Skocz do zawartości

[opony] tanie opony do dexter 29


DIYaudioPawelS

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

nie wiedzialem gdzie zalozyc temat - tu czy w dziale kół... ale logiczniej bylo tutaj

 

szukalem juz informacji w istniejacych tematach ale budzet nie taki jak zakladam

 

otoz tylna opona w moim author dexter 29 po 3 miesiacach jazdy jest juz prawie kompletnie lysa... :/

potrzebuje kupic nowe ale kompletnie nie mam pojecia czym sie kierowac?

 

rozmiar - 29x2,1

cena - jak najtaniej, ale jak warto dolozyc to poczekam chwile na kase

przeznaczenie - glownie miasto, ale szosowe odpadaja bo czasami lubie wjechac w las (utwardzona ziemia + troche piachu)

oczekiwania - tanio i trwale

 

z gory dzieki za odpowiedz

pozdrawiam

Pawel S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Jak szosa i tylko okazjonalnie jakieś ściezki to zobacz oferte uniwerslnych papuci CST.

 

Idę o zakład, że sa z jakieś twardej mieszanki która powinna pociagnąć ladnych parę kilometrów...

 

1. CST C-1300

2. CST C-1280

3. CST C-1338

 

Albo cos z VeeRubber. Jakiś semi-slick będzie moim zdaniem najlepszy...

 

A jak po 3 miesiącach masz łysego laczka to znaczy że nie potrafisz hamować i niepotrzebnie tylko blokujesz tylne koło.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szosa i tylko okazjonalnie jakieś ściezki

no wlasnie w tym problem ze nie szosa tylko miasto. jezdze codziennie do pracy po dzielnicy przemyslowej gdzie jakosc drog/chodnikow jest tragiczna i zwykly rower trekingowy czy szosowy tam wymieka :/

 

A jak po 3 miesiącach masz łysego laczka to znaczy że nie potrafisz hamować i niepotrzebnie tylko blokujesz tylne koło.
wiedzialem zeby odrazu to sprostowac...

nie jestem jakims gowniarzem i nie blokuje kola dla szpanu itp itd

podczas hamowania jest jeden krotki moment kiedy kolo zablokuje, pozniej hamuje plynnie bez blokowania kola

pomijam oczywiscie momenty kiedy jakis debil wyskoczy mi przed kolo... (najczesciej policja mi zajezdza droge jak mijam komisariat :D )

 

 

 

szczerze mowiac nie spodziewalem sie tak tanich opon. jak przegladalem allegro to ceny byly w okolicach 150zl/para

 

dzisiaj przekladam przod na tyl wiec zyskam jeszcze troche czasu. przejde sie po sklepach i zobacze co maja na stanie

jak drozej lub mniejszy wybor to cos zamowie

 

a cos w cenie 100zl/para mozesz polecic? bedzie zauwazalna roznica?

Edytowane przez DIYaudioPawelS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

W życiu nie zrozumiem ludzi którzy do jazdy po utwardzonych lub asfaltowych nawierzchniach używają opon na teren.To chyba coś mniej-wiecej jak kupowanie 4x4 i dowożenie nim tylko dzieci do szkoły :D

 

Nic to...

 

nie jestem jakims gowniarzem i nie blokuje kola dla szpanu itp itd

podczas hamowania jest jeden krotki moment kiedy kolo zablokuje, pozniej hamuje plynnie bez blokowania kola

pomijam oczywiscie momenty kiedy jakis debil wyskoczy mi przed kolo... (najczesciej policja mi zajezdza droge jak mijam komisariat :D )

 

Dalej uważam że nie umiesz hamowac. Skoro mi jeden komplet opon szosowych, które są z założenia o wiele delikatniejsze wystarcza na 4-5k kilosów po naprawdę wrednym i chropowatym, angielskim asfalcie to znaczy się że coś jednak robisz nie-tegez.

 

Opony 40-45c to już w granicach 1.6-1.7cala. Nie wmówisz mi że taki semi-slick nie poradzi sobie z przecietną, polska codziennością rowerową jak tarka, szkła, krawężniki i cobadż...

 

Schwalbe Hurrican lub LandCruiser, Maxxis Wormdrive, Michellin Transworld.

 

Osobiscie kiedys przez laaata uzywałem Conti TravelContact. I byłem zadowolony jak smok.

Z tym że moze to wykroczyć poza Twój budżet 100ziko za parę...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z łysą oponą na przodzie, to nie jest dobry pomysł. Lepiej zostaw ją tam gdzie jest do czasu wymiany

za pozno - ok poludnia zamienilem

ale okazalo sie ze nie jest tak zle

lysa jest tylko w kilku miejscach - widac musialem mocniej zablokowac kolo (pewnie jakis pieszy czy samochod)

 

i więcej używaj przedniego hamulca.
zawsze hamuje oba

tylko ze rozklad masy podczas hamowania robi swoje

 

nie wiem czy w Twoim przypadku 99zł to dużo czy mało

powiem tak - bylbym w stanie tyle wylozyc. tylko zastanawia mnie to czy docenie ta opone?

po 10 letniej przerwie wrocilem na rower i jezdze dopiero 3 miesiace... moze na przyszly sezon letni zaszaleje z lepszymi

 

Opony 40-45c to już w granicach 1.6-1.7cala. Nie wmówisz mi że taki semi-slick nie poradzi sobie z przecietną, polska codziennością rowerową jak tarka, szkła, krawężniki i cobadż...
nie wiem - nie uzywalem

cena OK wiec chyba sie skusze na komplet

 

 

tylko jako doswiadczeni powiedzcie mi - warto oszczedzac i czekac az zuzyje te tansze opony? czy odrazu zaszalec i kupic lepsze?

i czy zmiana tylko jednej ma sens? (mi sie wydaje ze nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

DIYaudioPawelS, weź no człeku przeczytaj sam swoje pytania i własne odpowiedzi...

 

Szukasz opon do codziennej, niewymagającej jazdy i okazjonalnych zjazdów w leciutki teren.

 

Czyli potrzebujesz trwałości, trwałości i jeszcze raz trwałości. Przy okazji masz mały budżet. Czyli Twoim celem są opony o twardej mieszance, najlepiej z wkładką anytprzebiciową.

Nie ma sensu wydawać więcej pieniędzy na trochę lepsze papcie bo:

Primo: Są przeważnie z miekciejszej mieszanki czyli będą szybciej uciekć.

Secundo: Mimo zapewnien o Twoich umiejętnościach w hamowaniu rowerem zjechałęś oryginalne kapucie w 3 miechy czyli lepsze (miekciejsze) zarżniesz w 2 lub 1.

 

Zatem semi-slick, drutowy, z antyprzebiciówką 700c x 40-45.

 

A jak chcesz czyć się bardziej dowartościowany terenową oponą do jazdy po asfalcie to potem nie placz że za 1.5 miecha bedziesz musiał kupić nową.

 

A wstawienie łysej lub łysawej opony na przód to proszenie się o dzwona.

 

Coś obywatelu kiepsko szukaliście. Tanie opony jak najbardziej dostaniecie. Na allegro choćby IRC, zwijane za 49 PLN. Ale żeby nie szukać daleko to polecam http://29opon.pl/. Tam wybór jest spory i ceny normalne.

Z całym szacunkiem Śliski ale tam nie ma ani jednej opony która mieści się w budżecie i docelowym zastosowaniu.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem Śliski ale tam nie ma ani jednej opony która mieści się w budżecie i docelowym zastosowaniu.

 

 

Z całym szacunkem Ivan nie zgadzam się...w budżecie poniżej 100/szt znajdzie jak najbardziej kilka opon. Duro Miner, Maxxis Aspen, Geax Aka, Saguaro. Do jazdy codziennej nadadzą się znakomicie (moim zdaniem). Jeszcze niedawno Świder miał niższe ceny niż te obecne, ale dawno nie zaglądałem na jego stronę. Poza tym z tanich opon ogólnego przeznaczenia można kupić gumy Authora vel CST i wiele opon paratrekkingowych o rozmiarze 28 x 2.0 lub nawet 2.1. Cudów nie ma, ale skoro budżet niewielki to i wybór taki, jaki jest.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uuuuu widzę oczka juz nie te kol. Śliski

 

a cos w cenie 100zl/para mozesz polecic? bedzie zauwazalna roznica?

 

:P

 

Ponownie zapytam: jaki jest sens wsadzania klockowanych opon do jazdy miejskiej z okazjonalnymi skokami w uklepaną ścieżkę?

 

Chociaż w sumie każdemu w/g potrzeb i upodobań...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu widzę oczka juz nie te kol. Śliski

 

Ponownie zapytam: jaki jest sens wsadzania klockowanych opon do jazdy miejskiej z okazjonalnymi skokami w uklepaną ścieżkę?

 

Chociaż w sumie każdemu w/g potrzeb i upodobań...

 

Taki sam jak kupowanie 29era do jazdy po mieście i okazjonalnych wycieczek do lasu :) :)..., ale jak sam zauważasz, każdemu według potrzeb i upodobań. Poza tym...jak już zdążyłem Cię nieco poznać to wydaje mnie się, ze według Twojej miary klockowe opony to conajmniej Nevegale, ciężkie Panasy, WTB, a nie takie łysole jak choćby wymienione przeze mnie Aspeny. :) :). A oczy...faktycznie,,siedzenie przed komputerem zamiast na rowerze zdecydowanie nie poprawia widzenia. :D :D

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam jak kupowanie 29era do jazdy po mieście i okazjonalnych wycieczek do lasu
a to juz glupota!

skad wiesz jaki rower dla mnie bylby najlepszy?

 

kupilem co chcialem, a przez obecne ceny paliw/biletow kozystam ile moge i przy okazji oszczedzam ;]

 

a tak z ciekawosci poszukalem opon jakie mam na rowerze

http://biketires.pl/product-pol-3718-Opona-zwijana-Ritchey-Z-Max-Shield-WCS-Tubeless-Ready-29x2-1-29er.html cena mnie powaila :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do autora tematu: po 1. nie masz opon z linka, tylko nizszy model, ktory wyglada tak samo, po 2 dla dobra wlasnego portfela naucz sie efektywnie, a nie efektownie hamowac, zmieniac i dobierac przelozenia w rowerze - podejrzewam, ze gdybym jezdzil jak ty, to lancuch zrywalbym co 2 jazde, a opony zmienial co tydzien, tymczasem nigdy nie zerwalem lancucha, a opony stykaja zwykle na 5-6tys km

 

ze slusznoscia doboru roweru nie ma co dyskutowac, bo ewidentnie widac, ze ty i tak wszystko juz wiesz najlepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to juz glupota!

skad wiesz jaki rower dla mnie bylby najlepszy?

 

a tak z ciekawosci poszukalem opon jakie mam na rowerze

http://biketires.pl/...9x2-1-29er.html cena mnie powaila :/

 

Primo, nie unoś się, bo nikt cię tu nie obraża.

Drugie primo, nie uważam, żebym pisał głupoty. Nie wiem do końca, jaki rower jest dla Ciebie najlepszy, ale kilkunastoletnie doświadczenie w branży podpowiada mi, że akurat do twojego stylu jazdy 29er jest raczej kulą u nogi niż faktycznym udogodnieniem. Crossówka byłaby lepsza, nawet jeśli ważysz powyżej 100kg. Nie neguję jednak twojej decyzji i życzę przyjemnego użytkowania Dextera, bo to właśnie takie rekreacyjne MTB w wersji XXL.

Secundo wedle specyfikacji producenta w Twoim rowerze masz zamontowane opony RITCHEY Comp Shield 29" x 2,10", a nie WCSy z linka. Twoje są wersją drutową, o wiele cięższą i o innej mieszance, kosztującą niecałe 90pln.

 

W sumie to Ivan ma rację...kupuj opony, które mają dużo gumy, maksymalnie do szerokości 2.0", najlepiej z wkładką antyprzebiciową. Jak ci apetyt urośnie na częstsze wypady w teren, to wtedy zastanowisz się nad kupnem opony MTB. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, nikt mnie nie zna, nikt nie widzial jak jezdze a kazdy wie ze nie potrafie jezdzic...

moze faktycznie nie potrafie, bo trekinga bym polamal w tydzien ;]

 

co do hamowania juz sie wypowiadalem

 

co do opon - dzieki za wyjasnienia. bo juz chcialem zdejmowac ta w miare cala i odkladac na polke! :D

 

objechalem miasto i sprawdzilem co maja w ofercie z opon

niestety najtansza to 70zl i w dodatku brak na stanie

 

tak wiec mysle ze zamowie to http://www.######.pl/product-pol-32044-Opona-CST-C-1300-700x45-N.html lub http://www.######.pl/product-pol-6674-Opona-CST-700x42C-C-1338.html

domyslam sie ze druga bedzie cichsza, ale chyba mniej wytrzymala na scieranie?

 

 

 

kupuj opony, które mają dużo gumy, maksymalnie do szerokości 2.0", najlepiej z wkładką antyprzebiciową. Jak ci apetyt urośnie na częstsze wypady w teren, to wtedy zastanowisz się nad kupnem opony MTB
tu nie o to chodzi ze nie mam ochoty na jazde w terenie - po to przeciez kupilem taki rower. chodzi o to ze czas mi na to nie pozwala :/

ale teraz mam urlop wiec posiedze pare godzin dziennie na "górze chełmskiej" (bo dla mieszkancow gor to raczej ledwo pagorek ;) )

 

poczytalem o smart sam...

poszukam jeszcze opinii o CST i wtedy podejme decyzje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra

opinii o CST nie znalazlem zadnej

ale skoro sa trwale i tanie to kupie

co najwyzej poleza jako awaryjne

 

tylko ktore z w/w beda bardziej odpowiednie?

jazda glownie polskie dziurawe chodniki + dziurawe ulice

 

C-1300 wydaje mi sie grubsza. ale za to brak klockow po bokach

 

Opinię o CST możesz choćby przeczytać na naszej stronie, bo testowaliśmy oponę Authora, która jest robiona przez CST. CST są trwałę na tyle na ile pozwala producent. :) :). Na pewno są tanie, właściwie to jeszcze tylko VEE RUBBER jest konkurencyjna. Modeli 29" na 2012 mieli duuuużoooo!!! No tylko ten polski dystrybutor. Musiałbyś dowiedzieć się co mają.

Piszesz, że nie masz czasu na teren...no to tym bardziej nie potrzebna ci stricte terenowa guma. Skoro już puszczamy wodze wyobraźni, to ja bym nawet zaryzykował kupno takiego Shwalbe BIg Apple 29x2.3. Łysa niemal jak kolano, ale na miasto boska. A w terenie...no cóż...przy swoim rozmiarze i z doświadczeniem jeźdźca też da radę. Do tego występuje nie tylko w czarnym kolorze.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...