Skocz do zawartości

[porada] Full czy sztywna rama?


tomi0217

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie do doświadczonych w temacie osób, a mianowicie czy warto przesiąść się na fulla?? lata ścigałem się w xc i naszło mnie czy by tak nie przesiąść sie na amortyzowana ramę. Chodzi mi o wady i zalety. Na chwilę obecną jeżdżę trekiem:

 

post-153620-0-88430500-1337940646_thumb.jpg

Napisano

Ja jestem zwolennikiem fulli, ale w Twoim wypadku wszystko zależy jakie są priorytety. Jeżeli faktycznie nastawiasz się na ściganie - maratony to w naszych warunakach sztywniak raczej bedzie sprawowal sie lepiej z uwagi na mniejsze straty energii i niższą wagę roweru. Rama fulla z uwagi na swoje konstrukcje jest cięższa, ale jężeli masz sporo fundusze to spokojnie można zejśc poniżej 10kg (zobacz rowery w subforum mania lekkosci - FS). Co do wspomnianych strat energii są one spowodowaniem bujaniem zawieszenia, chociaż są dampery z platofrma w ktorych teoretycznie zawieszenie powinno dzialac faktycznie wtedy kiedy jest taka koniecznosc. Są też dampery z blokada, gdzie praktycznia robi Ci się sztywniak.

 

Jeżeli Twoim priorytetem nie są maratony, to szedłbym od razy w fulla. Jazda na nim w moim odczuciu daje nieporownywalnie wiekszą frajdę i nie obciąża tak kregoslupa (plaga naszych czasow). Przejedz sie na porzadnej amortyzowanej ramie to sam sie przeknasz;) Co do wad to hmm.. zazwyczaj mozna zamontowac jeden koszyk na bidon ;)))

Napisano

Ja w tym roku przesiadłem się na fula i frajda jest niezła, prędkości w dół znacznie wzrosły, trudniejszy teren nie powoduje że wybijasz się z rytmu pedałowania bo musisz wstać z siodełka żeby nie oberwać w dupkę. Wady to droższy serwis bo dochodzi zawieszenie, ale to nie są aż takie duże koszta

Napisano

Ideałem było by mieć i fulla i ht.Moim zdaniem największym minusem fulla jest cena,bo dobry full musi kosztować.Rama musi posiadać platforme,żeby nie potrzebnie nie bujała.Bez platformy też da radę jeździć ale straty są sporę więc o ściganiu można zapomnieć.Dla mnie na dzień dzisiejszy dobrym pomysłem jest Spec Epic.Z tym,że lepiej kupic cały rower,bo sama rama wychodzi bardzo drogo.

Napisano
  W dniu 25.05.2012 o 10:15, jasskulainen napisał:

jak nie jestes co tydzien w gorach to nie warto :D

mieszkam w górach więc mam je nacodzień :)

Napisano

Jeśli prawdziwe XC to tak, full jak najbardziej, jeśli rower na te polskie pożal sie boze maratony, to tylko sztywniak.

  • Mod Team
Napisano
  W dniu 25.05.2012 o 10:15, jasskulainen napisał:

jak nie jestes co tydzien w gorach to nie warto :D

Sorry, ale IMO takie rady to można sobie schować w... buty :x

 

Na ten sezon też stałem przed tym dylematem i wybrałem fulla, co prawda nie jest to sprzęt 120/120, tylko z przodu 100 + rama 96 (w bB mierzyli i podobno 87 nawet), więc nie jest dużo, jak na razie mogę powiedzieć, że był to super wybór. Startując w maratonach full jest naprawdę bardzo pomocny, wystarczy powyprzedzać trochę ludzi 'po krzakach', żeby zobaczyć o co chodzi ;D

A i full podczas treningów, czy szeroko pojętej rekreacji zapewnia naprawdę bardzo duży komfort, akurat ja mam tę przyjemność, że posiadam damper DT M210 z manetką na kierownicy, blokada działa zupełnie 'na sztywno' i zablokowany damper nie ruszy się nawet o milimetr, co na asfalcie, czy na niektórych podjazdach jest bardzo przydatne, mam wtedy w zasadzie HT, startując w płaskich maratonach to świetne rozwiązanie.

 

Biorąc pod uwagę jeszcze to, że mieszkasz w górach to nie ma się nad czym zastanawiać, FS to chyba oczywisty wybór w takiej sytuacji, zwróć tylko uwagę na konstrukcje zawieszenia.

Napisano

Troche skatowalem fulla przez ostatnie 2 lata i dalej ciesze sie jak dziecko jak jade tym w terenie. HT bym sobie chetnie kupil jako dodatkowy rower, i to tylko pod warunkiem ze 29 w karbonie... alu ht never again :D Fulla na HT rowniez nie zamienie.

Napisano

Z tego co tutaj czytam to praktycznie brak wad fulla, wszystko wskazuje na to że czas będzie sprzedać dotychczasowy rowerek i złożyć jakiś konkretny sprzęcik bo maraton goni maraton.. Dzięki koledzy za pomocne rady, wiele mi rozjaśniły. Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli masz platformę, to oczywiście to nie niweluje kompletnie strat energii, aczkolwiek odczuwalnie je zmniejsza, blokada skoku z manetką praktycznie powoduje, że 'na zawołanie' masz HT (o ile blokada na sztywno) :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.