Skocz do zawartości

[2000-3000 zl] cross. Cube, Mbike, Unibike czy Merida?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Od jakiegoś czasu intensywnie studiuję tematy rowerowe i jakieś blade pojęcie już uzyskałem, ale mimo to wolałbym zasięgnąć rady osób bardziej doświadczonych. Planuję zakup roweru. Wymagania to asfalt (90%) i leśne ścieżki (10%). Jak na razie robię trasy 30-50km jednorazowo, planuję ten dystans trochę zwiększyć w miarę polepszania kondycji (powiedzmy że miło byłoby dobiś za jakiś czas do 100km). Do tej pory śmigałem na pożyczanej Meridzie Crossfire 8500 (rama 21'') i bardzo mi ten rowerek pasował. Moje parametry - wzrost 176cm, waga 68kg. Zależy mi na tym, aby rowerek był możliwie szybki.

 

Moje typy to:

 

1. Mbike Crosser DSC.

Bardzo mi się podoba (wiem że wygląd to trzeciorzędna sprawa, ale mimo to jakiśtam wpływ na decyzję ma). Dodatkowa zaleta to że jako jedyny z wymienionych ma prostą kierownicę, jakoś nie leżą mi podgięte.

 

2. Cube Nature Pro. Przekracza założony budżet, ale te rowery mają dobrą opinię, gdyby naprawdę było warto dopłacić to jakoś wycisnę te 350. Minusy to gięta kierownica, i chyba siodełko, bo wygląda mi na zbyt szerokie i "kanapowe". Preferuję raczej takie wąskie spartańskie, nigdy mnie od nich tyłek nie bolał jakoś specjalnie. Nawet po takim plastikowym z komunijnego BMXa dwadzieścia lat temu :-)

 

3. Unibike Zethos GTS. Świetna cena, dobry osprzęt (na tyle na ile sam potrafię ocenić), tylko naczytałem się o problemach z uznawaniem gwarancji i wydziwianiem ze strony producenta (że nie można samemu komponentów wymieniać i takie tam). Trochę mnie to zniechęca. Poza tym wizualnie już nie taki ładny jak Mbike i Cube, ale spokojnie może być.

 

4. Merida Crossway 500D. Również ponad budżet i równiez gięta kierownica, ale nie wykluczam go. Niestety niższy model 300D jest dostępny wyłącznie w białym kolorze (wewnętrzne fuj, jak dla mnie) więc odpada.