Skocz do zawartości

[amortyzator] sztywność


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Od jakiegoś czasu zastanawiam się co zależy od sztywności amortyzatora, jakie rodzaje sztywności wyróżniamy (w jakich płaszczyznach) i dlaczego zwracać na nią uwagę przy doborze odpowiedniego amora. Chodzi tu oczywiście o przedni amortyzator. Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Napisano

sztywność :

 

boczna- wyginanie na boki, w szczególności przy skrętach z dużą prędkością, przy sprintach z zablokowanym amorem

skrętna- przy skręcaniu (obcieranie obręczy, dzwonienie tarcz) chociaż tu największe znaczenie ma sztywność koła

wzdłużna- chowanie sie amora pod rame podczas hamowania

 

jeszcze jest sztywność rury sterowej, niestety nie wiem do czego to zaliczyć , do wszystkiego po trochu

 

sztywność zależy od:

grubości goleni górnych 9spasowanie z dolnymi, średnica)

odlewu goleni dolnych ( haki, spasowanie z górnymi

materiału, ( magnez, alu, stal ,karbon)

skoku (tu to już rożnie bywa, temat rzeka)

rury sterowej (1', 1,125', 1,5', stożkowa

ośki w piaście ( QR 9mm, 15mm., 20mm)

dokładność wykonania i montażu

podkowa ( z przodu , z tyłu, pusta, 2 podkowy [magura])

na sztywność wpływa też główka ramy i tzw dwupółka

 

sztywność amora wpływa na precyzje sterowania, wydajność i efektywność, poprawną pracę ( mniejsze tarcie)

 

jest to rozległy temat, mam nadziej że pomogłem

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedź, właśnie tego szukałem, rozwiałeś moje wątpliwości. Jak ktoś ma coś jeszcze do dodania to bardzo proszę.

Napisano

Poszczególne czynniki dają się zauważyć zależnie od: rodzaju hamulca (tarczowy czy obręczowy), wagi użytkownika, warunków eksploatacyjnych, stylu jazdy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...