Skocz do zawartości

[kaseta, łańcuch, manetki]Przejście z 8. na 9. biegów


Traw3k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Aktualnie jeżdżę na kasecie ośmiorzędowej Shimano Acera HG30, wraz z łańcuchem Wippermann ConneX 800. Korba to Shimano FC-M191 42x34x24. Do tego przerzucam manetkami Shimano Alivio. Na tym zestawie przejechałem blisko 5 tysięcy kilometrów, więc zestaw już dawno do wymiany. Dodam, że jeżdżę MTB w stosunku 65% szosa, 35% teren. Średnie prędkości na poziomie 22-25 km/h, zależy od dystansu.

 

Szykuję się na zmianę kasety na dziewięciorzędową, co za tym idzie cieńszy łańcuch, no i inne manetki. Na wymianę korby niestety nie mam funduszy. Do wydania jakieś 300-400 zł. W grę wchodzą tylko nowe części. Nie jestem zwolennikiem kupowania używanych, bo nigdy nie jestem pewien, co przeszły i ile rzeczywiście były użytkowane.

 

Jako, że staram się być człowiekiem rozwojowym i nie stać w miejscu, części chcę kupić lepsze od poprzednich. Nie posiadam SPD (jeszcze), więc momentem obrotowym nie będę bardziej zużywał kasety. Lubię jednak bawić się przełożeniami i robię to dosyć często.

Manetki prawdopodobnie wybiorę Shimano Deore - nie wiem tylko, gdzie je znajdę w dobrej cenie, niekoniecznie musi to być rocznik 2012, czy 2011. Co do kasety i łańcucha - nie mam żadnego pomysłu i prosiłbym Was o pomoc w doborze.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli nie masz aluminiowego bębenka, a patrząc na osprzęt, jest to prawie pewne, pomyśl o kasecie Shimano CS-HG50. Dobra, tania i sprawdzona. Do tego jakiś łańcuch, bo ja wiem, budżetowo CN-HG53, trochę drożej masz CN-HG73 czy CN-HG93, jakieś Wippermanny serii 900, coś od KMC, Sram. Tu już dowolność.

Zostaje Ci jakieś 150-270zł. Korbę warto wymienić, FC-M191 to straszne padło. Choćby i na FC-M430.

Napisano

Ta kaseta Shimano CS-HG50 mi odpowiada (Kolega zdaje się ma ten model, jeździ w SPD i wytrzymała u Niego trochę ponad 4 tys. km), do niej dodałbym również to, co poleciłeś, czyli Shimano CN-HG73 - będzie to współpracowało, prawda? Obie te części wyszłyby mnie 150 zł. Łańcuch zalecany do kaset Deore.

Przerzutkę też mam Deore, jak dodam manetki Deore to powinien być ładny zestaw. Akurat w przedziale cenowym ;-).

 

Co do korby... Jeśli miałbym ją wymieniać, to coś nie gorszego, niż Deore, czy SLX. To jednak przyszłościowo. Jak na razie mam też sezon tenisowy, a tam rwę naciągi często, kort też kosztuje - są wydatki ;-).

 

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Napisano

Na Twoim miejscu poczekałbym. Części możesz kupić, niech sobie czekają. A za jakiś czas do tego korbę. 5kkm to dla kasety Shimano przebieg, który powinna przełkąć bez problemu, a nie ma co męczyć nowej kasety słabą i zużytą korbą.

Napisano

Problem polega na tym, że łańcuch mam już rozciągnięty, a kasetę zużytą do tego stopnia, że nie przerzuca mi przełożeń właściwie - tak jakbym tego oczekiwał. Sytuacja była do przełknięcia przez jakiś czas, ba nawet kilka miesięcy - teraz jednak mi to mocno przeszkadza, a nie lubię jak coś nie działa tak, jak chcę. Regulacja przerzutki niewiele daje, bo mam do wyboru - działa dobrze na niski biegach, a źle na wyższych lub odwrotnie.

 

Zdaję sobie sprawę, że zakładanie nowej kasety i łańcucha do takiej korby, która też najświeższa i najlepsza nie jest to kiepska opcja - w mojej sytuacji jednak chyba najlepsza.

Napisano

Objawy o których mówisz są typowe dla rozregulowanej przerzutki, a nie zużytej kasety. Taka kaseta ma problemy z pracą na konkretnych koronkach, niezależnie od ustawienia przerzutki.

Napisano

dokładnie, zgadzam się z Fenthinem

 

zresztą z opisu wynika, że masz krzywy hak przerzutki, albo przerzutkę. winne mogą być też zapchane pancerze linek.

Napisano

Objawy o których mówisz są typowe dla rozregulowanej przerzutki, a nie zużytej kasety. Taka kaseta ma problemy z pracą na konkretnych koronkach, niezależnie od ustawienia przerzutki.

 

Kaseta jest zużyta, widać to gołym okiem. Nie miałem styczności z rowerem przez kilka lat, potem kupiłem coś za półtora tysiąca, na czym przejechałem od lipca do kwietnia blisko 5 tys. kilometrów.

 

Okazało się, z pomocą Kolegi, że możliwe byłoby w moim przypadku jeszcze wzięcie SUNTOUR-XCR FX korba zintegrowana oś 44/32/22.

 

Przerzutka dostała ze dwa strzały podczas jazdy niekoniecznie w terenie, gdzie mój rower by sobie radził. Nie wydaje mi się jednak, żeby była do wymiany.

Napisano

Pokaż zdjęcia, zobaczymy.

 

Chyba nie ma po co. Już podjąłem decyzję, poszło zamówienie na części - Kolega będzie montował. Korba zostaje ;-). Zamówiłem też opony, Author Slick 1,5.

 

Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam

Napisano

hyhy, to jak będziesz zakładał temat "założyłem nową kasetę, łańcuch i manetkę, ale nie mogę wyregulować napędu, pomóżcie!" to nie zapomnij zalinkować od razu do tego tematu, żebyśmy nie musieli dwa razy szukać przyczyny :thumbsup:

Napisano

hyhy, to jak będziesz zakładał temat "założyłem nową kasetę, łańcuch i manetkę, ale nie mogę wyregulować napędu, pomóżcie!" to nie zapomnij zalinkować od razu do tego tematu, żebyśmy nie musieli dwa razy szukać przyczyny :thumbsup:

 

To już będę się sam martwił :-P.

Napisano

Przerzutka wydaje sie odginać na zewnątrz

 

Aktualnie sytuacja wygląda tak, że łańcuch skacze mi na piątym przełożeniu, bo przerzutka chce go siłą wrzucić na szóste, bądź jakiekolwiek inne, niż piąte... Byłem w serwisie, powiedzieli że hak prosty, prędzej wózek będzie krzywy. Serwisant powiedział, że przerzutka niewyregulowana - Kolega niedoszły mechanik-rowerzysta regulował, nic. Dlatego albo tamten serwisant jest cudotwórcą i zrobi mi to za 10 zł, albo przyczyna jest inna.

Napisano

Ostatnie ustawienie, które miałem: działające przełożenia (bez zgrzytów, płynna praca łańcucha, praktycznie niesłyszalna) - 4, 5, 6, 7.

Te, które szwankowały (słychać było łańcuch, i jakby przerzutka "wolała" jednak inne przełożenie) to 1,2, 3 na 8-mce delikatnie skakało przy zrzucie na 9.

 

Czyli dobre działanie na niższych przełożeniach, złe na wyższych lub odwrotnie...

 

Aktualnie działa dobrze 3, 4, 6, 7, 8, 9. Na piątce skacze, nie można jechać. Jedynki i dwójki nie sprawdzałem.

Napisano

Kaseta jest nowa... Ma przejechane 50 km. Łańcuch również jest nowy, manetki również. Pancerz nie jest nowy i szwankuje (ciężko linka w nim chodzi), ale to nie jest przyczyną skakania łańcucha na przełożeniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...