malcolm87 Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Witam, Drodzy Rowerzyści. Co prawda od kilku lat jestem entuzjastą rowerów, to niestety w temacie oprzyrządowania pozostałem laikiem. Do tej pory miałem to szczęście, że nigdy nic mi nie nawalało. Posiadałem świetny model Herculesa o znakomitym napędzie, który bez większego wysiłku pozwalał na trasie wyprzedzać wszystkich prócz tych ubranych i usprzętowionych niemal jak profesjonalni kolarze. Rower ten przekazałem osobie z mojej rodziny, sam zaś kupiłem kolejny używany rower, również z mechanizmem Torpedo. Zauważyłem jednak wyraźną różnicę, nowy chodzi znacznie ciężej. Podnosząc tył starego roweru i kręcąc ręką pedałami, tylne koło kręci się lekko i długo. W nowym zaś po kilkunastu sekundach zatrzymuje się. Ponadto zauważyłem, że jadąc na nowym rowerze, kiedy przestaję pedałować rower zaczyna hamować, muszę delikatnie poruszyć wtedy pedałami do przodu, żeby mógł dalej toczyć się na luzie (co i tak robi wyraźnie gorzej niż poprzedni), a nie hamować. Poczytałem trochę o mechaniżmie Torpedo w internecie, lecz wolałbym tam póki co niczego nie ruszać, póki nie mam pomysłu co konkretnie można tam poprawić. Domyślam się, że coś tam jest nie tak. Czy ktoś z wiedzą mógłby mi udzielić jakieś wskazówki w czym może być tu przyczyna? Chciałbym spróbować zrobić coś z tym samemu. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Fenthin Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Zacznij od sprawdzenia, czy piasta nie jest zbyt mocno skręcona.
Mod Team Puklus Napisano 2 Lipca 2012 Mod Team Napisano 2 Lipca 2012 Po wyjęciu koła zębatka podobnie jak i oś powinna sie kręcić delikatnie, wrecz aksamitnie, jak zębatka np obraca sie skokowo, oś podobnie to piasta jest za mocno skręcona.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.