Skocz do zawartości

[suport] Pomoc w zidentyfikowaniu i wymianie


Carbo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

No wiec krótko i na temat. Posiadam rower, którego używam codziennie dojeżdżając do pracy (~3 km). Jest to tania konstrukcja aczkolwiek nad wyraz wytrzymała. Niestety nadszedł czas gdy konieczna jest naprawa.

 

Problem tkwi w suporcie a dokładnie w luzach na wałku. Jest to szczególnie odczuwalne podczas pokonywania wzniesień. Duże obciążenia powodują, że wałek pracuje na boki. Skoro obraz mówi więcej niż tysiąc słów poniżej zamieszam zdjęcia, które przedstawia problem.

 

forum1g.jpg

 

Doszedłem do wniosku, ze najszybciej i najprościej będzie wymienić cały suport, ale z uwagi na fakt, że nie posiadam doświadczenia w tej dziedzinie postanowiłem poradzić się Was drodzy forumowicze. Poniżej zdjęcia przedstawiające suport wraz z wymiarami.

 

forum2w.jpg

forum3n.jpg

 

A teraz czas na pytania:

1. Czy będę w stanie dokupić taki suport a jeśli tak to gdzie? Będę wdzięczy za jakiś namiar (allegro, sklep) bo w tej chwili nie wiem co mam kupić aby pasowało.

2. Czego będę potrzebował do wymiany (specjalne klucze, smary)?

3. Czy samodzielna wymiana ma sens czy lepiej zlecić to w serwisie? Osobiście wole zrobić to sam.

4. Wszelkie inne wskazówki mile widziane!

 

Jeśli nie umieściłem jakieś ważnej informacji to proszę mi to wypomnieć a postaram się niewłączenie uzupełnić braki. Rower był kupiony w makro co najmniej 10 lat temu. Poniżej zdjęcie przedstawiające rower w całej okazałości.

 

forum0a.jpg

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc,

Dariusz

  • Mod Team
Napisano

Musisz kupć taki ściągacz Allegro i ściągnąć ramiona, zmierzyć długość osi, o końca do końca, kupić takiej samej długości. Domniemam ze to BSA 68mm czyli standardowy suport, Allegro taki o odpowiedniej dla ciebie długości osi obstawiam ok 122-125mm ale to trzeba zmierzyć.

 

Widze lewe ramie korby jest krzywo co oznacza wyrobienie kwadratu w korbie, wiec prawdopodobnie będzie potrzebny cały zestaw ... Wiedz, ze jeżeli musisz wymienić cała korbę to każda ma inny suport - inną długość.

Napisano

Jeśli mufa ma dokładnie 70 mm, a nie w przybliżeniu, co zaznaczyłeś na zdjęciu, czyli 68, to masz raczej włoski gwint ITA. Różni się on od BSA kierunkiem odkręcania lewej miski. W angielskim standardzie BSA, prawą stronę odkręcasz w lewo, a lewą w prawo. U "Włocha", obie strony mają prawe gwinty i miski odkręcają się w lewo.

Napisano

Wg mnie kwadrat osi nie jest wyrobiony bo korba jest oblewana plastikiem i to tak wygląda, gdyby kwadrat był wyrobiony to praktycznie nie dałoby się jeździć. A co do luzów to pewnie rozpadły się koronki, osobiście jeśli miski są w dobrym stanie to wymieniłbym po prostu koronki zakręcił eliminując luzy i zostawiłbym składany suport.

Rozwiązanie dużo tańsze, bo nie potrzeba klucza do suportu i nowego suportu, a różnica w działaniu łożysk maszynowych i kulkowych dla laika jest niewyczuwalna:)

Napisano

Witam,

 

Dziękuje wszystkim za pomoc. Po przeliczeniu okazało się, że naprawa własnymi siłami nie ma sensu. Za ściągacz do korby i za suport musiał bym zapłacić 60 zł (25 + 35) i prawdopodobnie musiał bym doinwestować w klucz do suportu. Na osiedlu znalazłem fachowca który zrobił to dokładnie za 60 zł.

 

Pozdrawiam,

Darek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...