Skocz do zawartości

[przerzutka tylna]Alivio RD-M430 - wrzucanie w szprychy


marog6

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

założyłem wczoraj nowy zestaw napędu. Z tyłu mam 9-cio rzędową kasetę. Teoretycznie wszystko idealnie ustawiłem i chodzi gładziutko. Jednak jedna rzecz mnie zastanawia. Może po prostu się nie znam.... Bardzo łatwo jest wrzucić łańcuch w szprychy poprzez przeciągniecię manetki. Jeśli przestawie nie kręcąc pedałami to nie ma żadnego problemu, ale jeśli podczas jazdy zmieniam na największą tarczę bardzo łatwo mogę przeciągnąc za daleko manetką i wrzucić łańcuch w szprychy.

 

Czy to jest normalne i trzeba uważać/przyzwyczaić się lub nabrać wyczucia? A może istnieje sposób blokady manetki? Manetki to też alivio (SL-M430).

Napisano

Przerzutka ma śrubę L, którą trzeba wkręcić. Wrzucasz łańcuch na największą koronkę kasety i naciskasz (bez kręcenia korbą) na dźwignię wrzucania biegów, przerzutka obecnie najprawdopodobniej jeszcze się da poruszyć. Wkręcasz śrubę L tak długo aż naciskając dźwignię przerzutka się nie poruszy.

Napisano

2i

Wydawało mi się, że już jest ok, jesli po ustawieniu na manetce 1 wrzuca się największa tarcza i nic nie ociera ani nie hałasuje, ani też nie przerzuca łańcucha.

 

Dziękuję za porady. Już je wdrożyłem w życie. Dopiero po całkowitym wkręceniu śruby L manetka nie pozwala na przerzucenie dalej.

 

Czy znacie jakieś narzędzie do spinki SRAM? Teoretycznie poto ją kupiłem, żeby używać spinki a nie narzędzi, ale wsty się przyznać już z założeniem się szamotałem mimo, że na sucho bez łańcucha nie miałem problemów.

Napisano

Do zakładania jest takie jedno urządzenie - ZHIKZBWK. Zaciśnij Hamulec I Kopnij Z Buta W Korbę :D

 

A do zdejmowania poważnie coś istnieje. Przy czym zwykle wystarczy ją wyczyścić przed demontażem i pamiętać, że trzeba ją lekko ścisnąć i dopiero wtedy przesuwać blaszki.

Napisano

Do zakładania jest takie jedno urządzenie - ZHIKZBWK. Zaciśnij Hamulec I Kopnij Z Buta W Korbę :D

 

A do zdejmowania poważnie coś istnieje. Przy czym zwykle wystarczy ją wyczyścić przed demontażem i pamiętać, że trzeba ją lekko ścisnąć i dopiero wtedy przesuwać blaszki.

To miałem złe podejście. Próbowałem zrobić na odwrót jak przy zdejmowaniu. Ale zrezygnowany przekręciłem dwa razy korbą, bo miałem jeszcze przed sobą regulację przerzutek i samo się założyło...

 

Widziałem urządzonko do spinek KMC, ale coś mi się wydaje, że są minimalnie inne? Znowu się mylę?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...