Skocz do zawartości

[napęd] wymiana 9s na 10s


czyzu6491

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

w ta zime bede wymieniac kola i nowe bede na piastach novatec 711/712 i teraz mam pytanie poniewaz aktualnie mam 9 przelozen i czy zmiesci sie tam 10? I czy wymiana kasety wiaze sie z wymiana lancucha przerzutek korby i manetki ?

Napisano

Przemyśl tą wymianę na 10, bo moim zdaniem 9 przełożeń sprawuje się lepiej. Gdybym mógł sam bym wrócił z 10 do np.7 Ciaśniej ułożone koronki to częstsza potrzeba regulacji, poza tym w ciężkim terenie szybko się zapychają

Napisano

2i

 

ja osobiscie w ciezkim terenie nie jezdze, 90% moich przebiegow to kampinos a reszta to jakies dojazd asfaltami

 

sory za post pod postem ale wedlug was lepiej bedzie zostac na 9-cio rzędowej??

bo może okaze sie bez sensu ze wladuje tyle pieniedzy a zrobi sie tylko gorzej

Napisano

ja osobiscie w ciezkim terenie nie jezdze, 90% moich przebiegow to kampinos a reszta to jakies dojazd asfaltami

 

sory za post pod postem ale wedlug was lepiej bedzie zostac na 9-cio rzędowej??

bo może okaze sie bez sensu ze wladuje tyle pieniedzy a zrobi sie tylko gorzej

Na pewno nie zrobi się lepiej. Jeśli masz dobrej jakości komponenty 9sp to nic nie zyskasz na 10sp.

Napisano

a powiedz mi czy to normalne bo ostatnio zaszla taka sytuacja:

jade sobie po parku kampinowskim jakies 35-40km/h i byla seriazakretow na przed ostatnim troszke szarpnelo rowerem i lancuch sam przeskoczyl na nizsza zebatke i zachwile wrocil

czy ja mam jzu zuzyty lancuch i rozciagniety czy to normalne?

Napisano

Jeśli stało się to raz to nie ma o czym myśleć. Jeśli będzie działo się częściej to trzeba doregulować napęd, minimalnie naprężyć linkę.

Napisano

2i

 

no dzisiaj wlasnie zwracalem uwage i pare razy mna szarpnelo po błotku i nic nie bylo wiec sie raczej nic nie dzieje ale na wszelki wypadek zaopatrze sie w przyrzad do oceny stanu lancucha

Napisano

Samoczynna zmiana biegów nie jest spowodowana wyciągnięciem łańcucha. Za to może odpowiadać wyluzowana przerzutka, zajechane olinowanie, ewentualnie złe ustawienie przerzutki. Może to być też krzywy hak.

Napisano

linki so nowiutkie hak tez prosty nigdy go nikt nie dotknal nawet listek :) a przerzutka hmm... to chyba ona troszke luzna juz jest

 

jeszcze jedno mam pytanie w przerzutce sa dwie sruby od regulacji gdzie ma sie wozek zatrzymac ale w swojej deore shadow znalazlem jeszcze jedna srubke, ktoś wie do czego ona słuzy?

Napisano

ona jest odpowiedzialna za odsunięcie przerzutki do tylu co wpływa na naciągnięcie łańcucha i jednocześnie odległość górnego kółka od kasety. O ile się nie mylę to reguluje się nią tak żeby przerzutka poszła max do przodu a jednocześnie by górne kółko nie ocierało o kasetę. Wtedy łańcuch leży na maksymalnej ilości zębów na kasecie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...