Grand231 Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Witam tak się zastanawiam czy tarcza 180 mm z przodu będzie powodowała szybsze zużywanie się amortyzatora - w moim przypadku Mantiou R7 MRD Absolute - link, w porównaniu ze standardową tarczą 160 mm?. Czy większa tarcza będzie powodowała szybsze powstawania luzów w jeździe stricte wyścigowej. Ważę obecnie 76 kg przy wzroście 189 cm. Do mojego modelu R7 niby max rozmiar to 180 mm, a wiec pewnie jest jeszcze jakiś bufor odnośnie rozmiaru tarczy. Jak sądzicie - czy tarcza ma wpływ na wytrzymałość?.
tobo Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Ma, o czym zapewne nie raz czytałeś na forum tym czy innych, choćby w przypadku suntourów. W starym nrze bb był test dwupółkowego i właściciel/tester lekceważył zalecenia producenta, który zabraniał stosowania gustavaM magury z tym widelcem. Dwukrotnie dochodziło do uszkodzenia bodajże goleni dolnych. Używałem z dużą tarczą rs psylo sl, widelec z goleniami 30 mm, czyli jak na dzisiejsze standardy mało. Dwa lata eksploatacji (hamulce to deore 525) nie wypłynęły negatywnie na powstanie luzów.
Grand231 Napisano 8 Marca 2012 Autor Napisano 8 Marca 2012 Z tego co czytałem wiem że ma, chodzi mi jednak stricte o mój model Manitou R7, czy będę mógł się ścigać w nim z tarczą 180 mm, bez obawy o szybsze zużywanie się amortyzatora. Pytam się także gdyż mam z przodu tarczę 180 mm CL XTR'a jeszcze ze starego amorka i szkoda mi się jej pozbywać.
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2012 Mod Team Napisano 8 Marca 2012 Nie pamiętam dokładnie ale R7 na pewno ma zakres to 180 a może i do 200 wiec nie masz sie czego obawiać.
kadargo Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Według producenta jest max. 180mm Uwzględniając że jest "zapas" technologiczny, spokojnie możesz montować tarczę i śmigać.
Grand231 Napisano 8 Marca 2012 Autor Napisano 8 Marca 2012 No to fajnie , w sumie moje obawy zostały zażegnane więc temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.