Skocz do zawartości

[Kasowanie luzów]Pedały XTR Pd-M980


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Oglądam sobie ten manual i zastanawiam jak mam się pozbyć luzów ze swoich pedałów. Rozumiem, że łapię kluczem śrubę (2) i kręcę aż odkręcę? A tak na poważnie to proszę o rady osób które już to rozkręcały. Rozbierałem już swoje Exustary EPM25, ale tam była sytuacja łatwiejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam XTR'ów ale moje XT(540) mają prawie identyczną budowę:

http://bike.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/PD/EV-PD-M540-2234_v1_m56577569830608616.pdf

Luz kasujesz tą przedostatnią nakretką mającą po jednej stronie bieżnię łożyska(coś na kształt konusa z piasty), i kontrujemy ostanią nakrętką. Myślę że sposobu rozbierania nie muszę Ci opisywać.;)

Możesz posiłkować się filmikami z serwisu 540 i modeli wyższych, także 520 które różnią się tylko osią na wielowpust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT(540)

skoro 540 to nie xt, ale w sumie mniejsza z tym.

Aby skasować luzy należy:

-odkręcić płaskim kluczem (17bodajże) korpus

- teraz zajmujemy się samą osią, jeśli pedały kręcą się ok, ale mają niewielki luz to nie ma potrzeby rozkręcania całego mechanizmu

- bierzemy dwa płaskie klucze i rozkontrowujemy oś.Teraz dolną nakrętkę nico dokręcamy, a następnie kontrujemy.

-sprawdzamy jak się kręci metalowa tuleja, czy nie za ciężko, czy nie ma luzu.Jeśli jest ok, to profilaktycznie można jeszcze posmarować smarem kuliki i skręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Czy orientujecie się czy jest możliwość zakupu jakiś elementów do tych pedałów. Rozebralem pedały, wyczyściłem i przed nałożeniem smaru przyjrzałem im się uważnie. Obydwa mają lekkie wżery na konusach :verymad: Po skręceniu działa to dobrze, ale trochę mnie to wku*** że laduje się tyle pieniędzy w rzecz TOPową własciwie, a ona po tak krótkim czasie odmawia współpracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Mod Team

Trochę odświeżę temat. Na ten rok też kupiłem xtry 980 i ze smutkiem stwierdziłem że po sezonie też mam lekkie wżery a kulki matowe. Kupiłem je z nadzieją na lepszą jakość uszczelnień i łożysk a jak się okazuje stoi to na gorszym poziomie jak w 540, które nawet jak dostały brudu to potrafiły go zwyczajnie przemielić i kręcić się dalej, nawet jak miały prawie sucho.

Wydaje mi się że ostatnio shimano posypało się z jakością. Próbowałem w shimano polska wyszarpać jakiś wkład łożyskowy do tych pedałów bez rezultatów. Więc wydaje mi się że potwierdziło się moje wcześniejsze przekonanie o bezsensowności zakupu xtr'a ponieważ budowa pedałów jest niemal identyczna jak 540-stki i właściwie wszystkich innych modeli shimano, różnice są kosmetyczne.

Jestem w trakcie ustalania z shimano germany czy są w stanie sprzedać kulki i konus do tych pedałów ale coś mi się wydaje że będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odniosłem wrażenie że są ciut mniejsze (chociaż pewnie mi się wydawało), konus wizualnie jest nieco inny jak w 540, w końcu 980 ma drążoną oś, inny korpus, być może musieli zmienić budowę łożyska.

W sumie trzeba by było sprawdzić rozmiar kulek, w niższych modelach wszystko do siebie pasuje ale głównym zmartwieniem i tak jest ośka po której chodzą kulki, tu zaszły spore zmiany i nie da się ich podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...