Skocz do zawartości

[2000-2500]dla 16-latki, asfalt, las, droga kamienista, szutrowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Musze córce zmienić rower - trochę wyrosła. Dotychczasowy rower idzie na sprzedaż i trzeba kupić nowy. Budżet to 2000 - 2500pln. Córka dużą wagę przywiązuje do wyglądu przyszłego pojazdu i nie chce wersji damskiej roweru. Mam kilka typów wstępnie przez nią zaakceptowanych ale chciałbym się poradzić przed zakupem. Córka wazy 49kg. 160cm wzrostu. Z tego co dotychczas przymierzaliśmy to rama o rozmiarze 15.5 - 16" jest OK.

 

http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1357-specialized-hardrock-sport-disc

http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1358-specialized-hardrock-disc

http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/597-cube-analog-disc

http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/595-cube-aim-disc

 

Od razu zapytam jaka jest różnica serii cube analog , cube aim , cube reaction ?

 

 

Jest jeszcze opcja takiej ramy http://allegro.pl/cube-reaction-pro-nowa-rama-mtb-16-cali-i2341586737.html i dokupienie reszty - o wiele bardziej kosztowna ale wtedy mam wybór z czego rower ma być złożony a nie kupować "zestawu" producenta

Napisano
Od razu zapytam jaka jest różnica serii cube analog , cube aim , cube reaction ?

od najniższego modelu: Aim, Analog, Reaction

 

Wszystkie rowery jakie Pani podała są w rozmiarach wyższych niż 16'

 

 

Najkorzystniej byłoby zbudować coś na ramie Reaction

Napisano

A propos tej "pani" to ja jestem tata ;)

Rowery podane występują też w rozmiarze 15-16" - akutar w tym sklepie w tym momencie nie ma

Ile trzeba dołożyć do ramy reactiona zeby coś sensownego wyszło ? Nie zależy mi na super osprzęcie- poziom acera alivio w zupełności wystarczy

Napisano

Do roweru na takiej ramie nie ma sensu wkładania nic poniżej alivio (a i to jest nisko). Ile trzeba dokładnie dołożyć, to trzeba by obliczyć cenę wybranego (amortyzatora, sterów, mostka, kierownicy, przerzutki przód/tył, kół, opon, korby, sztycy, siodełka, hamulców, pedałów i jeszcze takich innych pierdoł typu linki, pancerze) - być może o czymś z wyposażenia zapomniałam ;).

Napisano

Jak przód tarcza to i tył by pasowało :)Co do amora to osobiście bym się wstrzymał jeszcze trochę i zobaczył najpierw ile wyniesie wszystko inne a potem by sie okazało jaka kwota została i może udałoby się coś lepszego załadować do tego zestawu.

Napisano

Obawiam się że męska rama 16" a już w ogóle Reaction przy 160cm będzie za duży. Moja Ukochana śmiga na Radonie ZR Team 16" i ma 164cm Dopasowanie roweru skończyło się na bardzo krótkim mostku. Rower zrobił się nerwowy, nawet bardzo. Kasia jeździ ostro w lesie po kilka tysięcy rocznie więc jej to pasuje ale dla panny jeżdżącej rekreacyjnie może tak fajnie już nie być.

 

Napisano

Dzięki na zwrócenie na to uwagi. Musimy podjechać i przymierzyć dokładnie Cuba'a. Jeśli się sprawdzą Twoje przypuszczenia to Cyby możemy sobie odpuścić. Ramy są tylko 14 i 16 cali. Najgorsze to że do najbliższego Cuba mamy trochę ponad 100km :( no ale czego nie robi się dla dla dobra dzieci :)

Napisano

Sama jeżdżę na męskiej 16 tyle, że krossa (A6) i rama jest dla mnie za krótka, także moje odczucia są odwrotne, gdyby był jeszcze krótszy to bym się czuła jak na miejskim ;), jeżdżę też na męskim rocriderze M (czyli chyba 17) i tu długość jest w sam raz. Co prawda te marki wypadają ciut krótsze ale wcale nie powiedziane, że rama musi być za długa

Napisano

To dziwne że Ci się dobrze jeździ na męskiej ramie 16". Ja napisałem jak widzi to moja kobieta. Najlepiej będzie jak jednak córka autora tematu się sama przymierzy. ;)

Napisano

ta rama jest mi wręcz za krótka, jakbym miała jeździć na damskiej 16 to bym się załamała, bo one są jeszcze krótsze (może ja jakaś niewymiarowa) :) Dlatego też, najistotniejsze przy wyborze roweru jest przymiarka, do modelu takiego samego ewentualnie porównywalnego. Osobiście nie kupiłabym roweru bez przymiarki. Geometria podawana przez producentów, to tylko suche liczby, bez przymiarki wcale nie muszą być jedną i jedyną prawdą objawioną ;).

Napisano

No, to ja trochę namieszam- jeżdżę na męskiej 17, a po paru tysiącach km już wiem, że następna rama będzie raczej mniejsza(oczywiście z uwzględnieniem specyfiki geometrii danego modelu). Mam 170.

A tak jeszcze z ciekawości ile procent ma być w tej jej jeździe terenu a ile po prostu wycieczkowego wożenia zadu?:)

Napisano

To że musi przymierzyć przed zakupem to pewnik. W każdym razie z tego co już mierzyła w sklepach i z tego co mamy w domy (Giant Rincon 17", Giant Boulder 14", Scott Voltage 14") wychodzi jedno rozmiar 15.5-16 powinien być OK

Chodzi mi jeszcze o jedną kwestie czy charakterystyka tych geometrii będzie odpowiednia do w miarę spokojnego jeżdżenie, dlatego tez pytałem na początku o różnice miedzy poszczególnymi liniami Cuba'a.

Rower będzie głównie używany do spokojnej - nie wyczynowej - jazdy. Teren to głównie trasy wokół Jakuszyc i Świeradowa.

Napisano
ower będzie głównie używany do spokojnej - nie wyczynowej - jazdy. Teren to głównie trasy wokół Jakuszyc i Świeradowa.

Noo, tam to można poszaleć, aż szkoda spokojnie jeździć , niestety Reaction niezbyt się nadaje do takiej rekreacyjnej jazdy, z Cube to raczej niższe modele.

A nie myśleliście po prostu o (może chociaż niech się przymierzy zanim powie nie) :

Level F6 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

Z typowych męskich rowerów trudno będzie coś takiego pasującego znaleźć.

Napisano

Tak jak pisałem na początku - wygląd roweru ta ważna kwestia. Dla córki rower ma nie tylko jeździć ale musi też wyglądać i nie ma mieć wyglądu jak dla Barbie. Róże, fiolety itp tudzież pstrokacizna nie przejdą choćby był za darmo. Rower ma wyglądać jak rower a nie jak choinka. Nic na to nie poradzę.

Napisano

Jak jazda ma być rekreacyjna, to może zamiast MTB cross na małej ramie?

Scotty Sportstery i Specialized Crosstrail wyglądają fajnie i bojowo zarazem.

Albo Specialized Ariel Sport - są dla kobiet, w wersji "typowa damka" albo "lekko obniżona rama męska", ale bez obrażania kobiet różowością i kwiatkami.

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62263&scid=1102&scname=Turystyczne

 

Sam jeżdże od kilku dni na Specu Crosstrailu Sporcie (rama 15.5 - mam 167cm wzrostu i 63kg), przesiadłem się z MTB 26" i to była słuszna decyzja.

Cross nawet na kamienistej drodze daje sobie radę lepiej niż MTB (duże koła!), a na asfalcie po prostu odjeżdża.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...