Skocz do zawartości

[11340g] Merida Matts Tfs 200v custom by restonfrets


restonfrets

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W końcu, po mniej więcej trzech latach uzależnienia od rowerów, mogę przedstawić swojego bike'a. Kupiłem go nowego, w 2009 roku. Napęd na Deore, korby FSA jakieś słabsze, rst gila, czyli bez rewelacji. Zapłaciłem za niego chyba 1800 złotych. I z roku na rok zmieniałem i robiłem różne upgready. Części były po części używane, po części nowe. Napęd cały nowy, w tym roku kupiony. Koła i hamulce kupione w tamtym roku od forumowicza. W tym roku także korba używana, też od kolegi z forum. No i dziś okazało się, że wygrałem aukcje z R7 Pro. Nowy, z gwarancją za 950 złotych. I to jest powód dla którego umieszczam tutaj mój rower: już nie muszę się wstydzić RST!

Wagi komponentów są trochę moje, trochę z internetu. Generalne zważenie wszystkiego zrobię jakoś na jesień dopiero, teraz z powodu matur nie można sobie na to pozwlić ;)

 

Bar Ends: (Rogi) Merida 152gr.

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ? gr.

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Merida 40gr.

Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula Oro K24 270gr.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula Oro K24 357gr.

Discs: (Tarcze) Avid G2 160 mm 200 gr.

Cables: (Pancerze i linki przerzutki) Shimano XTR ???gr.

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-32T 250 gr.

Chain: (łańcuch) Shimano XT 267 gr.

Crankset: (Korby) Shimano SLX 886gr.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore 163gr.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano SLX 259gr.

Fork: (Widelec) Manitou R7 1499 gr.

Frame: (Rama) Merida Matts Tfs 200 v + stery 1854gr.

Grips: (Gripy) Setlatz Gladiator 38gr

Handlebar: (Kierownica) X-Mission 300gr.

Pedals: (Pedały) Shimano M520 373 gr.

Seat: (Siodło) X-Mission 338 gr.

Seatpost: (Sztyca) X-Mission 323gr.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 45 gr.

Shifters: (Manetki) Shimano Deore 293 gr.

Skewers: (Zaciski koł) KCNC 44 gr.

Spacers: (Podkładki pod mostek) X-Mission 16 gr.

Stem: (Mostek) X-Mission 152 gr.

Tire (Front): (Opona przednia) Maxiss Crossmark 555 gr.

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxiss Crossmark 555gr.

Top Cap: (Top cap) X-Mission 16gr.

Tubes: (Dętki) MAXXIS Ultralight 260 gr

Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CROSSMAX ENDURO DISC 850 gr.

Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic Crossmax Enduro Disc 985 gr.

Waga: 11 340 gr.

 

Tak będzie wyglądał mój rower za jakieś 3 dni.

 

Plany:

Generalnie jest jeszcze dużo do zrobienia. W tym roku będę celował w wymianę:

-siodełka na SLR XC gel flow, zejdzie sporo gramów

-cały kokpit wraz ze sztycą kolejne gramy można urwać. co do konkretów jestem otwarty na propozycje, będe się starał szukać rzeczy raczej lekkich

-wszystkie śrubki na alu i tytan, zawsze też jakiś zysk będzie

-może opony na nn i rr tubless ready, zawsze będzie lżej.

Na 2013 rok plany nie są sprecyzowane. Może zmienie koła na lżejsze, coś wagowo około 1400gr. I myślę nad zmianą ramy. Rozważam możliwość przejścia na fulla. Do zmiany polecą też przerzutki i manetki, nie zdecydowałem jeszcze czy będzie to xt, xtr czy może sram x.0. Zobaczymy jak finanse pozwolą, ile się w wakacje zarobi

 

Zdjęcia postaram się udostępnić do końca tygodnia, wraz z nowym amorkiem.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podmienił opony na lżejsze. Jeśli lubisz Crossmarki to na model eXCeption (waga w granicach 480-500g / szt.). Do tego dętki Schwalbe XX-light (ok 100-102g / szt). Na takim czymś zyskasz jakieś 170g.To zdecydowanie lepsza inwestycja niż podmiana śrubek na Ti.

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony będę zmieniał na któreś schwalbe I przechodził na system bezdętkowy. Na razie pierwsze idzie siodełko, bo to co teraz mam niestety nie jest do pupy ;)

Myślałem, że bikestacja wyrobi się żeby mi przysłać amortyzator kurierem do dzisiaj. Ale niestety nie. Jak przyjdzie w przyszłym tygodniu to bedzie dobrze. I wtedy też będą zdjęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam zdjęcia w końcu. Jakość całkiem podła, ale mistrzem fotografi nie jestem i roztrzęsione ręce nie pomagają. Postaram się kogoś poprosić kiedyś o coś lepszego ;) Zostawiłem całkiem dużo rury sterowej, bo jak będę się przesiadał na nową ramę chce mieć coś w zapasie. Czerwony z amorka nie pasuje w ogóle, ale cóż zrobić.

Siodełko na razie wrzuciłem jakąś kanapę, ale jest całkiem wygodne więc na razie zostaje. Następna zmiana to będzie kokpit ze sztycą prawdopodbonie. Muszę wydłuzyć mostek trochę. Prawdopodobnie będę składał na NewUltimate, ale jeszcze nie zdecydowałem. Propozycje i sugestie zawsze w cenie ;) I jakby ktoś był chętny do kół czy hamulców kupna to się zawsze mogę dogadać ;)

http://imageshack.us.../dscf3283w.jpg/

http://imageshack.us.../dscf3282g.jpg/

http://imageshack.us.../dscf3278i.jpg/

http://imageshack.us.../dscf3275a.jpg/

P.S. fotki bez przedniego hamulca i nie zdążyłem przymocować licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...