Skocz do zawartości

[napęd] Pytanie o kasetę (indeksacja) i resztę napędu


office

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z indeksacją w kasetach? W internecie natknąłem się tylko na powierzchowne odpowiedzi, o co chodzi z tym 11-30T, 11-32T, 11-34T itd.?

 

Czy taki napęd będzie funkcjonował:

 

korba: Shimano M311 Altus 170mm, 48x38x28

przerzutka tył: Shimano M310 Altus

przerzutka przód: i tu mam problem bo w lokalnym rowerowym mam przednią top-swing Shimano Alivio - czy przypasuje do tego powyżej zestawu czy muszę zamówić z allegro także altusa (w instrukcji na stronce shimano do korby pisze że najlepsza jest przednia przerzutka też altusa)

kaseta: Shimano acera 8 rz (i właśnie nie wiem jak z tą indeksacją)

 

I czy do powyższej korby spasuje suport Accent 68x122,5 (wedle wspominanej instrukcji polecają 68x123 czy te pół mm zrobi różnicę?)

 

Dziękuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z tym 11-30T, 11-32T, 11-34T itd.?

 

Tymi symbolami opisuje się pojemność kasety : najmniejsza zębatka ma 11 zębów a największa 30 zębów.

 

O ile się nie mylę to ta konfiguracja powinna działać. Ważne aby manetki i przerzutki były przeznaczone do tej samej ilość biegów. Indeksacja biegów to chyba nic innego jak ciąg linki. Zwróć uwagę w specyfikacji przerzutki na jej pojemność. Jednak nie jestem co do wszystkiego pewien - poczekajmy na wypowiedzi innych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od końca: te pół mm na suporcie żadnej różnicy nie zrobi po prostu korba będzie przesunięta o ćwierć mm :teehee: "Indeksacja" to system "skoków" pomiędzy kolejnymi zębatkami kasety - chodzi o to że manetka i kaseta muszą być w tym samym systemie (tej samej firmy) bo inaczej biegi nie będą się zmieniać tłumacząc łopatologicznie :teehee: Przerzutka przednia spokojnie może być trochę inna ważne żeby była dopasowana do korby tzn. jej model zgadzał się z liczbą zębów największej zębatki i pasował do ramy pod względem rodzaju ciągu - górny czy dolny. A to 11-30T np. to liczba zębów skrajnych zębatek na kasecie im większa druga liczba tym będziesz dysponował lżejszym skrajnym przełożeniem.

Mam nadzieję że pomogłem a nie namieszałem tylko bardziej:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za wypowiedzi.

 

A jeszcze jedna rzecz jak dobrać suport (wymiary)? Bo wydaje mi się jednak że coś namieszałem. Tzn. na ramie mufa na pewno 68, ale co dalej. Korba ma 170 mm, czyli suport powinien być 68 x ... no właśnie ile?

 

Co do ilości zębów z przodu wybrałem sobie 48x38x28 bo na takim mi się najlepiej do tej pory jeździło, gdzie jest dużo zębow czyli mocniejsze przyłożenie. Jaka więc będzie optymalna liczba na kasecie z tyłu do tej kombinacji? Brać 11-32, 11-34?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś suportu dobiera się w odniesieniu do blatów korby a nie długości jej ramienia. Do takiej korby musi być dłuższa, ale ja mam 117 mm i wystarczy, więc Twoje 122 lub 123 też będzie ok, tym bardziej że kaseta będzie większa. Ja też mam korbę 48/38/28 a kasetę 11-28T i wszędzie na tym wjadę, a z górki nawet 80 km/h można osiągnąć. A jak uważasz będzie Ci potrzebny jakiś super lekki bieg? Jeśli tak to bierz 34, a jeśli nie to weź mniej będzie elastyczniej :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że manetka i kaseta muszą być w tym samym systemie (tej samej firmy) bo inaczej biegi nie będą się zmieniać tłumacząc łopatologicznie

Czy uważasz,że manetki Shimano nie będą współpracowały z kasetami Srama?

Oś suportu dobiera się w odniesieniu do blatów korby a nie długości jej ramienia. Do takiej korby musi być dłuższa, ale ja mam 117 mm i wystarczy, więc Twoje 122 lub 123 też będzie ok, tym bardziej że kaseta będzie większa.

Oś suportu dobiera się do konkretnego modelu korby,aby zachować linię łańcucha.Na oko,to jeden w szpitalu umarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uważasz,że manetki Shimano nie będą współpracowały z kasetami Srama?

Oś suportu dobiera się do konkretnego modelu korby,aby zachować linię łańcucha.Na oko,to jeden w szpitalu umarł.

Ok w pierwszym to trochę przesadziłem, ale najlepiej komuś kto chce się o detal doradzić cała historie i mechanikę rowerową wyłożyć od początku to wszystko zrozumie. Nie trzeba znać obiegów Otta i Sabathe żeby jeździć samochodem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...