Skocz do zawartości

[korba] sram XX, zaciąganie łańcucha


Witek3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od 3 miesięcy jeżdżę na w/w korbie i ostatnio zaczął pojawiać mi się problem. Mianowicie podczas wrzucania na większy blat łańcuch zakleszcza się na dole między koronką a ramą. Konieczny jest obrót do tylu i ponowny do przodu z nadzieja, 'że tym razem wskoczy'. Od takiej technologi można już czegoś wymagać więc skąd bierze się ten problem? Wszystko jest nowe, jeżdżę na 2 łańcuchach, na obu problem występuje. Z obserwacji wynika, że jak napęd jest zasyfiony, tj pracuje w ciężkich warunkach, błoto itp. to problem się nasila. Może być to związane z tym, że łańcuch jest ciut za długi i wózek tylnej przerzutki za słabo naciąga łańcuch? Tylna przerzutka to xtr 10rz. sgs.

 

A propos długości łańcucha to w momencie przerzucenia na przełożenia 1/10 łańcuch wisi, tj nie jest napięty na dole. Wiem, że tak nie powinno być, ale tego przełożenia się nie używa. Ale jak wrzucę na 2/1 to z kolei górne kółeczko przerzutki tylnej dociska łańcuch do góry pod blat kasety [36 ząbków] co tworzy bardzo charakterystyczny dźwięk (takie gruchotanie). Jak skrócę to jeszcze bardziej to w ogóle będzie masakra i nawet na 1/1 będzie się cisnąc. Ktoś wie jak rozwiązać najoptymalniej te dwa powiązane ze sobą problemy? Proszę o pomoc lub chociaż o sugestie.

Napisano

miałem dokładnie to samo na X-7

 

rozbierz korbę i dokładnie obejrzyj tarcze. szczególnie tą, z której zmieniasz na wyższą.

u mnie był malutku zadziorek na jednym z ząbków i to on łapał łancuch.

 

być może masz coś podobnego. może lekko zakrzywiony ząb?

Napisano

<p>Dziwna sprawa, przy korbie 2 tarczowej i przerzutce z długim wózkiem nie powinno tak być, nie ma tak dużej rozpiętości napędu żeby łańcuch wisiał, tym bardziej nie powinno tak być że kółko ociera o kółko kasety jeśli łańcuch jest zbyt długi...

Proponuję dokładnie wyregulować przerzutkę tylną (śrubą regulacji opasania odsunąć przerzutkę od kasety) tak żeby przy 2/1 kółko przerzutki nie dociskało do zębatki 36z.

Skrócić łańcuch wg. powszechnie przyjętego sposobu.

Ewentualnie jeszcze raz wyregulować przerzutkę przednią.

Napisano

na pewno pomogło wyregulowanie tylnej przerzutki poprzez dokręcenie śrubki przez co odsunęło się kółeczko na 2/1 za co już mogę podziękować :) Jutro skrócę łańcuch i powiem czy jest różnica a propos zaciągania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...