Skocz do zawartości

[rower] Arkus Delta Vintage M (kolekcja 2010) - wątpliwości, może makrokesz?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nie ukrywam, że jestem amatorem odnośnie sprzętu rowerowego i tu moja prośba o język w miarę pozbawiony wszelkiej terminologii, której nie da się zastąpić wyrazami powszechnie znanymi. Trochę przeglądałem już to forum i momentami, przyznam się szczerze, głupieje od natłoku słów mi obcych. Co nie oznacza, że ich znaczeń nie poszukuje! Ale do rzeczy.

 

Zakupiłem ostatnio taki oto rower, używany, choć w tym wypadku lepszym określeniem byłoby "zapomniany". Nie wiem, czy poprzedni właściciel przejechał na nim choć kilka kilometrów. Jego stan jest idealny, książka serwisowa z datą zakupu 02.03.2011. Cena wydawała się okazyjna, bo 380 zł a, że poszukiwałem roweru w granicach 600-700 zł długo się nie wahałem. Po ponad roku w garażu, wymagał: regulacji przerzutki tylnej (owszem czytałem już o Shimano TX-31), która okazała się banalna i polegała wyłącznie na podciągnięciu linki, naoliwienia łańcucha i napompowania kół. Przejechałem na nim od tego czasu mniej więcej 200 km. I naszła mnie refleksja, że chyba nie szukałem czegoś takiego. Jeżdżę raczej spokojnie, szukam mało uczęszczanych dróg asfaltowych (a te są raczej kiepskiej jakości), zdarzają się polne i szlaki leśne, a na tych rower okazuje się, dość wymagający, pisząc łagodnie i bardzo sztywny.

 

Pytanie do Was, w portfelu pozostało mi 200-250 zł, czy mogę coś zaradzić, by rower sprawował się lepiej na nawierzchniach wcześniej wymienianych? Może zmiana opon (obecnie 700x35c) na szersze, albo z innym bieżnikiem (ten jest raczej gładki z niewielkimi wcięciami, bez bloczków, czy wypustek) ? Albo zakup przedniego amortyzatora? Pojęcia nie mam, czy warto w ten rower inwestować. Naczytałem się tutaj o "makrokeszu", może to coś takiego?

 

Liczę na odzew i pomoc w rozwianiu wątpliwości, pozdrawiam

 

Szpieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach