Skocz do zawartości

[KORBA] Zerwany gwint


borczykz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem. Chciałbym zdjąć moją prawą korbę ściągaczem, ale zauważyłem ze jest w niej zjechany gwint. Jest z aluminium. Korba jest nowa jakis 1 miesiac z tym, ze korby zakładał mi brat. Ja tej czynności nie widziałem. Mam problem z przednią przerzutką i chciałem zdjąć korbę i ją dokładnie obejrzeć ewentualnie poprawić bo wydaje mi się że jest za płytko osadzona na suporcie i przerzutka nie działa poprawnie. Zauważyłem, że jest spora przerwa między korbą a ramą. W innych rowerach prawie nie ma przerwy. Co radzicie ew. jak ją głębiej osadzić bez zdejmowania.

 

Z góry dziękuje.

Napisano
Co radzicie ew. jak ją głębiej osadzić bez zdejmowania

Możesz podać jaki masz typ korby i suportu.To ważne.Każda korba potrzebuje odpowiednią długość suportu.

Napisano

Nie znam się na tym i nie jestem wstanie udzielic dokładnego info. Ale wiem, ze to jest korba na kwadrat. Oś suportu jest kwadratowa na zakonczeniach

 

http://allegro.pl/korba-rowerowa-na-kwadrat-lewa-aluminiowa-17-cm-i2535568617.html korba taka tylko ze prawa.

 

http://allegro.pl/suport-futura-spurus-pro-68x119-mm-i2525781730.html Suport cos w tym stylu. Zakończenia takie same jak u mnie. marki nie znam. ma już ze 3 lata. przez ostatnie 2 rower lezal w komurce wiec nie wiele pamietam. Ma bardzo małe luzy więc nie wymienilem

Napisano

Za mało informacji,nie potrafię udzielić odpowiedzi.

A jakich informacje chciałbyś wiecej? Może uda mi sie udzielic odp na twoje pytania.

 

A jakich informacje chciałbyś wiecej? Może uda mi sie udzielic odp na twoje pytania.

 

 

hmmm to bym pewnie musiał zdjąć w jakiś sposób korbę i iść z nią do rowerowego zeby dopasowali suport ?

Napisano

idz do serwisu - nagwintuja Ci ta zjechana korbe (nawet w decathlonie maja ospowiendni klucz/gwintownik);

 

w starego typu korbach "standard" wymagany byl bardzo szeroki (jak na wspolczesne realia) suport 122-130mm, siadaly dosc gleboko, poza tym mlunek byl "dodany" (tulejki+dlugie sruby i trzeba bylo to zmiescic);

 

fd najczesciej ma problemy z dobra praca, jesli blaty sa zbyt blisko ramy, odwrotna sytuacja jest bardzo rzadka - wez lepiej odkrec linke od manetki, wyreguluj zakres srubokretem, zaloz i naciagnij linke i sprawdz;

 

ciao

Napisano

Hmm powiem tak stare korby dobrze wchodzą glębiej, więc to mój błąd, że nie wymieniłem suportu. teraz żeby dobrać odpowiedni suport muszę zanieść korbę do rowerowego i oni dopasują tak? A z przerzutką to muszę naciągnąć linke zeby do pierwszego blatu siegala, to ogranicza jej zasieg dzialania. W pozycji aktualnej moge zmieniac pozycje lancucha tylko pomiedzy 2 mniejszymi blatami. Gdyby korba była głebiej osadzona tak jak stara to bylo by wszystko ok.

Napisano

Ok, Z gwintem sprawa załatwiona. Wziąłem ściągacz i delikatnie próbowałem wkręcić go.. no i się udało. Bez żadnego oporu się wkręca i mogę już zdjąć korbę, i tak chyba wymienię suport bo w tym sezonie odbył się gruntowny remont. Oprócz suportu, przerzutek to wszystkie cześci zostały włożone nowe. Gdybym wymienił suport to już bym miał spokój z rowerem na dłuższy czas. Jedynie po zimie go postawić na nogi.

A i jak będę szedł do rowerowego po nowy suport to wziąć ze sobą którąś korbę ?

Napisano

W sumie mogę jechać rowerem bo to raczej noname bo z tego co pamietam gdy byl wymieniany suport 1 raz to byly z tym problemy. Ale to jak pojadę do kolesia to jak on dopasuje jak stary suport bedzie w rowerze. Chyba, że na chybił trafił. Może on mi coś doradzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...