sebol75 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Witam jestem tu nowy.... wiem wiem wiem czytałem że poniżej 3000 składanie nie ma sensu - ale chodzi mi trochę o zabawę ze składaniem obecnie mam stary rowerek MTB i ma zostać na pojeżdżenie po górkach i błocie, niedawno żonie kupiłem na rzadkie wypady rower - Horizon Travel za 800zł i pomyślałem o rowerze tego typu dla mnie wyciągnąłem z piwnicy waganta - zdezelowany suport, koła itd.. i zacząłem obmyślać jego renowację - ale ta rama z rurek kanalizacyjnych do mnie nie przemawia więc chyba wagantowi dam spokój.... do sedna skoro można za 800 zeta kupić horizona jak wyżej lub nowego waganta to pewnie za 1000 nic ciekawszego się nie zbuduje ale zanim mnie utwierdzicie w przekonaniu, że należy sobie odpuścić budowę - pomyślałem o: Rama FOCUS Red Falls Siodło SELLE ROYAL żelowe ALPINE męskie SZTYCA AMORTYZOWANA ZOOM SP-80 SREBRNA Manetki:Shimano Acera 3x8 biegow Przerzutka tyl:Shimano Acera 8 biegowa HAMULCE V-BRAKE AVID SINGLE DIGIT 3 KASETA SHIMANO ALIVIO CS-HG31-8 11-30 + ŁAŃCUCH HG40 + SPINKA SP8 Komplet kół 28" aluminiowe, duży stożek dętki + opony Korba p+l 48x38x28 SHIMANO FCM-171 + jakiś suport wsio około 1000 zł ale czy to będzie lepsze od np nowego waganta??? alternatywnie moge kupić Rama FOCUS Red Falls + Idealna damka okazja rewelacyjny osprzęt. całość wtedy wyjdzie 600 i można dokupić wtedy najpotrzebniejsze rzeczy 1.czy wogóle ta rama Focusa jest warta jej kupna?? 2.czy może warto się przeprosić ze starym wagantem i np wymienić to i owo? 3.może inna rama? wiem, że przynudzam, ale się nie znam a miałbym frajde ze złożonego przez siebie roweru. Pozdrawiam Sebastian
cienkun Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Masz ramę, koła, hamulce, korbę, kasetę, a gdzie reszta? Klamki, manetki, przerzutki, sztyca, mostek, siodło, kierownica, łańcuch, linki, pancerze, gripy... ? edit sorry, przeczytałem tylko to co było na niebieskim tle edit. end Rób tego waganta. Będzie klasa. Klasyczne holendry też były z rurek kanalizacyjnych, albo kup w realu rowerek miejski za 950 zł, z 7 biegową piastą shimano nexus i dynamem w przedniej piascie. Nawet fajny. edit. rama focusa jest OK
Selvento Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 A czy nie lepiej spiąć się w sobie i dorobić do 2000zł i kupić Kross'a Levela A2 (jest taki jeden z Deore z tyłu i hydr. ham.) i po jakimś kolejnym czasie wyrzucić z niego tego Suntour'a i wcisnąć Epicon'a? Uwierz że za dwa razy większą cene masz dziesiątki razy lepszy rower. (nawet bez tego Epicona). No dopsz... ale jeżeli Cię to nie przekonuje ewentualnie nie możesz sobie pozwolić na taki wydatek to: wywal Acere z tylu i wsadź Alivio. Mógłbyś opisać tego swojego waganta to wtedy Ci powiemy co jeszcze zmienić żeby był lepszy.. Coś w tym guście http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-romet-wagant-2012.html ?
cienkun Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 wywal Acere z tylu i wsadź Alivio Trochę bez sensu. Nie ma specjalnej różnicy. czy nie lepiej spiąć się w sobie i dorobić do 2000zł i kupić Kross'a Levela A2 Koles chce rower w tym typie Horizon Travel a Ty mu proponujesz Levela A2 ?
Selvento Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 A wybacz... zapomniałem dopisać ze zamiast dwóch rowerów miałby jeden...
sebol75 Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 A czy nie lepiej spiąć się w sobie i dorobić do 2000zł i kupić Kross'a Levela A2 (jest taki jeden z Deore z tyłu i hydr. ham.) i po jakimś kolejnym czasie wyrzucić z niego tego Suntour'a i wcisnąć Epicon'a? Uwierz że za dwa razy większą cene masz dziesiątki razy lepszy rower. (nawet bez tego Epicona). No ale 2000 wydać to nie chce..... No dopsz... ale jeżeli Cię to nie przekonuje ewentualnie nie możesz sobie pozwolić na taki wydatek to: wywal Acere z tylu i wsadź Alivio. Mógłbyś opisać tego swojego waganta to wtedy Ci powiemy co jeszcze zmienić żeby był lepszy.. Coś w tym guście Rower trekingowy Romet Wagant 2012 | Trekking | Sklep Rowerzysta.pl rowery ? Mój wagant to klasyk z lat 80tych, rama prosta, kierownica złom, koła złom, suport złom, boje się widełek z przodu bo czasem pękają, przerzutka tył shimano z napisem SIS, z przodu pojedyńczy tryb - tyle o wagancie a może kupić coś takiego - TREK 7500 MULTITRACK - i zostaje jeszcze pare zloty na upgrade... chociaz troche duzy... ja mam 176cm (90kg)
cienkun Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 TREK 7500 MULTITRACK No faktycznie, trochę spory może być. Mój wagant to klasyk z lat 80tych, rama prosta, kierownica złom, koła złom, suport złom, boje się widełek z przodu bo czasem pękają, przerzutka tył shimano z napisem SIS, z przodu pojedyńczy tryb - tyle o wagancie a wolisz klasyka, czy nowoczesnosć?
Fenthin Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Sporo za duży. 20" jeszcze do rozważenia, tyle.. oj, zdecydowanie nie. Ale w dobrym kierunku idziesz, coś używanego w dobrym stanie.
sebol75 Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 a wolisz klasyka, czy nowoczesnosć? nie wiem:) ładny klasyk nie jest zły, ale jak pisałem wcześniej boje się pękających widełek w wagancie, problem z wymianą suportu na kwadrat, problem z hamulcami przy przejściu na 28" nie mam konkretnej koncepcji na waganta Sporo za duży. 20" jeszcze do rozważenia, tyle.. oj, zdecydowanie nie. Ale w dobrym kierunku idziesz, coś używanego w dobrym stanie. no ja jeszcze nie "czuje" wielkości ramy, dla mnie teoretycznie to przesunięcie kierownicy bardziej w kierunku kierowcy....
cienkun Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 IMHO 21" też byłaby OK ale 22 i 1/2 może już być za duży. a np. http://allegro.pl/alu-trekking-batavus-b1-kola-28-wypasiony-i2498562315.html ? a za resztę kasy możesz np. wymienić przerzutkę, albo co innego
sebol75 Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 a np. http://allegro.pl/al...2498562315.html ? a za resztę kasy możesz np. wymienić przerzutkę, albo co innego no ale to licytacja wiec nie wiem na czym sie skończy, raczej przegladajac kieruje sie kup teraz - ta rama focusa o ktorej wspominalem tez jest licytowana ale kup teraz bylo za 300zl
sebol75 Napisano 19 Lipca 2012 Autor Napisano 19 Lipca 2012 to może inaczej zrobić..... może polecilibyście mi jakąś rame powiedzmy 19-20" nową lub używaną na koła 28", która byłaby podstawą do budowania przyzwoitego roweru, a żeby budżet nie był za duży do tego jakiegoś używanego dawce części - wtedy rama może być pęknięta, za duża (np wspomniany wcześniej TREK 7500 MULTITRACK) itp, byle miał do przełożenia względny osprzęt, a z czasem bym podmieniał osprzęt na lepszy....
Selvento Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Mój wagant to klasyk z lat 80tych... Przepraszam... Klasyk z lat 80 to nie moje lata bo nawet wtedy nie byłem w planach... Wybaczcie za błąd. ...rama może być pęknięta... Proszę... czy życie Ci nie miłe? :< _____________________________ Wg. mnie są dwie opcje... odrestaurować twojego klasyka, albo... albo... zamiast tych dwoch rowerów sprawić sobie jeden. Np. ja już mam zamówionego Krossa Levela A3 za 1600zł (podstawa do przeróbek)
sebol75 Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 Przepraszam... Klasyk z lat 80 to nie moje lata bo nawet wtedy nie byłem w planach... Wybaczcie za błąd. Proszę... czy życie Ci nie miłe? :< przecież napisałem że może być pęknięta - bo to ma być dawca osprzętu... Wg. mnie są dwie opcje... odrestaurować twojego klasyka, albo... albo... zamiast tych dwoch rowerów sprawić sobie jeden. Np. ja już mam zamówionego Krossa Levela A3 za 1600zł (podstawa do przeróbek) tak... jutro jade do serwisu rowerowego - zobacze za ile przerobią klasyka na wkręcany suport, jeśli da się niedużym kosztem ożywić starego waganta to go zrobie - tak dla frajdy poprawienia fabryki i pomajsterkowania, potem się dopiero wezme za składanie docelowego sprzęta, a jak z wagantem nic nie wypali to pomyśli się dalej odnośnie starego waganta - orientuje się może ktoś ile trybów zmieści się z tyłu?
sebol75 Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Napisano 5 Sierpnia 2012 A więc przeróbka starego waganta na suport na kwadrat + wymiana widełek, kół, korb, przerzutek i manetek odpuściłem sobie zamiast tego kupiłem: rower trekkingowy 24" Shauff i ze względu na jego rozmiar z trudem odbyłem jazdę testową rower kupiłem za 400zł - jako dawce części (na razie odsprzedałem mostek za 20zł) czyli rower kupiłem za 380zł dodatkowo: Rama: Accent Nordkapp 20" Stery w komplecie Widelec Accent Mostek Accent regulowany AS541 Kierownica: Accent Flatbar Sztyca: amortyzowana Accent SP886 + transport za 730zl + linki i pancerze 20zł W sumie dałem 1130 zł a otrzymałem: Rama: Accent Nordkapp 20" Stery w komplecie Widelec Accent Mostek Accent regulowany AS541 Kierownica: Accent Flatbar Sztyca: amortyzowana Accent SP886 Siodlo: Bulls Manetki:Shimano Deore LX Przerzutka tyl:Shimano Deore LX 8 biegowa Przerzutka przód Shimano Deore LX 3 biegowa Klamki hamulcowe:Shimano Hamulce Shimano V-Brake suport Campagnolo Korba: Campagnolo Racing T Lancuch:Shimano Obrecze: Rigida Ultimate Power Opony: Schwalbe Marathon Piasta przod: Sachs Piasta tyl:Shimano Deore XT Kaseta Shimano Hyper Glide-C rower waży 11.80 napęd oraz opony nie są zniszczone mam z zakupionego dawcy jeszcze oświetlenie, błotniki i bagażnik alu, ale na razie nie montuje na rowerze jeździ mi się wygodnie i wszystko działa jak należy - co sądzicie o tym sprzęcie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.