Skocz do zawartości

[do 1500zł] rower miejski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od jakiegoś czasu poszukuje roweru miejskiego w przedziale cenowym do 1500zł. Nie musi być to nowy rower, byle był w dobrym stanie i lekki ( i duży). Wcześniej zastanawiałem się nad cruiserami electry, ale wydaje mi się, że mogą być za małe ( np. rat rod), ponieważ mam 195 cm. Z uwagi, że jest to rower miejski wypadałoby aby wyglądał jako tako, ale stawiam na prostotę i minimalizm :)

W kwestii rowerów jestem kompletnym laikiem, więc liczę na Waszą wyrozumiałość i pomoc.

Napisano

W tej cenie szukałbym czegoś takiego:

ROWER MIEJSKI KROSS NEGUS 17'' PRĄDNICA HAM. ROLK. (2522169127) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

W Twoim przypadku oczywiście większy rozmiar ramy.

Wygląd bardziej miejsko-klasyczny, czy może być taki współczesny jak ten Romet?

No i jest problem z wagą. Miejskie bywają kompletnie wyposażone, a to swoje waży (mniej niż w miejskich klasykach, bo rama alu, ale mimo wszystko...).

Edit: Z tego, co widziałem są też ramy w twoim rozmiarze w sklepach internetowych poza allegro (podobna cena).

Generalnie przy rowerze miejskim w tej cenie zwracałbym uwagę na:

Aluminiowa rama.

Przerzutka w piaście (piasta wielobiegowa) - 7 biegów starczy, nexus jest u nas najpopularniejszy.

Dynamo w piaście przedniej (też nexus najpopularniejszy).

Reszta to już kwestia gustu, warto jednak wiedzieć, że z rowerami miejskimi jest trochę jak z produktami apple, stały się modne, więc w wielu modelach płaci się w dużej mierze za styl (rower nie-miejski z komponentami podobnej klasy byłby wyraźnie tańszy).

Napisano

Trochę małe te rowery jak na Ciebie. Siodełko jeszcze ustawisz wyciągając na maks, ale kierownicę będziesz miał za nisko (nie przyjmuj tego na słowo - rozmiar ramy powinieneś sam sprawdzić, piszę tylko z własnego doświadczenia). Jeśli masz długie nogi, to na zakrętach możesz obijać kierownicę kolanami.