Skocz do zawartości

[do 1000zł] Rower miejski, 20KM dziennie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przymierzam się do zakupu roweru, ponieważ paliwo coraz droższe, samochód mniej nie pali, a tłuszczu przybywa :)

Szukam czegoś do 1000zł. Rower będzie służył mi do dojazdu do pracy i z powrotem (20km w dwie strony). Przejazd będzie odbywał się głównie trasą rowerową i ogólnie miejskimi, równymi drogami.

Jakieś specjalne warunki to aby był męski :D mój wzrost 190cm jeżeli ma to jakieś znaczenie (jestem zielony w tym temacie) a reszta oczywiście jak najlepsza i jak najtańsza, chociaż chyba ciężko połączyć te dwa warunki :) ma być po prostu wygodny. Nie znalazłem podobnego, aktualnego tematu z takimi wymaganiami, więc zakładam nowy. Czekam na wasze propozycje, ponieważ zakupu zamierzam dokonać na dniach. Preferuję nowy rower i jeśli ktoś mógłby mi polecić skąd kupić (internet) ewentualnie Grudziądz lub okolice. Dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

Nie zaproponuję Ci nic konkretnego, ale ja bym patrzył za czymś ze stalową ramą, dynamem w piaście nie koniecznie z amortyzatorem.

Napisano

Witam, przymierzam się do zakupu roweru, ponieważ paliwo coraz droższe, samochód mniej nie pali, a tłuszczu przybywa :)

Szukam czegoś do 1000zł. Rower będzie służył mi do dojazdu do pracy i z powrotem (20km w dwie strony). Przejazd będzie odbywał się głównie trasą rowerową i ogólnie miejskimi, równymi drogami.

Jakieś specjalne warunki to aby był męski :D mój wzrost 190cm jeżeli ma to jakieś znaczenie (jestem zielony w tym temacie) a reszta oczywiście jak najlepsza i jak najtańsza, chociaż chyba ciężko połączyć te dwa warunki :) ma być po prostu wygodny. Nie znalazłem podobnego, aktualnego tematu z takimi wymaganiami, więc zakładam nowy. Czekam na wasze propozycje, ponieważ zakupu zamierzam dokonać na dniach. Preferuję nowy rower i jeśli ktoś mógłby mi polecić skąd kupić (internet) ewentualnie Grudziądz lub okolice. Dziękuję za odpowiedzi.

 

Przejdż się do ebaru i do tego drugiego sklepu na Legionów 38. (przy ulicy jest tylko szyld, sklep jest w podwórzu)

 

a jeżeli bys się jednak skusił na używkę, to zobacz co dla Ciebie za cudo wyszukałem :)http://motoallegro.pl/meski-klasyk-batavus-flying-dutchman-ciegna-i2319321985.html

Napisano
albo nowego accenta jak wolisz, na kołach 26" http://www.likebike....wn-man-26-.html albo 28" http://www.likebike....wn-man-28-.html

 

Witam,

 

Tak jak kolega krystianszm jestem raczej świeżakiem w temacie rowerów i podobne mam wymagania co do roweru. W sumie widzę, polecane modele są dla mnie bardzo interesujące, ale niestety nie mam okazji sie do nich "przymierzyć". I tu poprosze o poradę - mam około 185cm wzrostu i około 78 kg wagi, na rowerze będzie często fotelik, a w nim córka około 15 kg. Jakiej welkości rower wybrać: Accent Crosstown Man 28", czy może mniejszy 26" ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam,

 

Tak jak kolega krystianszm jestem raczej świeżakiem w temacie rowerów i podobne mam wymagania co do roweru. W sumie widzę, polecane modele są dla mnie bardzo interesujące, ale niestety nie mam okazji sie do nich "przymierzyć". I tu poprosze o poradę - mam około 185cm wzrostu i około 78 kg wagi, na rowerze będzie często fotelik, a w nim córka około 15 kg. Jakiej welkości rower wybrać: Accent Crosstown Man 28", czy może mniejszy 26" ?

 

Pozdrawiam

 

ale to jest wielkosć kół, a nie ramy. wielkosć kół zależy od upodobań.

edit. rama na miasto chyba 20" - 21"

 

edit. http://www.kross.pl/...dnik/dobor-ramy

Napisano

Opiszę różnice między wygodnym rowerem miejskim :thumbsup: a ciężkim i nieporęcznym kowadłem typu stalowy holender :sick:

Przy zakupie tego typu roweru należy najpierw zadać sobie pytanie - Do czego tak naprawdę będzie mi służył.

Jeśli rower ma tylko wyglądać i od czasu do czasu mamy jedynie się zamiar na mim pokazać, taka hipsterska fanaberia, to może być holender( on ma tylko wyglądać) :w00t:

Jeśli rower ma służyć do codziennej jazdy na odcinkach przekraczających 5 km ro na starcie należy odpuścić sobie lanserskiego Holendra i kupić wygodnego Mieszczucha :w00t:

coś takiego co proponuje kolega cienkun jest super do miasta a nie wybierać coś co jest ładne ale kompletnie niepraktyczne i niemiłosiernie niewygodne.

Różnica jest w geometrii ramy :thumbsup: i prowadzeniu całego roweru :teehee: . Męskie mieszczuchy mają zwartą ramę często ze slopingiem wygodnie i pewnie się prowadzą Damskie mają ramy typu S z wygodnym przekrokiem. Prowadzą się zgrabnie, są dość zwrotne Prawie wyprostowana, zaznaczam prawie,bo człowiek na takim rowerze powinien być choć trochę pochylony, daje dobrą widoczność

Holendry mają ramy stalowe, ciężkie o geo z przed wieku, kiera zamontowana praktycznie na rurze sterowej. Prowadzi się to jak tankowiec. zwrotność bardzo upośledzona do tego rower jest ciężki a wygoda jazdy tylko pozorna.

Wszystkim tym, którzy mają inne zdanie na ten temat, oraz wszystkim tym co koniecznie są napaleni na TAAAKI rower, proponuję, wycieczkę 30~40 km :thumbsup: by wybić im z głowy taki pomysł.

Napisano

No, ja bym jednak wyraził to inaczej. Na holenderkach się świetnie jeździ, (nawet dosyć dalekie odcinki) jeżeli się człowiekowi zbytnio nie spieszy i ma delikatny, majestatyczny styl jazdy. - nie będzie kombinował żeby pokonać skrzyżowanie inaczej niż samochody, nie będzie uprawiał slalomu między pieszymi itd. Wtedy holender jest OK. Jednak do szybkiego poruszania się po miescie, w istocie lepszym rozwiązaniem wydają się być te "nowomodne" mieszczuchy. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...