Zuczek Napisano 3 Marca 2006 Napisano 3 Marca 2006 Witam. Nie znalazłem na forum podobnego temetu w innych kategoriach więc piszę tutaj. Zamierzam skopletować drugikomplet kół do Wheleera 4600 rama 21. Obecnie mam 28" na V-kach. Tylna przerzutka (DEORE kaseta 9) Jakie będzie najlepsze(najbardziej optymalne) rozwiązanie: 1. Hamulce tarczowe mechaniczne czy hydrauliczne ? 2. Muszę zmienić piasty na pasujące do tarczowych w kołach 28" i zakup nowych obręczy 26" z dodatkowymi tarczami. Czy ktoś zrobił już coś takiego? Zależy mi na informacji czy taki zabieg jest opłacalny i czy w ogóle ma sens ? Orientacyjnie wydać mogę na to ok 1300 PLN. Pozdarwaim, Zuczek.
Lobster Napisano 4 Marca 2006 Napisano 4 Marca 2006 Czy jest opłacalny ? No nie wiem, a co z tego będziesz miał... ? Czy ma sens ? Też dobre pytanie Co chcesz osiągnąć zmieniając koła na 26 ? Bo za bardzo nie wiem jakie informacje chciales uzyskać pisząc tego posta
Nasti Napisano 4 Marca 2006 Napisano 4 Marca 2006 Zła nazwa tematu brak [ ], topic w złym dziale. Myślę że takie działanie nie ma sensu. Lepiej złóż jeden dobry komplet, bo po co ci dwa?
grzybek Napisano 4 Marca 2006 Napisano 4 Marca 2006 Według mnie jedynym powodem zmiany kół może być to, że jest większy wybór opon 26 calowych.
Gość Gość Napisano 4 Marca 2006 Napisano 4 Marca 2006 Co chcesz osiągnąć zmieniając koła na 26 ? Bo za bardzo nie wiem jakie informacje chciales uzyskać pisząc tego posta Na jazdę po mieście i płaskich okolicach Bielska 28" sprawdza sie rewelacyjnie. Natomiast wyjeżdżając na wyprawę w góry (Skrzyczne, Szyndzielnia) trasy kamieniste, miejscami grząskie i dość strome to wtedy skorzystałbym z 26". Zależy mi nie tyle na obwodzie koła co na szerokości opony a co się z tym wiąże to większą wytrzymałościa na jazdę po kamieniach. Z tego co się dowiadywałem to i tak już chyba szerszej nie dostane niż ta dawana fabrycznie przez Wheelera. Poza ty
Zuczek Napisano 4 Marca 2006 Autor Napisano 4 Marca 2006 Zła nazwa tematu brak [ ], topic w złym dziale. Przepraszam, ale nie wiedziałem gdzie mam napisać tego posta... W grę wchodzi jeszcze wymiana hamulców, abym mógł korzystać z nich jednocześnie na 26" i 28" Myślę że takie działanie nie ma sensu. Lepiej złóż jeden dobry komplet, bo po co ci dwa? Na to pytanie odpowiedziałem jako gość Dzięki i pozdrawiam Żuczek.
Platek Napisano 4 Marca 2006 Napisano 4 Marca 2006 daj sobie spokój z takimi wynalzkami można kupic szerokie opony 28"!! tylko trzeba poszukac!! do szerkości 1,75" (700-45) to spokojnie. cyklotur_chociażby Dalej może byc problem, ale to i tak jest, jak dla mnie, wystarczająca szerokośc. nie ma sensu jak dla mnie wydawac 1300 zeta na szersze opony opłacalnośc: 1 za zaoszczędzoną kase możesz sobie gdzieś pojechac np (to taka propozaycja, jesli masz problemy z lokowaniem środków ) a jeśli nie... to moge Ci dac mój nr konta :> pozdrawiam!
Zuczek Napisano 4 Marca 2006 Autor Napisano 4 Marca 2006 daj sobie spokój z takimi wynalzkami można kupic szerokie opony 28"!! tylko trzeba poszukac!! do szerkości 1,75" (700-45) to spokojnie. cyklotur_chociażby Dalej może byc problem, ale to i tak jest, jak dla mnie, wystarczająca szerokośc. Dzięki za link nie ma sensu jak dla mnie wydawac 1300 zeta na szersze opony opłacalnośc: 1 1300 to nie tylko opony ale hamulce hydrauliczne... za zaoszczędzoną kase możesz sobie gdzieś pojechac np (to taka propozaycja, jesli masz problemy z lokowaniem środków ) a jeśli nie... to moge Ci dac mój nr konta :> Jakbym nie miał problemów z kasą to bym tutaj nie pisał Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.