Skocz do zawartości

[rower] Kross SFX 700


xblue

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czas na zmianę roweru. Chciałbym sobie kupić jakiegoś fula do jazdy w lesie i po górkach (bez przesadnych skoków). Takiego żeby dał mi komfort jazdy ale niekoniecznie nadawał się do skoków z 5m. Znalazłem w necie taki rower w moim zasięgu finansowym. Podaję niżej parametry. Proszę o opinię.

 

KROSS SFX 700

 

Rama 26" Alu 6061

Widelec Suntour XCR75

Biegi 24

Przerzutka przód Suntour XCC322

Przerzutka tył Shimano Acera

Hamulce przód Disc brake - Tektro IO

Hamulce tył Alhonga HJ-806A

Manetki Shimano ST-EF-35

Korba Truvativ X-Flow

Obręcze Alexrims X2100

Kierownica HL Corp Alu

Wspornik HL Corp Alu

Opona Kenda K901/K902 26x1.95

 

Cena 1199 PLN

Napisano

Zła nazwa tematu brak [ ]

To jest pseudo full. Za takie pieniądze dobrego fulla nie kupisz. Określ się dokładniej jaką kaską dysponujesz, jak i gdzie będziesz jeździł to może dobierzemy coś z rowerków do xc.

Napisano

[] nie wiedziałem. Dzięki.

Kasa tak jak napisałem. Ok. 1200

Nie zamierzam jeździć ostro ale zdecydowanie poza asfaltem. Las, korzenie, niezbyt ostre górki. Bez skoków i ewolucji. Chciałbym mieć coś co się przy okazji nie rozleci przy zjeździe z 30cm krawążnika.

 

Ten "pseudo full" to co, rozleci się po 100m? Co się może stać przy niezbyt ostrej jeździe?

Napisano

To jak się on będzie sprawował zależy od dwóch rzeczy:

1. Ramy (ale nie słyszałem żeby ramy Krossa jakoś nagminnie pękały jeżeli nie są katowane)

2. Dampera (na stronie Krossa nie ma żadnych informacji, ale i bez szukania, tylko po cenie wiadomo że to badziewny noname)

 

Reszta komponentów jest markowa więc w zasadzie można się nie obawiać, że nagle się wszystko rozpadnie (chociaż ta tarcza z produ to bardziej dla lansu niż efektu). Ale Nasti ma rację, za taką kasę kup sobie albo złóż przyzwoitego hardtaila. Będzie miał lepsze części i będzie lżejszy.

Gość Gość
Napisano

Jest to jedyna propozycja w tej cenie która nadaje się do użytku !!!

Po jakimś czasie gdy elementy roweru się zużyją wymienisz je na lepsze.

Tańszego nadającego się do jazdy nie znajdziesz .

Napisano

W sumie to specyfikacja na taką tragiczną nie wygląda.

Napęd nie powinien sprawiać kłopotów. Przedni hamulec to Tektro IO, które wbrew wyrażanym przez pszemi obawom nie jest tragicznym produktem i nawet hamuje. Widelec też powinien troszkę wytrzymać.

Wspornik siodła, kiera, mostek itp. to HL Corp, czyli popularny ZOOM - mało bajeranckie części, ale spełniają swoje zadanie.

Rzeczywiście największa niewiadomą pozostaje damper i rama. Zdjęcie nie pokazuje wiele, ale wygląda na to, że damper przynajmniej posiada podstawowe regulacja (naprężenie wstępne, tłumienie powrotu... inna sprawa to jak działa to tłumienie).

Rama wygląda na dosyć delikatną i nie nadającą się do skoków (nie tylko tych dużych, ale nawet średnich). To jest rower na przejażdżki - owszem po lesie i bezdrożach itp. ale bez szaleństw. Dobrze byłoby dowiedzieć się na czym oparta jest oś obrotu wahacza - czy są to tuleje ślizgowe, czy może jakieś łożyska.

Napisano

turysta

Dzięki, ale rowerek zdecydowanie nowy.

 

bendus

Wielkie dzięki, o takim zastosowaniu myślałem. O szczegóły spróbuję się dowiedzieć.

 

Jeszcze jedno. Na pytanie o zmianę tylnego hamulca na tarczę. Kross zaproponował mi taką wymianę:

 

Piasta tył - FB-M495-L - 75 zł

Zacisk tarczy - BR-M465 - 35 zł

Tarcza - SM-RT52 - 85 zł

 

Łączny koszt roweru wyniósł by 1439 zł

 

Wydaje mi się że ten osprzęt odpowiada klasą poziomowi reszty. Jakby ktoś jeszcze wyraził swoją opinię byłbym wdzięczny. Z góry dzięki.

Gość Gość
Napisano

Jeśli zależy Ci na dwóch tarczach i masz fundusze to możesz , ale nie jest to konieczne .

Napisano

Widziałem ten rower :eek:

Powiem tak. Jest to jednozawiasówka. Połączenie wahacza z resztą ramy na łożyskach maszynowych.

damper nie wiem co to.

Reszta osprzętu zgadza się ze specyfikacją. Waży to z 15 kg

 

Imho nie jest to nic specjalnego :(

Gość Gość
Napisano
Imho nie jest to nic specjalnego

Zgadza cię - ale cena też nie specjalna.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tez jestem zainteresowany tym rowerem.......ale sie na tym kompletnie nie znam.......Moze ktos mi moze polecic jakis rower w porównywalnej cenie i z troche wytrzymalszą rama żeby od czasu do czasu można było sobie pokakać itd. Zgory dzieki...

Napisano

Mono ten co pokazales to chyba jest bardzo ex ........ a mi chodzi o cos takiego jak enduro.albo cos w tym strylu................. Posze o odpowiedzi.....!!

Gość Gość
Napisano

Ale to na pewno nie w tej cenie !!!

Napisano

Powiem tak SFX na pewno się nie rozpadnie po kilku przejazdach, ale Kross niestety ma w swojej nowej ofercie również sporą "spuściznę" po raczej słabych, prawie że makrokeszowych rowerach. Nie oszukujmy się - kto jest w stanie zrobić dobrego FULLa za 1500 zł ? Lepiej zainwestować w XC ;)

  • 2 lata później...
Napisano

Nie kupujcie kross'ów sfx 700! Mam go, rocznik 2006. Więcej z nim nerwów niż radości. Całość jest o d**e "rozczaść". ; Damper-2 lata używania 3 dampery; po ok 3 miesiącach przestanie ci ładnie syczeć przy każdym ugięciu, a miesiąc później się porzyga i nie będzie dampera. Hample, łapią, ale krótko, przez pierwszy miech żyleta, teraz pomimo nowych kloców i regulacji, używam ich do zwalniania, bo o postawieniu go na przednim kole można zapomnieć. Felgi alexrims x2100, są definitywnie za miękkie, pomimo amortyzacji i lajtowego traktowania, nie obejdzie sie bez regularnego centrowania. Teraz moje ulubione: Hak przerzutki: co 3 tyg. mi sie urywał, jest to tak miękki, cienki kawałek aluminium, (teraz jeżdżę na stalowym- dorabianym, bo takiego nie kupicie). Rama za miękka, konkretnie tyli widelec, kiedy odkręcę damper z jednej strony, to nie wpasowuje się idealnie na miejsce, tylko jest przesunięty parę milimetrów od zaczepu, a kiedy mocno zaciskam tylni hamulec widać jak tylni widelec się rozszerza!. Kaseta i łańcuch to też żart, oryginalne wytrzymały mi 1/2 roku, następne 1,5 lat przejechałem na dokupionych (czyli świadczy to o tym jaki tam syf montują). Amor złapał już niezłego luza.

 

Moja odczucia i rada; gdybym dziś miał tą kasę, a nie musiał żyć z tym heblem, kupił bym coś bardziej minimalistycznego, coś w stylu Kross`a DS, choć i on ma część komponentów wspólnych. Idealnym rozwiązaniem był by rower, z małą ilością części, za tę samą cenę, ale przez co wytrzymalszy; i jest coś takiego: rowerki do DJ, nie dostajesz przedniej przerzutki, albo obydwu, oraz rezygnuje się z przedniego hamulca, a w zamian dostaje się pancerny sprzęt, który zresztą z wysoko wysuniętą sztycą nadaje sie na dłuższe wypady do lasu (np. zapewnia nas o tym NS bikes)

 

Nie ma dobrych fuli za taki hajs. Nie ma!! Szkoda, że wtedy byłem taki głupi i dałem się ponieść fascynacji.

 

ps; Rama w SFX'ah wygląda na zdjęciach jeszcze jakoś, ale w realu co najmniej dziwnie, tak dziecinnie.

Napisano

kupilem i jestem zadowolony. jesli ktos chce zrobic z niego maszyne do ostrego uzytku to na pewno nie. nabylem wersje sfx 500 ktora jest tansza - oszczedzilem na rzeczach zbytecznych a podnoszacych cene nie poprawiajac jakosci. tlumik wymieniony na dnm'a hample dzialaja dobrze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...