Skocz do zawartości

[ok. 2500 ] Agresywna jazda w terenie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam planuje w tym miesiącu wydac swoje oszczędności i dokonać zakupu roweru, o przeznaczeniu typowo do agresywnej jazdy w lasach z możliwością blokady amortyzatora do jazdy po asfalcie.

Potrzebuję roweru ktory wytrzyma ciężkie traktowanie aby osprzęt nie rozlatywał sie po drodze gdy zdarzy mi sie pokonac jakąś przeszkode w dość niedelikatny sposób.

 

Przeglądałem mase stron, tematów itp. lecz, ani troche mój krąg poszukiwań sie nie zawęził a wrecz pomieszało mi sie juz wszystko.

 

mój wzrost 178 cm

waga 79 kg

 

Zwracam sie do doświadczonych osób aby pomogły mi doradzić konkretne modele oraz na co zwracać uwage przy wyborzę.

 

Interesuje mnie sprzęt tylko nowy, nie chce kupywac używki, jajeczka niespodzianki z ladną skorupką.

 

Za wszelka pomoc będe bardzo wdzięczny

 

Znalazłem takie 3 modele

 

Kross Lvl A5

http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-xc/level-a5

 

Cube Analog Disc

http://www.rowery-cube.pl/kolekcja-2012.php

 

Kellys Cool Tool

http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28017&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=320

 

Co możecie mi o nich powiedzieć w jakich firmach jeszcze szukać roweru bądz jakies konkrety.

Gość voytec
Napisano

Rozmiarowo najbardziej odpowiedni będzie Analog (18") i znakomity osprzęt oraz... IMHO paskudny kolor ramy. Do agresywnej jazdy wybrałbym tego Kellys'a Cool Tool. Może osprzętem nie powala, nie ma też tarczowych hamulców. Nawiasem mówią to biorąc pod uwagę co się mówi na temat XCR to lepiej że ma V-ki. Cena też jakaś wygórowana. Za tym rowerem przemawia za to rama. Obniżony przekrok to większe bezpieczeństwo, łagodny kąt główki (69°) pomoże w "korekcji błędów podłoża". A że jest w rozmiarze 17,5" to tym lepiej bo niższy rower jest zwrotniejszy. Ja bym brał. Za rok-dwa można kupić lepszy amor i szaleć dalej. Level A5 ma lepszy osprzęt niż ten Kellys ale 19" to trochę za dużo a równe 17" to trochę za mało.

Napisano

No cóż, ten Gangsta to ukłon w stronę AM, zaaś podane wyżej rowery, poza Kellysem to typowe XC ;) Kellys to ukłon w stronę ścieżkowców.

Napisano

A ta Merida Matts trial 300-D troche wychodzi ponad budżet a czym dokladnie wybija sie ponad te poprzednie modele ?

Napisano

ahhh te XCM-y i Acery w rowerach za 3 koła :laugh:. Ten Gangsta ma osprzęt kilka klas wyższy. Jeżeli chcesz coś o wiele lepszego w tej cenie to tylko używki np:

 

http://allegro.pl/mbike-evo-2010-i2341161590.html

http://allegro.pl/rower-cube-ltd-race-slx-xt-stan-bdb-r-m-i2327239735.html

http://allegro.pl/radon-zr-team-only-18-cali-avid-xt-marzucchi-i2343464531.html

http://allegro.pl/rose-count-solo-1-reba-formula-rx-deore-xt-i2335573760.html

 

oraz wiele innych.

Gość voytec
Napisano
A ta Merida Matts trial 300-D troche wychodzi ponad budżet a czym dokladnie wybija sie ponad te poprzednie modele

Niczym szczególnym. Po prostu ma podobną ramę do Cool Tool'a przy lepszym sprzęcie. Podałem w odpowiedzi na Spec'a Rockhoppera który mimo swojej ceny (2999zł) niczym się nie wybija nad przeciętną. Ten gangsta jest lepszą opcją (choć IMHO ramę ma taką jakąś niezgrabną) ale skoro twój budżet nie przekracza 2500 to wiele ci poradzić nie mogę. Jeśli natomiast dasz radę dopłacić do Cool Tool'a (skoro dałeś link to znaczy że możesz) to go bierz jeśli nie to albo bierz A5 albo szukaj jednak używanego bo za te pieniądze to jakiegoś wypasa nie kupisz. 200 stówki dopłacić zawsze można ale prawie pięć to już kogoś poniosło. Sam uważam że z tym Mattsem to pojechałem po bandzie.

 

ahhh te XCM-y i Acery w rowerach za 3 koła :laugh:

Nowe Acery i XCM nie są tak badziewne jak te sprzed lat. Acera M390 działa co najmniej tak dobrze jak nowa Alivio a XCM HLO to chyba już nie sama sprężyna a taka z olejem więc źle nie chodzi. Po prost strasznie ciężka krowa i tyle.

Napisano
Nowe Acery i XCM nie są tak badziewne jak te sprzed lat. Acera M390 działa co najmniej tak dobrze jak nowa Alivio

Alivio działa jak Deore itd. ...bez żartów .

Napisano

Dobra jestem wdzięczny za pomoc myślę ze pokusze się na Meride matts trail 300D. wolę jednak dołożyć troche do tego lepszego osprzętu. Czas poszukać troche po lokalnych sklepach i prubować sie potargować. Może jednak trafi sie jakaś ciekawa oferta. tylko teraz rozmiar ramy 17 nie bedzie za mała ? bo pozniej to dopiero 19. jak to wyliczyc

Gość voytec
Napisano

Mierzysz wewnętrzną długość nogi (od podłoża do kroku) a następnie mnożysz przez 0,57. Otrzymany wynik zaokrąglasz do liczby całkowitej a następnie dzielisz przez jeden cal czyli 2,54cm i masz rozmiar ramy w calach. Przykładowo 75*0,57=42,75. 43/2,54=16,929134. Zaokrąglasz i otrzymujesz 17"

 

17" do agresywnej jazdy po lesie i wszelkich bezdrożach powinna być dobra (sam mają 190cm wzrostu jeżdżę na 19"). Dyskomfort odczujesz jedynie na asfalcie kiedy jadąc na siedząco odczujesz ze nogi nie pracują do pełnego wyprostu (czyli lekko zgięta w kolanie ale nie prosta jak przy staniu na baczność). W terenowej jeździe tego nie ma bo z siodełka korzysta się rzadko a jak wspomniałem niższa rama pomoże Ci pokonywać zakręty (obniżyć punkt ciężkości.

 

PS: Może jak będziesz miał szczęście do dopadniesz wersję z poprzednich lat która jest nieco tańsza. Możesz też poszperać w sklepach internetowych a w realnym sklepie tylko się przymierzyć.

Napisano
17" do agresywnej jazdy po lesie i wszelkich bezdrożach powinna być dobra

Ale nie Merida, jest specyficzna - bardzo krótka, a jak powszechnie ? wiadomo nie jest ważna tylko długość podsiodłówki, ale rama jako całość :blink:

Napisano

Zdecydowałem sie jednak na Cube Analog Disc Black/White oglądałem w sklepie rozmiar idealny i przypasował mi co nieco. Teraz tylko czekać na kuriera dzieki za pomoc.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...