Skocz do zawartości

[hamulce] Magura MT Custom, hydrauliczne tarczowe,


szkatu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Jestem amatorem i kupiłem sobie rower MTB Hai Bikie Edition RX . Mam parę pytań odnośnie hamulców, gdyż nie moge znaleźć żadnych informacji na temat tych hamulców .Wszystkie pytania

dotyczą śrubek, że tak to nazwę Do czego jest ten otwór na imbus zaznaczony na zdjęciu n 1, dodam, że jest zakręcony . . Drugie podobne tego typu pytanie odnośnie tej śrubki TORX (zdjęcie nr 2). Mam wrażenie, że nie ma różnicy czy jest dokręcona czy odkręcona, ale wy z pewnością wiecie jaka jest różnica. .

Ostanie pytanie jest takie. Hamulec zaczyna reagować dopiero gdy jest gdzieś w połowie nacisku. Czy tak ma być nie powinien szybciej reagować ? I Jeszcze pytanie odnośnie tego pokrętła obok zacisku hamulca , co one robi (zdjęcie nr3 ) ?

 

Pozdrawiam, proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi .

6b1f2e8e7d81f2abm.jpg 59b6603c077b985em.jpg

a7486c51083b6bfdm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie miałem tych hamulców, nawet ich nie widziałem na żywo, więc mogę tylko zgadywać:

Na 1. fotce śrubka do odpowietrzenia zacisku - nie odkręcaj, jeżeli nie chcesz, żeby klocki łapały dopiero przy kierownicy ;D

Na 2. fotce śrubka przytrzymująca klocki - bez jej odkręcenia nie wyjmiesz klocków, ogólnie trzyma klocki na miejscu podczas jazdy.

Na 3. fotce jest zakończenie pancerza, pod nim jest specjalna oliwka, która jest mocno zaciśnięta na pancerzu, w którym pod oliwką znajduje się specjalna końcówka, dzięki temu wszystko jest ładnie połączone i szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zdjęcie nr 1- ta śrubka na imbusa to port do odpowietrzania układu hamulcowego ( zacisku)- nie dotykać ,jesli nie odpowietrzasz

Zdjecie nr 2- ta śrubka "trzyma" klocki hamulcowe- aby wymienić klocki musisz tą śrubkę /trzpień wykręcić.

Zdjecie nr 3- zakończenie przewodu hamulcowego- nie dotykać- chyba że chcesz skrócić przewód.