to 1315 gram i to jeśli chodzi o przeciętną wagę innych raczej ponad średnią.

 

Dla siebie brałbym 19 cali http://www.ebay.com/...=item53ee634360 ale przeglądając wymiary tej ramy zauważyłem że jest ona strasznie długa, górna rura ma aż 610 mm przy 19 calach. Nie wiem czy jest to typowy rozmiar TT czy też rozmiar w tzw. rzucie. Jak myślicie?, pozostałe wymiary są typowe dla 19 ek.

To tak znośnie jak na ściganta, wiele ram jest jednak zdecydowanie krótkich - dla 19-20 cali od 560 mm.

 

Koszty przesyłki to ok 50 dolarów. Koszty dodatkowe to oczywiście cła i podatki, które trzeba liczyć jako możliwe.

 

Wielu sprzedawców oferuje do ram: zaciski sztycy, wkłady suportu, stery i redukcje - za dopłatą.

Z hakami różnie, ja do mojej nie za bardzo znalazłem popularny odpowiednik. Na pewno można takowy zamówić razem z ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa górna rura = geo do ścigania, czyli takie jakie chcesz.Przemilczę już tu fakt, że wg mnie rama 19" jest na Ciebie za mała, bo nie o tym chciałem napisać.
Ja sam już nie wiem czy zostać przy 19 calach czy brać 21 cali. Obecnie smigam na 19 El Nino i parę razy udało mi się na niej dojechać na podium, co prawda na początku bolały mnie plecy i nadgarstki ale przesunięcie siodełka do przodu i kupno rogów rozwiązało problem. 21 cali ok taka rama była by spoko jeżeli chodzi o rekreację a mnie zależy na zastosowaniu tylko do ścigania, w 21 calówkach trochę obawiam się wymiarów, starówka 140 mm w górę itp, mówi chyba wszystko. Obecnie mam 188 cm wzrostu i 75 kg wagi.
Koszty dodatkowe to oczywiście cła i podatki, które trzeba liczyć jako możliwe.
Chyba gdzieś czytałem ze można poprosić sprzedawcę aby oznaczył pudełko jako "gift" wówczas cło jest pomijane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również planuje na przyszły sezon wymienić ramę na węglową. Jako,że ma ma nic taniego <1500zł na allegro to szukam innych rozwiązań. Albo kupić chinola 350$=1100zł(z przesyłką+ ew. 300-400zł podatki, cło) albo kupić gotowy,nowy rower Merida Carbon FLX Race-D za 3749zł sprzedać wszystkie części i zostawić samą ramę. Po rozpisaniu wszystkiego wyszło mi,że sprzedam osprzęt za około 2270zł. Sama rama ze steram i zaciskiem sztycy wyszłaby wtedy 1479zł.(3749zł-2270zł).Myślę,że da się jeszcze jakiś rabacik 100-200zł załatwić za nowy rower.Na allegro z tego co widzę taka "goła" rama kosztuje około 2000-2500zł.Waga z tego co piszą to 1250g chyba ze sterami i zaciskiem dla 18".

Co sądzicie o tej ramie ? Lepsza niż "chinol"? Na + to na pewno,że można się przymierzyć do ramy i,że jest "markowa"(choć za meridą nie przepadam i chętnie bym naklejki odkleił).

 

Geo poniżej:

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikłe szanse, że sprzedaż wszystko oprócz ramy, części są z niskiej półki.

Posiadam taką ramę.Czy jest lepsza od chinola?Nie sądzę, po prostu zwykła rama węglowa bez fajerwerków.Jedyne zastrzeżenie mam do słabego lakieru.Przy myciu roweru z błota porobiły się rysy na lakierze :down: po za tym jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wytrzymały taki karbon?

 

Czy taka rama przetrwa ciężkie zjazdy po korzeniach/kamieniach, loty przez kierę?

Powiedzmy drop ok 50cm lub zjazd po schodach?

 

Wypowiedziałby się ktoś, kto faktycznie używał takiej ramy w rowerze MTB bo też rozkminiam kupno, ale mam dużo obaw.

 

Btw 610mm TT jest w scale'u 40tce w rozmiarze L (19'), który jest moim wyznacznikiem dobrej geo ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wypowiadać się na temat jakości i wytrzymałości karbonu. Nawet bardzo ciężko.

Z pewnego - dość istotnego - powodu te ramy są bardzo bardzo delikatne. A właściwie z kilku powodów.

 

1. Masa ramy. Topowe modele są bardzo lekkie, lżejsze od aluminiowych i ogólnie nawet jak na karbon bardzo bardzo wylajtowane. 1100, 1000, 900 gramów. To nawet jak na karbon jest bardzo mało. Taka rama ma ciężkie życie na asfalcie, w terenie dużo gorzej. Nie bez powodu producenci dają limitowane co do czasu gwarancje na ramy karbonowe.

2. Wiele ram karbonowych ma "gupie" rozwiązania które mają dodatkowo odciążyć je, np zintegrowane łożyska suportu. Mądry producent by odciążyć ramę o parę gram pozbawia ramę gwintu lub aluminiowej mufy do wkładu press fit i robi karbonowe gniazda w które bezpośredni wkłada się łożyska. Fatalne rozwiązanie. Wiele ram ma bardzo delikatne haki, które gną się przy zmianie biegów, ponieważ ucho mocujące hak ma bardzo mały przekrój, np 2-3 mm.

 

W codziennej eksploatacji taka rama to loteria. Widziałem wiele z nich, pękniętych lub z rozwalonymi gniazdami łożysk suportu. Łożysko ma kiepskie oparcie w karbonowym gnieździe, nie można go za bardzo ścisnąć śrubą mocującą korbę, bo ulegnie ono zgnieceniu, będzie się gorzej kręcić a co za tym idzie szybciej padnie. Szybciej padnięte łożysko przestaje się kręcić, rusza się w ramie, gniazda zostają rozbite, rama do śmieci. Przy zbyt słabym dokręceniu korb powstaje - mało wyczuwalny - ale jednak luz, który też prowadzi do rozbicia mufy. Skutek jak powyżej.

 

Jeśli ktoś liczy na trwałość powinien zrezygnować z zakupu topowych ram.

Chinole pod tym względem wypadają o wiele lepiej od takich "wypasów' - mój waży 1300 gram i sprawia wrażenie bardzo pancernego. Używam go co prawda tylko na asfalcie, ale za to ze sztywnym widelcem i calowymi slickami. Do tego jeździ codziennie. Jak na razie zastrzeżeń nie mam, po ponad roku eksploatacji.

Ramy o bliźniaczym lub podobnym wyglądzie, lub z podobnymi rozwiązaniami oglądam na co dzień, tylko że z logo uznanego producenta. Ufam im bardziej niż "wypasom". Do tego mają normalne rozwiązania konstrukcyjne, metalowe mufy suportu, normalne sztyce, zewnętrzne prowadzenie pancerzy, normalne haki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bylem w podobnej sytuacji.

Chcialem sprobowac ramy karbonowej, rozwazalem tez chinskie i uzywane. Ale w koncu kupilem On-One z angli.

Rame otrzymalem 2 tygodnie temu, i jestem bardzo zadowolony. Rama reczne robiona z karbonu typu high modulus. Flex/amortyzacja na tylnych widelkach.

Wykonczenia misek suportu i sterow z aluminim, hak do przezutki i chamulca tylniego obrabiany w CNC, i wymienne. Waga 20" ok 1400 g.

Oto link: On-One Carbon XC Whippet Un-Decaled Frame

Ja bralem kolor czarny matowy, fajny efekt bo karbon przeswituje przez lakier (:

I co najwarzniejsze bardzo fajna cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bylem w podobnej sytuacji.

Chcialem sprobowac ramy karbonowej, rozwazalem tez chinskie i uzywane. Ale w koncu kupilem On-One z angli.

Rame otrzymalem 2 tygodnie temu, i jestem bardzo zadowolony. Rama reczne robiona z karbonu typu high modulus. Flex/amortyzacja na tylnych widelkach.

Wykonczenia misek suportu i sterow z aluminim, hak do przezutki i chamulca tylniego obrabiany w CNC, i wymienne. Waga 20" ok 1400 g.

Oto link: On-One Carbon XC Whippet Un-Decaled Frame

Ja bralem kolor czarny matowy, fajny efekt bo karbon przeswituje przez lakier (:

I co najwarzniejsze bardzo fajna cena

 

Dzięki za linka. Bardzo fajna rama.Ciekawe wersje kolorystyczne.Wychodzi taniej niż chińczyk i Merida. Cena po przeliczeniu z EUR to 1350zł !

Jedyne minusy jak dla mnie to przerzutka na hak i ten nieszczęsny press fit. Mogli nagwintować te aluminium i byłby spokój.

Chyba sprawie sobie prezent na święta jak cena zostanie na tym samym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeździłeś coś po ostrzejszym terenie?

Nie jeszcze nie mialem okazi przetestowac, czekam na pare czesci zeby wszystko zebrac do kupy (: Ale jak wszystko poskladam i tak dalej, to dam opinie.

 

Jedyne minusy jak dla mnie to przerzutka na hak i ten nieszczęsny press fit. Mogli nagwintować te aluminium i byłby spokój.

Jak by byl gwint to cala strefa suportu musiala by byc wezsza, a co za tym idzie mniej stabilna. A koszt nowej przezutki typu direct mount to ok. 100 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tę ramę od czerwca, złożyłem na niej rower dla brata. Też chciałem najpierw kupić chińczyka na Ebay.com, ale akurat w On-One była promocja, a licząc cło i VAT to Whippet wychodzi taniej. Czarna rama ze srebrnymi hakami jest nielakierowana, matowy carbon, waży jakieś 200g mniej niż wersja z lakierem.

 

Haki wymienne, można przerobić na singla, albo założyć piastę wielobiegową.

 

Dzięki temu że suport jest w standardzie PF92 to cały węzeł w tym miejscu jest super wytrzymały i sztywny co zwiększa efektywność pedałowania. Może w aluminium czy stali BSA 68mm przechodzi, ale w karbonowych ramach lepiej sprawdza się PF92, czy BB30. Ja mam wkład w którym wymienia się tylko łożyska, miski zostają w ramie.

 

W przyszłym roku zakładam do niego koło 650B, czekam tylko aż obręcze będą w znośnych cenach. Założyłem do tej ramy koło z 29er, z oponą 28x1,5 wchodzi. Myślę że z 27,5 nie będzie problemy.

 

Na zdjęciach rama 18, wszystkie wymiary ze strony - zgodne z rzeczywistością.

 

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 18df77e55c3b0.jpg

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - ea61e444b1843.jpg

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 6bfd7ee196af0.jpg

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 12a408595a6e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...