pajlot Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 Witam wszystkich. Problem wygląda następująco: Kupiłem niedawno rower Kross Hexagon v4 2011. http://rowertak.pl/product-pol-1563-Kross-Hexagon-V4-2011.html Zaczeło się od tego ,że źle wkeciłem pedał i podczas jazdy sie wygwintował, zmieniłem więc korbę na Shimano FC-M171 http://www.cyclosport.pl/mechanizm-korbowy-fcm171-tarcze-42-x-34-x-24-z-oslona.html Wcześniej była korba oryginalna czyli ta: http://rove.pl/rower-czesci-i-sprzet/mechanizmy-korbowe/mechanizm-korbowy-sr-suntour-xc-all-mountain-cw9-xcc-t202-l-o.html Nie wiem czy to akurat wina zmienionej korby, bo na wcześniejszej tarł łąńcuch, tyle,że zmieniały się przełożenia na przedniej przerzutce dosyć ładnie. Teraz sprawa wygląda tak ,że nie zawsze wejdzie na swoje miejsce, muszę kombinowac podczas jazdy, zwalniac, pedałowac troche do tylu etc. i dopiero lancuch laskawie wejdzie. Moje pytanie brzmi nastepujaco: Czy to poprostu normalne w sprzecie tej klasy, czy korba ktora wymienilem pasuje i czy to ona nie stwarza problemow, czy moze przerzutka jest do niczego, co musze wymienic by zmieniac przerzutki komfortowo. Dzięki i pozdrawiam.
pajlot Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Napisano 25 Czerwca 2012 Zacznij od porządnej regulacji przerzutki. Została wyregulowana w serwisie.
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 25 Czerwca 2012 http://www.forumrowerowe.org/topic/42083-regulacja-przerzutki-przedniej/ to teraz zrob to sam wg instrukcji.
Wazaa Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 Ustawienie i regulacja przedniej przerzutki jest dość łatwa, ale trzeba jej poświęcić trochę czasu, jeśli robi się to pierwszy raz. Jest tam kilka niuanasów, na które trzeba zwrócić uwagę i ktoś nieobeznany może je przeoczyć, lub nie skojarzyć, że one właśnie powodują złą pracę. Mam na myśli ustawienie przerzutki na ramie, względem łąńcucha i jej wysokość nad największą tarczą. Na stojaku, bez obciążenia może się wydawać, że jest idealnie ustawiona, ale podczas jazdy, kiedy korba "pływa", potrzebna jest drobna korekta. Jeśli nie czujesz się na siłach, lepiej oddać do serwisu, aby sami poprawili. W końcu płaciłeś za sprawny mechanizm, a nie tylko za to, żeby go przykręcili.
vpablov Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 Być może przerzutka dostała luzu i to jest przyczyną. Podczas zrzucania zaobserwuj czy nie odchyla się ona na boki uniemożliwiając zejście łańcuchowi na niższy tryb.
pajlot Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Napisano 25 Czerwca 2012 Ustawienie i regulacja przedniej przerzutki jest dość łatwa, ale trzeba jej poświęcić trochę czasu, jeśli robi się to pierwszy raz. Jest tam kilka niuanasów, na które trzeba zwrócić uwagę i ktoś nieobeznany może je przeoczyć, lub nie skojarzyć, że one właśnie powodują złą pracę. Mam na myśli ustawienie przerzutki na ramie, względem łąńcucha i jej wysokość nad największą tarczą. Na stojaku, bez obciążenia może się wydawać, że jest idealnie ustawiona, ale podczas jazdy, kiedy korba "pływa", potrzebna jest drobna korekta. Jeśli nie czujesz się na siłach, lepiej oddać do serwisu, aby sami poprawili. W końcu płaciłeś za sprawny mechanizm, a nie tylko za to, żeby go przykręcili. Jest tak jak napisałeś, na stojaku działa bez zarzutu, problemy zaczynają się podczas jadzy.
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 25 Czerwca 2012 A jaką masz przerzutke ? To jest top swing czy down swing ? w uproszczeniu obejma jest nad czy pod prowadnicą?
pajlot Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 A jaką masz przerzutke ? To jest top swing czy down swing ? w uproszczeniu obejma jest nad czy pod prowadnicą? Top swing.
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Topy bardzo lubią być "wyluzowane" czyli łapać luz szybko. Poruszaj prowadnicą jak sie rusza to ... niestety. Down swingi sa odporne na tą dolegliwość ale wymagają większej siły by ją ruszyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.