Skocz do zawartości

[korba] Zmiana z no-name na SHIMANO FC-M131

klacyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z miejsca mówię jestem totalnym amatorem jednośladów i jazda ogranicza się do niedzielnych wypadów w promieniu 50 km od miejsca zamieszkania.

Przejdźmy do rzeczy - mianowicie postanowiłem zmienić korbę ze starej dojechanej no name o liczbie zębów 42/32/24 na Shimano FC-M1131 48/38/28. Zakup przyznam - bez namysłu bowiem zależało mi na czasie żeby naprawić rower, a teraz nie wiem co zrobić.

Jak założę nową, a coś nie będzie pasować to nie będę miał możliwości wymiany. Kolejnym argumentem na minus jest to, że na zębatce 42 jazda szosą na biegu 3x6 lub 3x7 (wolnobieg 14-35) nie miała dla mnie żadnego sensu, bo strasznie ciężko się jechało, a co dopiero z zębatką 48 - więcej ciskania na pedał niż przyjemności z jazdy.

Dodam, że przednia przerzutka jest montowana na ramie podsiodłowej co oznacza większe możliwości więc to raczej nie bedzie przeszkadzało?

Napisano

Przerzutka z korby 42T do 48T za nic nie będzie pasować, bo jest za mała - musisz i ją zmienić. Jeśli Ci ciężko na tej korbie małej to albo coś jest nie tak z rowerem albo Twoją techniką jazdy, bo to najmniejsza korba MTB i ogólnie na drogę się nie nadaje, bo jest po prostu za wolna. Ja mam korbę 48/38/28 i zębatki z tyłu 11-28 i mi czasem za lekko się już jedzie.

• Mod Team
Napisano

Przerzutka z korby 42T do 48T za nic nie będzie pasować, bo jest za mała - musisz i ją zmienić.

A gdzie to wyczytałeś ? Producent podaje np przy alivio współprace z 42 i 48 i ponoć ma nie działać z 44 ale wiadomo ze działać będzie choć moze nie jakoś zachwycająco. Nawet z korbami 52 przerzutki współpracują.

Co do korby jeżeli przeszkadza ci 48 to ją wymień na mniejsza. Dodatkowo inna korba prawdopodobnie pracuje na innej długości osi suportu. Przy zmianie wielkości korby niezbędna bedzie regulacja przerzutki przedniej.

Napisano