Skocz do zawartości

[propozycja nowego działu]650B (27,5cala) nowy standart


Rekomendowane odpowiedzi

Mam propozycję stworzenia nowego tematu na głównej stronie w np. zakładce "Forum rowerowe! Sprzęt, rowery, doświadczenia"

 

 

Nowy standart w MTB(nie do końca nowy jeśli chodzi o rowery np. miejskie),to taka alternatywa pomiędzy 26 a 29 cali.

kilka rodzynów:

Jamis Nemesis 650 hardtail rama Kinesis 7005 triple-butted SuperPlastic Formed (SPF) tubing

Jamis Dragon 650 hardtail rama Reynolds 853 seamless air-hardened chromoly main tubes

HKS Sixfifty 656xc full-suspension rama aluminiowa 6061 podwójnie cieniowana

HKS Sixfifty 609 hardtail rama Carbon-monocoque

HKS Sixfifty 608 hardtail rama Carbon-monocoque

HKS Sixfifty 606 hardtail rama Super-light A7 podwójnie cieniowana

HKS Sixfifty 603 hardtail rama aluminiowa 6061

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie wygrzebałem w necie kilka propozycji amortyzatorów,niektóre już dostępne inne zapowiadane:

 

RockShox Revelation 650B

http://www.bikerumor.com/2012/01/27/650b-mountain-bikes-coming-backed-by-rockshox-wtb-schwalbe-more/

 

Magura TS8

http://www.bikerumor.com/2012/03/13/magura-introduces-new-team-suspension-forks-26-650b-29er/

 

White Brothers Loop i Groove(Downhill)

http://www.mountainracingproducts.com/white-brothers/loop/

http://www.mountainracingproducts.com/white-brothers/white-brothers-products/

 

X-Fusion Velvet(w kilku konfiguracjach)

http://www.sixfifty.com/products/forks.php

 

Standart 650B nie jest nowościa , ale zaczyna powracać do łask w odmianie MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony w rozmiarze 650B

 

Kenda

Nevegal 27.5 x 2.35 (58-584) DTC 740g

Nevegal 27.5 x 2.10 (52-584) DYC 645g

 

Schwalbe

Racing Ralph 27.5x 2.25 (57-584) Evolution Line, TL Ready 530g

 

WTB

Wolverine 27.5 x 2,2

 

Pacenti

Quasi-Moto 27.5 x 2.0 606g

Neo-Moto 27.5 x 2.3 750g

post-126030-0-27193800-1332532344_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to zupełnie niszowa nisza, dlatego swojego działu w tej chwili jeszcze się nie doczeka.

 

Załóżcie temat w dziale Rowery/ramy i rozwijajcie go. 29-calowce też zaczynały od jednego tematu, a teraz proszę bardzo jak się pięknie rozwinęły:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Serwus wszystkim!

 

ŁOŁ!!! Nawet nie wiecie jak cieszy to, że 650B zaczyna wypływać na wierzch na tym forum!

Myślę, że wszyscy Ci co już mieli okazję poznać (jak na razie teoretycznie) koło 27,5 stwierdzą, że za chwilę wygryzie ono 26" (które pewnie zostanie w rowerach dla młodzików i BMXów), a dla tych co ciągle zastanwiają się czy 29er nie jest zbyt duże dla nich w 650B znajdą ukojenie :)

Ja od roku próbuję skompletować (wraz z Kolegą którego udało się namówić) całość choć w formie "ekscentrycznej" 79er (kolega 67er).

Myślę, że za jakieś 2-3 tygodnie będę mógł podzielić się wrażeniami z pierwszych jazd. mam yzamiar "mieszać" w układach - 26" , 79er, 67er, 650B kompletne szukając różnic, porównując zyski i straty.

Co ciekawe największy problem jest z dostaniem..... szprych! Praktycznie nie licząc podstawowych 2,0 Sapimów i Machów nic innego dostać nie można - niby na CRC są dostępne DT Comp i RVL ale w praktyce nie sprawdzaliśmy jeszcze (czuję że będziemy musieli bo w Polsce naprawdę jest bieda). Np przedstawiciel DT na Polskę napisał nam, że nie przewiduje sprowadzania szprych z zakresy 274-278 w tym roku.

W odniesieniu do opon-ja zaczął bym od Pacenti choćby z szacunku dla pioniera (na necie można znaleźć zdjęcia jak robił pierwsze opony 650B z 29")

Schwalbe realnie waży 545 gramów -co i tak jest niezłym wynikiem,szczególnie, że te nowe modele są pod system bezdętkowy.

Co od obręczy nie należy zapominać o SUNie EQ23,25,27 w roku 2011 i i Inferno 23,25,27 w tym roku-najbliżej do dostania na CRC-świetna alternatywa dla ZTRów.

Z obręczy pod V i disc można szukać obręczy Velocity (najbliżej tradycyjnie Anglia i tamtejszy przedstawiciel) ale ceny to około 300zł za sztukę.

Z rowerów nie zapominał bym o japońskim Yipsan Bicycles czy amerykańskiej SOMA. Tak naprawdę najwięcej tego sprzętu spawają na razie małe manufakturki nie ograniczone zamówieniami wielosetnymi i robiące pod indywidualnego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...