szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Witam serdecznie. Jestem totalnie niezorientowany w sprzęcie rowerowym. Na forach i innych artykulach internetowych siedzę od zaledwie 3 dni. Synek dostał w maju na komunię nowy rower i zacząłem z nim jeździć na krotkie wycieczki po parku moim starym chyba 12 letnim czymś kupionym w markecie. Po miesiącu rower się rozleciał- wcześniej wisiał kilka lat w garażu. No i zaczęło się poszukiwanie nowego dwukołowca. Nie interesują mnie żadne ekstremalne wypady, po prostu wypad do parku, może do lasu, no i może zacznę dojeżdżać do pracy jako, że jest tylko 5 km do pokonania. Mam 186 cm, waga około 93 i do wydania około 1500 pln. Maxymalnie do 1700. Odwiedziłem kilka sklepów na Śląsku i oczywiście w każdym doradzają cos innego i odradzają kupno innej marki u konkurencji. Jedyne co na razie wpadło mi w oko, ale zaznaczam to tylko z wyglądu to rower marki Hercules Jump Somo z takimi oto wnętrzami o ile tak to mozna nazwać: Specyfikacja techniczna Rama Alu 6061 1 1/8" 48-53-57-61cm Dostępne rozmiary 48-53-57-61cm Widelec RST NEON T skok: 63mm z blokadą (lockout) Damper - Napęd Shimano Acera 24 biegi Przerzutka przednia Shimano FD-M191 Przerzutka tylna Shimano Shimano alivio Manetki Shimano ST-EF51 Korba Shimano FC-M171 48/36/26 Oś suportu Shimano BB-UN26 Kaseta Shimano HG41 Łańcuch KMC Z82 Dźwignia hamulca - Hamulec przedni XLC V-Brake Alu Hamulec tylni XLC V-Brake Alu Koła 28" Obręcze Alu dwukomorowe Rigida X-Star Przednia piasta Joy Tech 751DE Tylna piasta Shimano FH-RM30 Opony Impac Crosspac 40-622 Szprychy - Kierownica Chwyty Herrmans Diamond Wspornik (mostek) XLC A-Head Alu Stery VP MH501 Standard 1 1/8" Siodło Selle Royal Mach Sztyca XLC Comp Alu 27,2 x 350mm Pedały - Lampa przednia - Lampa tylna - Dynamo - Bagażnik - Błotniki - Osłona łańcucha - Podpórka - Kolor black/czarny mat Waga (przybliżona) 13.1 kg Przeznaczenie Trekkinng/ Cross . Czy mozecie mi drodzy eksperci doradzić czy brac go czy tez patrzeć raczej na cos innego. Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.
WEDLOS Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Witaj, właśnie miałem pisać ,że najprawdopodobniej Ci temat usuną ze względu na błąd w nazewnictwie tematu a tu już zmieniłeś : ) Co do roweru to dość słaby ten osprzęt jak za te pieniądze, ale że się za bardzo nie obracam w temacie crossowych rowerów to pole do popisu zostawię kolegom. wiedza : http://cannondale-authorteam.bloog.pl/id,795356,title,Hierarchia-grup-osprzetu-SHIMANO,index.html?ticaid=6ebd5, jak masz czas , przeczytaj przydatne informacje chociaż przerzutki nie aktualizowane ale do 1700zł aktualizacje i tak by Ciebie nie dotyczyły Pozdrawiam.
crx Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Nie wiem czy do celów które opisujesz jest sens kupno takiego roweru. Ja na przykład kilka lata przejeździłem na arkusie delta dynamic 401. Z tego co pamiętam nie miał żadnych usterek, mimo że jeździłem nim po kilkadziesiąt kilometrów w terenie.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Nie wiem czy do celów które opisujesz jest sens kupno takiego roweru. Ja na przykład kilka lata przejeździłem na arkusie delta dynamic 401. Z tego co pamiętam nie miał żadnych usterek, mimo że jeździłem nim po kilkadziesiąt kilometrów w terenie. No własnie dlatego że sie w ogóle nie znam na osprzęcie postanowilem prosić o pomoc tutaj. A chciałem się przekonac co rzeczywiscie wciskają sprzedawcy ludziom którzy nie mają pojęcia o takim sprzęcie.
crx Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Zazwyczaj sprzęt który zalega im w magazynach, rzadko trafiają się kompetentni sprzedawcy. Oczywiście możesz kupić rower za blisko dwa tysiące, ale jeśli ma służyć tylko do przejażdżek po okolicy, nie widzę w tym sensu.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Zazwyczaj sprzęt który zalega im w magazynach, rzadko trafiają się kompetentni sprzedawcy. Oczywiście możesz kupić rower za blisko dwa tysiące, ale jeśli ma służyć tylko do przejażdżek po okolicy, nie widzę w tym sensu. Rozumiem. A czy możesz mi ewentualnie doradzić za czym się rozglądac???
crx Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Jeśli, jak piszesz, będziesz jeździł po lesie, oraz krótkie dystanse po jezdni, najodpowiedniejszym rowerem będzie mtb (górski). Ja niestety jeśli o te rowery chodzi nie błyszczę wiedzą Ktoś kompetentniejszy z forum Ci pomoże. Ale z lepszych marek poleciłbym Scott , Kross, Wheeler , Raleigh, Romet, Arkus, Grand.
llancer Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Jeśli, jak piszesz, będziesz jeździł po lesie, oraz krótkie dystanse po jezdni, najodpowiedniejszym rowerem będzie mtb (górski). Ja niestety jeśli o te rowery chodzi nie błyszczę wiedzą Ktoś kompetentniejszy z forum Ci pomoże. Ale z lepszych marek poleciłbym Scott , Kross, Wheeler , Raleigh, Romet, Arkus, Grand. Jeżeli tak jak opisałeś to polecam kross level a2 2012 za 1700 ewentualnie z 1600 bez gratisów w sklepie
Florek Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Kolego crx, nie wprowadzaj założyciela tematu w błąd. Idę o zakład, że autor potrzebuje roweru do normalnego jeżdżenia, a wypady do parku, czy lasu to będą raczej normalne szutrowe ścieżki, spokojna jazda (autor pisze, że z dzieckiem) a nie błoto i ciężki teren. Plus te dojazdy do pracy - czyli miasto, ścieżki i asfalt. Po co mu wtedy MTB? W tych warunkach zdecydowanie najlepiej sprawdza się rower crossowy, lub trekking. Co do kwestii cenowej, autor musi sam podjąć decyzję ile chce przeznaczyć i tu już niczego nie będę sugerował. Ja jestem zdania, że jeśli masz kupić rower na lata, to się opłaca wydać te 1500, bo różnica akurat w tym przedziale (1000-1500) jest dostrzegalna nawet dla amatora. Także jeśli założone przez Ciebie widełki będą aktualne to: Rower, którego specyfikację podałeś, to typowy rower za taką cenę, żadna okazja. Waga wydaje mi się mocno zaniżona, ale to raczej norma. Możesz się też zainteresować: Unibike Crossfire GTS - UNIBIKE-NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ , trochę lepszy moim zdaniem, niż ten zaproponowany Tobie Arkus Orkan 2.0 - ROWER GÓRSKI ARKUS ORKAN 2.0 M 17''19''21''RYBNIK (2433094582) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ,nie jest górski, błąd w nazwie aukcji, to crossówka. Plus, jeśli się nie boisz nie-nówek, to może być dobra opcja - niemal nieużywany (według sprzedającego) Scott Sub 20, na dobrym osprzęcie, lepszym niż powyższe: SCOTT Sub 20 pełne Deore tarczówki IDEALNY! ! -50% (2463919741) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. [Edit: teraz dojrzałem, że bardzo mała rama, nie dla Ciebie, ale warto poszukać jeszcze na allegro czegoś w tym typie.]
crx Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Rowery górskie nie bez powodu są uważane za uniwersalne, a z tego co czytam takiego autor potrzebuje, do lasu, do parku, na jezdnię. Kupować crossa na kilka kilometrów trasy nie mija się z celem? Szczególnie jesli ma to być spokojna jazda, a cross służy do rozwijania nieco większych prędkości niż mtb. Oczywiście to tylko moja opinia.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Kolego crx, nie wprowadzaj założyciela tematu w błąd. Idę o zakład, że autor potrzebuje roweru do normalnego jeżdżenia, a wypady do parku, czy lasu to będą raczej normalne szutrowe ścieżki, spokojna jazda (autor pisze, że z dzieckiem) a nie błoto i ciężki teren. Plus te dojazdy do pracy - czyli miasto, ścieżki i asfalt. Po co mu wtedy MTB? W tych warunkach zdecydowanie najlepiej sprawdza się rower crossowy, lub trekking. Co do kwestii cenowej, autor musi sam podjąć decyzję ile chce przeznaczyć i tu już niczego nie będę sugerował. Ja jestem zdania, że jeśli masz kupić rower na lata, to się opłaca wydać te 1500, bo różnica akurat w tym przedziale (1000-1500) jest dostrzegalna nawet dla amatora. Także jeśli założone przez Ciebie widełki będą aktualne to: Rower, którego specyfikację podałeś, to typowy rower za taką cenę, żadna okazja. Waga wydaje mi się mocno zaniżona, ale to raczej norma. Możesz się też zainteresować: Unibike Crossfire GTS - UNIBIKE-NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ , trochę lepszy moim zdaniem, niż ten zaproponowany Tobie Arkus Orkan 2.0 - ROWER GÓRSKI ARKUS ORKAN 2.0 M 17''19''21''RYBNIK (2433094582) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ,nie jest górski, błąd w nazwie aukcji, to crossówka. Plus, jeśli się nie boisz nie-nówek, to może być dobra opcja - niemal nieużywany (według sprzedającego) Scott Sub 20, na dobrym osprzęcie, lepszym niż powyższe: SCOTT Sub 20 pełne Deore tarczówki IDEALNY! ! -50% (2463919741) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. [Edit: teraz dojrzałem, że bardzo mała rama, nie dla Ciebie, ale warto poszukać jeszcze na allegro czegoś w tym typie.] Właśnie miałem to napisać. chodzi mi głównie o rekreacja. Nie żaden wyczyn. Las będzie raczej sporadycznym wypadem. A rowerek właśnie zamierzam kupic na kilka lat oczywiscie a nie na 2 sezony. Przy tej używce wszystko fajnie tyle że doczytalem iż na mnie bedzie za mały
Florek Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Kupować crossa na kilka kilometrów trasy nie mija się z celem Nie na kilka kilometrów trasy, bo na parkowych ścieżkach i ubitym szutrze cross też będzie się spisywał lepiej niż góral. W warunkach jazdy autora tematu nie ma żadnego elementu, gdzie góral ma przewagę, jeśli nie będzie jeździł w terenie. Ta "uniwersalność" górali i ich popularność w miastach była już szeroko omawiana na forum, nie ma sensu powtarzać dyskusji. Ja jeździłem na crossówce, teraz jeżdżę na MTB i uważam, że do takiej jazdy cross to zdecydowanie lepszy wybór. Ale autor sam musi zdecydować co mu pasuje najbardziej, forum polega tylko na wymianie opinii i zasięgania jej od innych. Pozdrawiam.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Nie no tego się nie spodziewałem, że z zakupem roweru moze byc tyle problemów. Może nie z samym zakupem, a wyborem właściwego. Niedaleko mne w niby centrum rowerowym zaproponowali mi Giant Rewel2 na takich oto podzespołach za 1699: Rama GIANT AluxX, aluminiowa, zintegrowane stery Widelec SR SUNTOUR XCT V4, skok 80mm, blokada Kierownica GIANT, aluminiowa, gięta, 25.4x620mm Wspornik kierownicy GIANT, aluminiowy, ahead, 25.4, 90/105/120mm Wspornik siodła GIANT, aluminiowy, 30.9x375 Siodło GIANT Sport Trail Pedały VP, nylonowe z metalową klatką Manetki SHIMANO ST-EF51, 3x8 Przerzutka przednia SHIMANO Tourney TX50 Przerzutka tylna SHIMANO Alivio M430 Hamulce TEKTRO, typu V Dźwignie hamulca SHIMANO ST-EF51 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG41, 11-32, 8 biegów Łańcuch KMC Z72 Mechanizm korbowy SHIMANO M171, 42/34/24 Środek Suportu FSA RPM cartridge Obręcze GIANT GX02, aluminiowe, dwuścienne Piasty FORMULA, aluminiowe Szprychy Nierdzewne, stalowe Opony GIANT Sport 26x2.1"
cienkun Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Jak masz na to i chcesz wydać te 1700 zł, to rozejrzyj się za w miarę lekkim turystycznym "klasykiem" z w miarę porządnym osprzętem, na którym będziesz miał wyprostowaną pozycję. edit za dużo napisałem http://sklep.sportpr...zarny-2012/2213
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Raczej pasowałoby mi coś co bardziej sportowo wygląda. Przed chwilką wróciłem z kolejnego "salonu" i dostałem takie oto propozycje: Merida Matts 100v za 1800 PLN Kross Hexagon X9 za 1800 PLN Kross Hexagon X5 za 1400 PLN Kross Level 2 za 1600 PLN Sprzedawca potwornie zachwalał mi albo Meride 100V albo Krossa X9 Może coś doradzicie??????????????? Jutro jadę pojeździc tymi wehikułami i zobaczę co mi najbardziej spasuje
llancer Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Raczej pasowałoby mi coś co bardziej sportowo wygląda. Przed chwilką wróciłem z kolejnego "salonu" i dostałem takie oto propozycje: Merida Matts 100v za 1800 PLN Kross Hexagon X9 za 1800 PLN Kross Hexagon X5 za 1400 PLN Kross Level 2 za 1600 PLN Sprzedawca potwornie zachwalał mi albo Meride 100V albo Krossa X9 Może coś doradzicie??????????????? Jutro jadę pojeździc tymi wehikułami i zobaczę co mi najbardziej spasuje Bierz a2 jest o wiele lepszy od hexagonów
jbe Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 siemka, właśnie zakupiłem tego herculesa jump somo - ma do mnie przyjechać w czwartek. W weekend będę nim jeździł po szosie i ścieżkach leśnych z błotnikami, bagażnikiem, stopką, sakwami. Docelowo przerabiam go z Crossa na Trekking. Poprosiłem w serwisie by mi wymienili oponę tylnią na 28x1.6 schwabla antyprzebiciową. Postaram się zdać relację po weekendzie. Co ciekawe w internecie nigdzie poza tym forum nie można znaleźć żadnych informacji na temat tego modelu. Ktoś musi być pierwszy więc ... . Jak tylko wrócę z wyprawy, dam znać.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Bierz a2 jest o wiele lepszy od hexagonów A czy ten a2 nadaje się na asfalt??? Najbardziej akurat z wyglądu mi sie podoba, ale nie o to w tym chodzi.
WEDLOS Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 A czy ten a2 nadaje się na asfalt??? Najbardziej akurat z wyglądu mi sie podoba, ale nie o to w tym chodzi. Z lasami i błotem sobie radzi to z asfaltem sobie nie da rady ; ) ? Kupując rower MTB musisz mieć świadomość, że z założenia jest to rower do terenu. MTB ma grubsze opony i się ciężej będzie jechało na asfalcie niż rowerkiem crossowym po asfalcie.
szoferek Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Z lasami i błotem sobie radzi to z asfaltem sobie nie da rady ; ) ? Kupując rower MTB musisz mieć świadomość, że z założenia jest to rower do terenu. MTB ma grubsze opony i się ciężej będzie jechało na asfalcie niż rowerkiem crossowym po asfalcie. Czyli raczej odpada. Teren będzie na pewno rzadkością dla mnie.
Florek Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Teren będzie na pewno rzadkością dla mnie. W takim razie na 100% szukaj trekkinga/crossa na kołach 28''. Wszystkie rowery Ci zaproponowane to MTB. Zarówno Giant Revel, Merida 100-V jak i Hexagony oraz Level A2.
szoferek Napisano 4 Lipca 2012 Autor Napisano 4 Lipca 2012 W takim razie na 100% szukaj trekkinga/crossa na kołach 28''. Wszystkie rowery Ci zaproponowane to MTB. Zarówno Giant Revel, Merida 100-V jak i Hexagony oraz Level A2. Hehehehe teraz juz wiem, że szukam porządnego crossa. Już na wiele rzeczy zostalem oświecony na tym forum.
llancer Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Czyli raczej odpada. Teren będzie na pewno rzadkością dla mnie. No ale zrozum Chyba lepiej założyć gładkie opony do mtb takie jak w rowerach miejskich niż opone terenową i jeździćrowerem miejskim w takimi oponami po lasach i terenie :/ Kiedyśjak był góral to był i na długie wycieczki,teren,miasto itd. a teraz...Ja osobiście mam w starym rowerze MTB opony gładkie(sliki) i jeździ się bardzo lekko a w razie czego zmieniam koła(mam drugie) i jade w teren
cienkun Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 No ale zrozum Chyba lepiej założyć gładkie opony do mtb takie jak w rowerach miejskich niż opone terenową i jeździćrowerem miejskim w takimi oponami po lasach i terenie :/ . Jeżeli jeździ częściej po asfalcie, a czasem w terenie, to chyba lepiej brać rower do jeżdżenia po asfalcie? No dla mnie to jest logiczne. Kiedyśjak był góral to był i na długie wycieczki,teren,miasto itd. a teraz... Bo kiedyś nie wiedzieli w Polsce do czego "góral" służy...
szoferek Napisano 4 Lipca 2012 Autor Napisano 4 Lipca 2012 Byłem pojeździłem choć jak to mozna nazwać jazdą przejechanie kilkudziesięciu metrów. Sprzedawca zaproponował mi Leaderfox Viatic- osobiście najbardziej komfortowo mi się na nim jechalo mimo jak dobrze juz dostrzegam ma chyba dość słaby osprzęt, następnie Hercules Jump, później byl tez Trek 7300 z 2011 za 1700 do wzięcia i Merida Crossway 20V. No i teraz chyba zacznę losowanie hhehehe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.