Skocz do zawartości

[napęd] wymiana napędu


Zorianus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam rower Kellys Scarpe, który ma przebieg około 4000km

 

Rama KELLYS Alutec Lite triple butted RRC geometry

Widelec SR SUNTOUR XCM V3 RL, 100mm, coil/ Remote Speed Lo

Przerzuta przód SHIMANO Altus M311 (34.9mm)

Przerzutka tył SHIMANO Alivio M410

Manetki SHIMANO Altus SL-M310 Rapidfire Plus

Hamulce TEKTRO

Mechanizm korbowy SHIMANO (11) M171 (42x34x24)

Piasty alloy/ SHIMANO RM30 (32 holes)

Opony SCHWALBE Rocket Ron Performance 57-559 (26 x 2.25)

Siodełko SELLE ROYAL Mach

Kierownica KLS Expert RiseBar white (31.8mm)

Stery KLS Expert integrated

 

Rowerek rozmiaru 19,5

Chciałbym poprawić ogólnie lekkość i wydajność jazdy, jak i również wydajność przerzutek.

 

Byłem w serwisie i stwierdzili, iż łapie luzy z tyłu - przerzutki czasami mi się same zmieniają oraz gdy jadę w las itp. i tam daję lekki wycisk rowerowi, to wracam z rozregulowanymi przerzutkami tylnymi, czasami przednimi.

Dlatego też zastanawiam się nad zakupem:

 

Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M591 SGS

Przerzutka przednia Shimano Alivio FD-M413

Korba Shimano Alivio FC-M410

 

Czy to wszystko będzie razem do kupy 'działać' ? I co jeszcze powinienem zmienić, aby wyczuć jakąś sensowną różnicę w ogólnym jeżdżeniu? Suport, kasetę?

 

Preferuję jazdę zarówno po szosie jak i lekki wycisk w lesie :-)

Napisano

Myślałeś nad przesiadką na srama? z doświadczenia, mogę powiedzieć, że niższe modele shimano nijak się mają do sramów :) niestety do tego zabiegu trzeba by wymienić manetki, bo sram ma inny sposób naciągu tylnej przerzutki.

 

Sama Deorka to nie najlepszy pomysł, to jak skórzana tapicerka w maluchu :), niby zalążek wyższej klasy, ale reszta nadal obniża poziom. Dodatkowo nie wiem, czy Deorka zgra Ci się z manetkami, ponieważ przerzutka jest na 9 biegów.

 

Moje propozycje:

-zostawienie z tyły 7/8 biegów i wymiana tylnej przerzutki + manetek + kasety + łańcucha (wersja do 250-300 zł) (proponuje komplet sram x-3 lub x-4)

-dużo droższa wersja - przesiadka na 9 biegów. Wymiana przedniej i tylnej przerzutki + manetek + kasety + łańcucha + korb (powyżej 500 zł)

 

W obu wersjach poczujesz duży przeskok komfortu pracy napędu.

Niestety, wszystko zależy od funduszy : (

  • Mod Team
Napisano

Sama Deorka to nie najlepszy pomysł, to jak skórzana tapicerka w maluchu :), niby zalążek wyższej klasy, ale reszta nadal obniża poziom. Dodatkowo nie wiem, czy Deorka zgra Ci się z manetkami, ponieważ przerzutka jest na 9 biegów.

Najpierw sie zastanów ... później napisz.

 

O ile nie będziesz używał dużych przekosów w stylu 3x1 to możesz spokojnie wziąć deore GS spokojnie działa z kaseta 11-34.

Zasadniczo zamiast zmieniać wszystkie przerzutki i korbe, może zmień tylną zmieniarkę i do niej kup manetkę. To wydaje mi sie lepszym rozwiązaniem chyba ze korba faktycznie wymaga wymiany. I korba i manetki sa średnie jednak na początek postawił bym na przerzutkę + manetke. Następnym krkokie była by korba i przednia przerzutka i manetka.

 

Odnośnie postu wyżej ... Przerzutki nie sa indeksowane, praca jest płynna i 8 rzędowa będzie pracować w systemie 8, 9 jaki 10 rzędów w systemie 2:1 ( nie wliczając dyna sys ale ze starymi modelami szosowymi spokojnie)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...