Skocz do zawartości

[Napęd] Merida Matts 10 V Upgrade


KOVAL84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Po osmioletniej przerwie w kwietniu bieżącego roku postanowiłem że kupię sobie rower, stwierdziłem że kupię sobie najtańszy ale markowy rower i padło na meridę matts 10 V, Jedyna rzecz jaka mi w niej przeszkadza to to że Max prędkość jaką mogę nią osiągnąć to 35 km/h,

Merida jest na wolnobiegu

RAMA Matts OV-V

Rozmiar 14.5"-16"-18"-20"-22"

Kolor Silver Titanium [White]

Widelec SR XCT-V3 100

Hamulec P/T V-Brake Linear

Korby Shimano M131 42-34-24 CG

Przerzutka P/T Shimano TY10 31.8-42/ Altus

Kaseta Shimano MF-TZ21 14-28

Kierownica MERIDA Speed alloy R30 620

Mostek MERIDA 15

Piasta P/T Alloy QR

Pedały PP pedal

Obręcze Merida comp V

Siodło Merida comfort

Sztyca MERIDA speed 27.2

Manetka P/T Shimano EZ-Fire

Opona P/T Merida 2.1

Przełożenia 21s

 

O jakiegoś czasu rozważam fakt zmiany wolnobiegu na kasetę taką gdzie najmniejsza zębatka będzie miała 11 i korby gdzie największa zębatka będzie miała 48, w jaki osprzęt najlepiej zainwestować. Deore czy wystarczy Alvio i co najlepiej wymienić, chodzi mi o to żeby nie wymienić czeegoś na wyrost.

Napisano

Ja bym na twoim miejscu wymienił tylko wolnobieg na kasete z koronka 11. To wystrarczy żeby polecieć szybciej. U siebie też mam korbę 42-32-24 i z tyłu kasete 11-32 i przy dobrych warunkach można się rozpędzić do 60 km/h na prostej drodze.

Napisano

A czy sensowne jest i czy są wolnobiegi zaczynające się od 11, bo ze zmianą na kaseteę musiałbym odrazu wymienić piastę, jaką najlpiej zastosować.

  • Mod Team
Napisano

Są wolnobiegi od 11t ale sa raczej ciezko dostępne i dosć drogie. Możesz kupić korbe lub blat 48 i prawie na to samo wyjdzie z obecnym wolnobiegiem.

Napisano

Jeżeli chcesz jeździć szybciej mozesz zawsze zainwestować w lżejsze koła i opony .

wtedy będę szybciej przyspieszał i jeszcze szybcie będzie brakować mi przełożeń

  • Mod Team
Napisano

Wszystko zostało powiedziane, wymieniasz zespół napędowy na kasetowy, kupujesz wolnobieg z 11t co jest dość trudne ale możliwe, albo kupujesz korbę lub blaty 48t.

  • Mod Team
Napisano

Zakładając ze masz obecnie wolnobieg 14t zmieniając go na kasetę zyskasz można by rzec 2 biegi więcej, (abstrahując od tego ze kaseta faktycznie będzie miała wiecej zębatek). O ile sie nie myle jest to 14-28, standardowe kasety mają 11-30 do 11-34 lub nawet więcej, wiec widać wyraźnie jak poszerzy sie pole wyboru.

 

Dorzucając korbę 48, przesuniesz w dół wszystkie przełożenia o co najmniej 1 bieg (chodzi tu o blat 48) wiec o ile masz tyle siły w nogach pojeździsz znacznie szybciej.

Napisano

A ja mam w drugim rowerze "pseudo fullu" korbę 42/32/22 i wolnobieg 14-28, a jednak na prostej drodze jestem w stanie pojechać 50 kmph. Nie mówię, że wymiana jest bez sensu bo przejście na kasetę zaprocentuje chociażby żywotnością piasty i elastycznością przełożeń, ale wszystko też jest kwestią pedałowania. Przestawienie się z jazdy siłowej na kadencyjną podnosi prędkość maksymalną bo szybkie pedałowanie nie stanowi takiego problemu.

Napisano

Nie wyobrażam sobie jakoś, że na równym nawet 40 nie idzie osiągnąć... Ja z górki 50 przekraczam bez problemu, chociaż 60 to już trochę poza zasięgiem. Opony 26x1,95 3,5 bara ciśnienia

Jedziesz na ostatnim biegu i nie masz siły już szybciej?

Próbowałeś na lżejszym biegu szybciej pedałować?

Na luzie z górki ile pojedziesz?

Koła Ci się kręcą luźno? Jakie ciśnienie w oponach?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...