Skocz do zawartości

[przerzutka tylnia] Alivio - Problem?


MrWojciu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wczoraj zakupiłem nowy rower Centuriona Backfire 100 z tylną przerzutką alivio i tutaj pojawia się moje pytanie podczas jazdy rower bardzo drży na początku myślałem, że to może bieżnik jednak postawiłem rower do góry kołami i podczas pedałowania łąncuch wpada w straszne drganie a w przerzutce coś strzela co jakiś czas. Zauważyłem też że pod nią na tej sprężynie jest nawalone dużo smaru prawie cała łyżka stołowa, czy to dobrze? Słyszałem że nie powinno się czegoś takiego robić dodam że rower był składany w sklepie przez jakiegoś gościa gdyż nie było na wystawie ramy 51 cm. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam Wojciech.

 

P.S Może przesadzam z tym strachem jednak 1599 zł wydane z własnej kieszeni to nie małe pieniądze.

Napisano

Rzeczywiście nie powinno tak być, a wszystkie biegi wchodzą płynnie? Zdjęcie mogłoby pomóc...

 

Tak biegi wchodzą płynnie, tylko to drganie mnie niepokoi i to takie strzelanie co jakis czas niezbyt głośne ale jak jadę to słychać to.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli rower jest nowy takie drgania moga wynikać z nowych komponentów ktore sie do diebie jeszcze nie dotarły. Przejedź ok 100-200km jak nie ustanie trzeba będzie szukać dalej.

Napisano

Jeżeli rower jest nowy takie drgania moga wynikać z nowych komponentów ktore sie do diebie jeszcze nie dotarły. Przejedź ok 100-200km jak nie ustanie trzeba będzie szukać dalej.

 

Dziękuję za odpowiedź :) postaram się szybko przejechać te 200 km albo więcej i pojadę z nim na przegląd gwarancyjny i tam poinformuje panów co i jak jeśli problem nie ustanie.

Napisano

Przy nowym rowerze standardem jest, że linki muszą "ułożyc" się jeszcze w pancerzach. Dlatego tylna przerzutka mogła się minimalnie rozregulować.

Dobrze po przejechaniu tych 100-200 km poprawic ustawienie przerzutek, naciąg szprych (jesli koła były świerzo zaplatane) itp...

Nadmiar smaru możesz wytrzeć.

 

Pozdrawiam

Napisano

Przy nowym rowerze standardem jest, że linki muszą "ułożyc" się jeszcze w pancerzach. Dlatego tylna przerzutka mogła się minimalnie rozregulować.

Dobrze po przejechaniu tych 100-200 km poprawic ustawienie przerzutek, naciąg szprych (jesli koła były świerzo zaplatane) itp...

Nadmiar smaru możesz wytrzeć.

 

Pozdrawiam

 

Nie wiem jak było z kołami przednie jest ok, ale tylnie troszkę bije w góre i dół bo na boki jest ok. Pokatuje rower trochę i wszystko wyjdzie, a przysżło mi do głowy takie pytanie jeżeli do przeglądu gwarancyjnego coś padnie np kaseta się zniszczy ( która nie jest na gwarancji) to wymieniają ją za darmo? Jak to jest?

Napisano

To zależy, jak się zniszczy? :D

Jak walniesz ją młotkiem albo (odpukać) wjedzie ci w tylne koło autobus to niestety gwarancję tracisz i to juz zalezy od sklepu czy wymienią.

Jeśli np będzie wadliwa i podczas jazdy połamiesz zęby to w teorii muszą wymienić. Nawet jesli to bedzie przed przeglądem.

Zajechać ją raczej będzie Ci ciężko. Owszem napęd się zużywa ale nie aż tak szybko.

Z gwarancją to jest trochę śliska sprawa. Zalezy od producenta, dystrybutora, sklepu i ich dobrej woli. Ja tam nigdy nie liczę na gwarancję.

Napisano

Miałem na myśli to, że prypuśćmy to strzelanie powoduje rozregulowana przerzutka i w efekcie wycierają się żeby czy ulega np zepsuciu cała przerzutka tylnia i co w tym momencie musze płacić czy wymieniają za free, ale nie chciał bym się przekonywać lepiej żeby wszyskto ładnie chodziło :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...