Skocz do zawartości

[napęd] Jestem zielony i mam kilka pytań - luźny łańcuch, skrzypiący układ etc...

Piotrekpl1985

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Otóż najłatwiejszym rozwiązaniem wydaje się oddanie roweru do serwisu i niech oni mi to robię, ale... NIE. Raz, że przyjdzie mi za to zapłacić (i to pewnie nie mało) a dwa, że chcę się czegoś sam nauczyć w tym temacie.

Otóż mój problem jest tego typu, że po wyczyszczeniu roweru i nasmarowaniu łańcucha i elementów ruchomych (przerzutki głównie) wszystko jest ok. ale tylko na jakiś czas (skrzeczy już po 2-3 kilometrach). Tzn. mam dwa rowery, jeden w innym mieście i tamten praktycznie smarowany raz do roku jeździ nie wydając przy tym tych wk**ych, skrzeczących dźwięków. Najgorzej jest gdy zacznę naprawdę mocno i szybko pedałować wtedy mam wrażenie jakbym jechał na jakimś zardzewiałym gruchocie.

Nie wiem w zasadzie co najpierw sprawdzić aby ten problem wyeliminować więc prosiłbym o pomoc. Druga sprawa to łańcuch, który mam wrażenie że jest za luźny. Czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia czy jest on faktycznie za luźny czy mi się tylko wydaje. Otóż jak mam najniższą (lub najwyższą - nie pamiętam, ale to chyba nie ma znaczenia) przerzutkę to kręcąc pedałami do tyłu łańcuch mi praktycznie leży na widelcu! Ciekawostką jest to, że mój układ (Shimano Diore) nie wydaje charakterystycznego pykającego dźwięku.

Bardzo bym was prosił o pomoc od czego zacząć aby swój rower "naprawić". Na co mam najpierw zwrócić uwagę i co może wytwarzać ten hałas.

Gość voytec
Napisano

Metoda na łańcuch: ustawiasz na największym biegu i na tzw. godzinie trzeciej (wyobraź sobie że tarcza koby to tarcza zegara) łapiesz i odciągasz łańcuch. Jeśli wyraźnie odłazi od zębatek to jest już wyciągnięty.

Napisano