Skocz do zawartości

[amortyzator przód] marzocchi drop-off - praca


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam amortyzator marzocchi drop-off z 2003 roku i mam problem z jego pracą. Wcześniej ( jeszcze przed wymianą oleju ) amorek przy szybszej pracy bardzo hałasował, nie było to jakieś stukanie, tylko taki wyraźny dźwięk oleju. Ostatnio wymieniłem olej na nowy 10W, wyczyściłem dokładnie bebechy i nadal jest to samo, hałasuje podczas szybkiego uginania. Dodam że po wylaniu oleju amorek bardzo fajnie, cicho pracuje, ale wiadomo, nie ma tłumienia i bez problemu dobija.. Czy ktoś wie co może być przyczyną tego hałasu? Liczę na pomoc.

Napisano

Z moich doświadczeń z Marcochami wynika,że one sobie tak "siorbią" olejem, co zawsze bardzo lubiłem:)

I faktycznie jest to słyszalne (przynajmniej w tłumikach SSV i HSCV).

Swoją drogą 10W to nie jest zbyt dużo? (Marcoch zaleca bodajże 7,5W)

Napisano

No tak, wziąłem na próbę 10W, ale rzeczywiście jest lekko za twardy amor. A jeszcze mam pytanie, jest możliwe że się olej pieni w środku? Bo przy powolnych ruchach wszystko bardzo fajnie cichutko chodzi, jednak przy szybszych już bardzo głośno to słychać. Nie da się nic na to poradzić?

Napisano

A jaki tam wlałeś olej? Tzn marka i przeznaczenie?

Pytanie może i głupie, ale znam takich co lali silnikowy a nawet roślinny...

Napisano

Do amora wlałem Valvoline Fork Oil 10W. Da się jakoś rozrzedzić olej, czymś innym niż olejem o mniejszej lepkości?

Napisano

Właśnie mam zamiar teraz zmienić olej na Motorexa i pojawia się pytanie, który będzie lepszy, 5W czy 7,5W? Dodam że ważę 79kg.

Napisano

Kurczaki. Są instrukcje do amortyzatorów, są strony producentów. Poszukaj, znajdź to będziesz wiedział jaki lepszy.

Po za tym jakbyś umiał czytać to post wyżej masz napisane.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja szukalem na stronie producenta i nie znalazlem nawet swojego modelu. Mam drop off'a 4. Nie dawno go nabylem niestety w przesylce wylal mi sie olej z jednego golenia (srubka nie byla dokrecona) i teraz pasowalo by wylac wszystko i wlac nowy bo nie wiem ile sie wylalo i jaki. Wiecie jak zrobic taka wymiane? Co pokolei odkrecac? Do tej pory mialem amora bez oleju i w sumie mnie nic nie obchodzilo. A nie lubie jezdzic z mysla ze nie jest cos zrobione jak powinno byc. W serwisie mi powiedzieli 100zł +olej a mysle ze samemu to mozna z latwoscia zrobic tylko trzeba wiedziec jak a predzej czy pozniej sie trzeba nauczyc wkoncu- lepiej wczesniej;) Nie wiem nawet czy olej sie wlewa do 2 czy 1 lagi to samo pytanie odnisnie wpompowanego powietrza? Z gory dzieki za jakie kolwiek info.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...