sidagel Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Cześć. Postanowiłem zreanimować mój stary rower, który był ala kolarką (złożony z różnych części). Problem polega na tym, że nie był zabiezpieczony i korby + suport zardzewiały i zapiekły się. Udało mi się to rozebrać, ale wszystko jest do wyrzucenia moim zdaniem. Mufa suportu ma troszkę dziwne wymiary bo 70mm (czytałem, że ruski takie robili), a suport był na klin. Chciałbym tu wsadzić nowy komplet i właśnie nie wiem co będzie pasować? Lepiej starać się złożyć na takich samych częściach, czy jest możliwość kupienia czegoś nowego? Zrobiłem dwa zdjęcia:) http://desmond.image...jpg&res=landing http://desmond.image...jpg&res=landing
mekp Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Witam. W niektórch rowerowych można kupić sporty wbijane na kwadrat. Polecam takie rozwiązanie. Do tego korba np Shimano 105 albo 600 albo RX100 itd i masz fajny zestaw który w przeciwieństwie do klinu nie będzie łapać luzu. pozdrawiam xMekpx
Wazaa Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Mufa 70mm, sugeruje, że nie ruskie robili, a Włosi. Jeśli dobrze zmierzyłeś i obie miski mają prawe gwinty, to masz standard ITA. Wszystko do tego założysz, pod warunkiem, że będziesz miał odpowiedni suport. Dzisiaj, coraz trudniej taki dostać, ale jak się ktoś uprze, to znajdzie. Ja również mam ITA i znalazłem nawet suport pod korbę Hollowtech II, z zewnętrznymi łożyskami: koral.bielsko.pl - rowery,czÄĹci,akcesoria,serwis. OĹ MECH KORB TOKEN TK877EX CZARNY MTB Niestety, muszę poczekać do Lipca, aż przypłynie z Tajwanu.
mekp Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Mufa 70mm, sugeruje, że nie ruskie robili, a Włosi. Jeśli dobrze zmierzyłeś i obie miski mają prawe gwinty, to masz standard ITA. Wszystko do tego założysz, pod warunkiem, że będziesz miał odpowiedni suport. Dzisiaj, coraz trudniej taki dostać, ale jak się ktoś uprze, to znajdzie. Ja również mam ITA i znalazłem nawet suport pod korbę Hollowtech II, z zewnętrznymi łożyskami: koral.bielsko.pl - rowery,czÄĹci,akcesoria,serwis. OĹ MECH KORB TOKEN TK877EX CZARNY MTB Niestety, muszę poczekać do Lipca, aż przypłynie z Tajwanu. Po Piewsze: Ital na Kiln ? nie spotkałem. Po Drugie: Gdzie tu widzisz gwint? Po Trzecie: Już samo zdjęcie w pokazuje co to za rower... I nawet najgorszy Włoch nie był tak wykonywany. Stara dobra Wschodnia Gaz-rurka A co do sensu pakowania HT2 do starej kolarzówki nie będę się wypowiadał... pozdrawiam xMekpx
Wazaa Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Ital na Kiln ? nie spotkałem. Pewnie masz na myśli zintegrowany suport ITA na klin. Takiego i ja nie spotkałem, ale też, w żadnym fragmencie postu, autor nie wspomina, że takiego szuka. Natomiast suport, jako taki, z ośką na klin, wiankami i miskami z gwintem ITA, jak najbardziej spotkałem i pewnie w każdym sklepie rowerowym taki dostaniesz. Gdzie tu widzisz gwint? Rzeczywiście, na zdjęciu gwintu nie widać, ale też, na innym zdjęciu mojej babci, też nie widać zmarszczek, a ma. Na szczęście jest specyfikacja poniżej, która dokładnie określa, że gwint tam jest. Przekopiuję ten fragment: “ITA.36mmx24T for Road to fit 70mm Shell”. I wcześniej, zdanie “Shimano Compatible„ sugeruje, że nie będzie problemu z montażem korby Hollowtech II. Już samo zdjęcie w pokazuje co to za rower... I nawet najgorszy Włoch nie był tak wykonywany. Stara dobra WschodniaGaz-rurka To zdanie odnosiło się do standardu włoskiego, a nie do produkcji. Taki skrót myślowy. Wymiar mufy jednoznacznie wskazuje na typ ITA. Ale masz rację, że zwróciłeś uwagę, bo podobne przenośnie są mylące, jeśli czyta się je dosłownie A co do sensu pakowania HT2 do starej kolarzówki nie będę się wypowiadał... Sam również nie wypowiadałbym się o sensie pakowania HT2 do starej kolarzówki. Ja go zapakuję do MTB. Pozdrawiam.
sidagel Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Dokładnie sprawdziłem i nie ma żadnego gwintu i raczej go tam nigdy nie było miski były wciskane. Nie zamierzam w niego pakować niewiadomo jaką kasę, chciałbym by jeździł. Zrobiłem na nim sporo kilometrów i nawet jak to jest największy szajs na świecie to zawsze był lekki i miał niezłego kopa:) jak na to co w nim było i zawsze byłem z niego zadowolony, aż do wypadku:) To co polecacie? Co z tym zrobić? Mam do niego praktycznie wszystkie części, poza paroma drobnymi rzeczami. Chcę go zrobić bardziej z przyczyn sentymentalnych i jako wyzwanie:) Jakbym chciał kupić sobie jakąś maszyne to musiałbym sporo wydać, a tak za niewielką sumę pewnie miałbym starego poczciwego kompana:) na chwile przyjemności:P PS. Mekp: pamietam, że kupiłem 2 niby kolarki od sąsiada pijaczka za 50zł i mając trzeci jakiś stary w składziku złożyłem to "cudo" także nie dziwie się jakiej boskiej klasy jest ten rower:)
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 czyli klasyczny typ ala romet, z wprasowanymi miskami, mozesz w kazdym sklepie rowerowym kupic takowa korbe, oczywioscie bez szalu w sensie alu, zmienne blaty, ale taka jak np kiedys mial wagant, czy romet sport, poprostu wprasowane miski, wianki z lozyskami i os na tzw konus, bez problemu kupisz ten patent z ost lat produkcji staregpo rometu, juz z korbami na kwadrat zamiast klinu, mozna tez poszukac uzywanych zestawow, (czyt.korb i misek) z jakiegos holendra, tez ten patent byl stosowany, zmierz dokladnie stare miski,lub wez ze soba na wzor i w podroz po sklepach rowerowych, najlepiej takich w malych miasteczkach lub wioskach , gdzie jeszcze zbyt wiele o mtb nie slyszeli tam czesci do rometow od groma
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.