Skocz do zawartości

[Piasta] Głośny dzwięk podczas jazdy

Arn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam rower Merida 500-D z ktorym od poczatku mam problemy, poradzilem sobie z przerzutkami i krzywa tarcza, ktora obcierala o klocki, ale teraz moja wiedza na temat rowerow juz jest za mala aby sobie poradzic wiec prosze kogos bardziej doswiadczonego o pomoc.

Rower nie ma przejechane nawet 200km

Domyslam sie ze wszystko sie zaczelo gdy zjedzalem z 30-sto metrowych schodow, na 100% pewny nie jestem bo sluchalem muzyki, ale raczej wtedy mi cos sie tam zrąbało

Podczas jazdy w okolicach tylnego koła slychac dzwiek, jakby jakis metal o cos stukal, wszystko zaczyna sie przy 10-15km/h gdy jade wolniej wszystko jest ok, ale jak juz przyspiesze to ludzie sie boja ^.^

Z poczatku myslalem ze to znowu wina tarczy, ale przy zdjetym hamulcu nadal jest to samo.

Lancuch i przerzutka raczej odpada bo gdy przestaje pedalowac nic sie nie zmienia.

Krecilem tylne kolo w powietrzu i wszystko jest ok, wiec problem nastepuje tylko podczas jazdy.

Myslalem jeszcze czy to nie oslona korony, ale plastik raczej takich dzwiekow nie wydaje

Strzelam ze spierdzielilo sie cos z piasta

Model Shimano M435 centerlock

Teraz nie wiem czy atakowac to sam, oddawac do serwisu czy na gwarancje lub wymienic jakas czesc

Gdyby ktos wiedzial w czym jest problem to prosze o odpowiedz, z gory dzieki ;)

Napisano

Twoja piasta zbudowana jest, jak na zdjęciu. Najpewniej rozwaliłeś wianki i konusy, które zakreśliłem. Może tylko popuściły konusy i wystarczy je dokręcić, ale mogły również powypadać wówczas kulki. Ma ich być po 9 z każdej strony.

piasta.jpg

Napisano

Czy krzywa tarcza i przerzutki były od początku czy Ty doprowadziłeś do takiego stanu, że musiałeś już się tym zajmować? Rower kupiony wysyłkowo?

W ogóle jak możesz takim rowerem po schodach zjeżdżać? To nie rower do tego. Nie lepiej kupić coś innego?

Napisano