Skocz do zawartości

[łańcuch/przerzutka]łańcuch przeskakuje- VIDEO

criginold

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Na wstępnie trochę niezbędnego off topu.

1) jestem amatorem więc wszelkie rady proszę kierować w sposób maksymalnie łopatologiczny

2) Planowałem kupić nowy rower, ale z powodu innych nieplanowanych wydatków zakup roweru odłożyłem na bliżej nieokreślony termin "po wakacjach" także proszę by wszelkie propozycje rozwiązania problemu były jak najmniej kosztowne.

Ok, wracając do problemu. Wyciągnąłem z piwnicy rower, który stał tam ładnych parę lat totalnie nieruszany. Po napompowaniu opon przystąpiłem do sprawdzania napędu. Okazało się, że łańcuch przeskakuje na tym "małym kółku", widać to mniej więcej na filmiku:

(Mniej więcej bo filmik nagrywany kaskiem rowerowym i jakość mizerna)

http://www.youtube.com/watch?v=HW4Qz8p-mjY&feature=youtu.be

Jak kręcę pedałami to co pewien krótki odstęp czasu słychać takie cyy cyy to właśnie łańcuch przeskakuje na tym małym kółku.

jakieś propozycje odnośnie wyeliminowania tego problemu?(najmniej kosztowne) Może coś trzeba dokręcić, przeczyścić itp?

Pozdrawiam,

Napisano

Dzięki za podpowiedź. Będę musiał tak zrobić. Przyda mu się smarowanie po tylu latach bezczynności.

Dam znać czy pomogło, ale dopiero w poniedziałek będę miał chwile by pogrzebać przy rowerku.

• 2 tygodnie później...
Napisano

ok, z lekkim poślizgiem ale zabrałem się za to. Więc tak:

-rozkułem i wyczyściłem łańcuch, nasmarowałem i złączyłem spinką

-rozebrałem tylną przerzutkę i wyczyściłem te 2 kółka, nasmarowałem je i złożyłem wszystko do kupy. Zauważyłem, że te kółko, które jest niżej jest ostre, a te wyżej stępione.

Łańcuch nadal przeskakuje, tym razem przyjrzałem się dokładnie i widzę, że to się dzieje właśnie na tym stępionym kółku, które jest wyżej.

Można dokupić same te kółka? Mam przerzutkę shimano SIS. 7 biegów z tyłu.

Napisano