Skocz do zawartości

[Opona] Geax Saguaro 2.0 czy 2.2 ? Jaka różnica?


jarabl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zastanawiam się nad wyborem oponki na PRZÓD z tyłu będzie RaceKING 2.2.

Wybór padł na Saguaro i teraz problem 2.0 czy 2.2 , teren zróżnicowany moja waga to koło 100kg

Czekam na opinie i różnice między tymi dwoma rozmiarami

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli na tył dałeś 2.2" to na przód wg. mnie węższej nie ma sensu dawać, bo jeśli stracisz przyczepność z tyłu to jeszcze dasz radę wyjść z tego, a jak z przodu to będzie gorzej. Dając 2.2 na tył to raczej po łatwym terenie nie jeździsz.. Przeważnie zalecenia są żeby z przodu dać szerszą lub dwie takie same szerokości. Chociaż Race King jest dość wąski, jak na swoje 2.2".

Napisano

Moim zdaniem Geax Sagauro to najlepsza guma na przód , oczywiście z tyłu też się doskonale sprawdza;) wybrałeś na tył Race Kinga 2.2 powiem Ci tak jest to przyczepna trwała i szybka opona ,ale jest pewien problem jak dasz jej zbyt mało ciśnienia (2.0-2.3) podczas przejazdu przez różne przeszkody jest ryzyko dobicia opony do obręczy co podczas szybszej jazdy w terenie(skały,kamienie,korzenie,drzewo) lub w miescie(dziura , krawężnik) powoduje kapcia 99%

 

Mając z tyłu Geax Saguaro nawet 2.0 i ciśnienie 2.3 bara mozesz spokojnie przez w/w przeszkody przejeżdżać. Saguaro stawia delikatnie większy opór niż Race King mimo mniejszej wagi mowa o wersji zwijanej. Przy mocniejszym deptaniu na pedał opory toczenia wydają się być te same .

 

Odnośnie wyboru wersji 2.0 czy 2.2 to wygląda to tak że wersja 2.0 nowa waży 570g 2.2 ok 100 g więcej . Przy twojej wadze brałbym 2.2 ale może dlatego , że 2.0 już mam , używam też opon Geax Mezcal 2.1 TNT , i powiem , że komfort jazdy jest wyższy niż na Sagauro 2.0 , dlatego jeżeli ktoś ceni sobie komfort i łatwiejsze pokonywanie przeszkód 2.2 będzie lepszym wyborem zwłaszcza jeżeli ktoś waży ok 100kg.

 

Wersja drutowa 2.2 będzie ważyć ponad 800 g.....

Napisano

Jeśli jeszcze masz dylemat to służę zmierzoną szerokością balona (bez klocków) tych dwóch wersji (na obręczy szerokości 26mm): 2.0" - 51mm, 2.2" - 54mm.

 

Ogółem 2.0 wygląda na małą i delikatną oponę, a 2.2 to już kawał gumy przy której obręcz "zanika", jest duża różnica w ich "wysokościach". Na asfalcie grubsza ma wyczuwalnie większy opór toczenia, choć i tak jest on niski w stosunku do innych opon ;) Na przód przy takiej wadze wybrałbym grubszą wersję, chyba że jeździsz głównie po asfalcie i ścieżkach.

Napisano

Tak się składa że w sobote zakupiłem nowy komplecik Saguaro 2.2 Kevlar waga 2x680g i tak jak kolega pisał wcześniej kawał gumy. Zakładajac dwie sztuki opory toczenia są spore ale powyzej 30km/h można lecieć bez problemu kosztuje nas to więcej energii. Komfort jazdy jest bardzo dobry lepszy niż na Race King 2.2 . Wersja 2.0 Saguaro waży 550g , ale za to jest to mniej komfortową oponą. Jeżdzę teraz w kombinacji przód Saguaro2.2/ tył Race King 2.2 , Przód trzyma doskonale w każdej nawierzchni (asfalt, piach, szuter ,korzenie, skały , na mokrym też daje rade , tylni Race King ma bardzo małe opory toczenia i dzięki temu można trzymać dobrą srędnią prędkość.

 

 

Dla autora tamatu polecam wybór opony 2.2 na przód.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...