czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam wszystkich w ta zime bede wymieniac kola i nowe bede na piastach novatec 711/712 i teraz mam pytanie poniewaz aktualnie mam 9 przelozen i czy zmiesci sie tam 10? I czy wymiana kasety wiaze sie z wymiana lancucha przerzutek korby i manetki ?
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 Ale czy kaseta wejdzie na bebenek?? Nie jest za gruba??
szliri Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Kaseta 10 biegowa wejdzie na bębenek 9 rzędowy, koronki w 10 biegowej są węziej umieszczone
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2012 Z tego co mówią kaseta 10s jest węższa od 9s o ok 1mm.
Pwmichu Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Przemyśl tą wymianę na 10, bo moim zdaniem 9 przełożeń sprawuje się lepiej. Gdybym mógł sam bym wrócił z 10 do np.7 Ciaśniej ułożone koronki to częstsza potrzeba regulacji, poza tym w ciężkim terenie szybko się zapychają
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 2i ja osobiscie w ciezkim terenie nie jezdze, 90% moich przebiegow to kampinos a reszta to jakies dojazd asfaltami sory za post pod postem ale wedlug was lepiej bedzie zostac na 9-cio rzędowej?? bo może okaze sie bez sensu ze wladuje tyle pieniedzy a zrobi sie tylko gorzej
Pwmichu Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 2i Ja bym został przy 9, nie ma sensu wydawać kasy na jedno przełożenie więcej. I tak tylu kombinacji się nie wykorzystuje
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 dziekuje wszystkim za wypowiedzi przekonaliscie mnie zeby zostac przy 9
tobo Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 ja osobiscie w ciezkim terenie nie jezdze, 90% moich przebiegow to kampinos a reszta to jakies dojazd asfaltami sory za post pod postem ale wedlug was lepiej bedzie zostac na 9-cio rzędowej?? bo może okaze sie bez sensu ze wladuje tyle pieniedzy a zrobi sie tylko gorzej Na pewno nie zrobi się lepiej. Jeśli masz dobrej jakości komponenty 9sp to nic nie zyskasz na 10sp.
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 2i wszystko mam na deore ale tylna przerzutke zmienie na xt bo ta juz luzy lapie a kolko gorne to juz wogole chodzi jak chce
doms Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 2i Kółko górne chodzi tak od nowości i tak ma być
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 a powiedz mi czy to normalne bo ostatnio zaszla taka sytuacja: jade sobie po parku kampinowskim jakies 35-40km/h i byla seriazakretow na przed ostatnim troszke szarpnelo rowerem i lancuch sam przeskoczyl na nizsza zebatke i zachwile wrocil czy ja mam jzu zuzyty lancuch i rozciagniety czy to normalne?
tobo Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Jeśli stało się to raz to nie ma o czym myśleć. Jeśli będzie działo się częściej to trzeba doregulować napęd, minimalnie naprężyć linkę.
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 2i no dzisiaj wlasnie zwracalem uwage i pare razy mna szarpnelo po błotku i nic nie bylo wiec sie raczej nic nie dzieje ale na wszelki wypadek zaopatrze sie w przyrzad do oceny stanu lancucha
tobo Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Samoczynna zmiana biegów nie jest spowodowana wyciągnięciem łańcucha. Za to może odpowiadać wyluzowana przerzutka, zajechane olinowanie, ewentualnie złe ustawienie przerzutki. Może to być też krzywy hak.
czyzu6491 Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 linki so nowiutkie hak tez prosty nigdy go nikt nie dotknal nawet listek a przerzutka hmm... to chyba ona troszke luzna juz jest jeszcze jedno mam pytanie w przerzutce sa dwie sruby od regulacji gdzie ma sie wozek zatrzymac ale w swojej deore shadow znalazlem jeszcze jedna srubke, ktoś wie do czego ona słuzy?
farmer Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 ona jest odpowiedzialna za odsunięcie przerzutki do tylu co wpływa na naciągnięcie łańcucha i jednocześnie odległość górnego kółka od kasety. O ile się nie mylę to reguluje się nią tak żeby przerzutka poszła max do przodu a jednocześnie by górne kółko nie ocierało o kasetę. Wtedy łańcuch leży na maksymalnej ilości zębów na kasecie.
czyzu6491 Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Dzieki za wyjasnienie zaraz sie tym pobawie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.