Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] SLX RD-M662 czy XT RD-M772


kroczu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

 

Czy opłaca się dopłacić do przerzutki XT RD-M772, czy SLX RD-M662 będzie równie dobra jeśli chodzi o trwałość? Różnica wagowa zupełnie mnie nie interesuje.

Przerzutkę chciałbym używać w systemie 3x8 na manetce alivio, w mglistej przyszłości zapatruję się na 3x9

Napisano

Ale są to przecież 9 rzędowe przerzutki, a nie ośmio.

Z tego co się dowiedziałem 9 śmiało obsłuży 8 a nawet 7. Inną bajką jest 10-tka, ale to nie ten temat..

Napisano

Obsłuży 8 kę, najwyżej ograniczy jej wychylenie śrubką. Ja polecałbym ci do napędu 8 rzędowego przerzutkę Alivio, bądź jeżeli już się uprzesz to SLX, na XT szkoda kasy w twoim przypadku.

Napisano

Teraz mam deore chyba 591 i rozklekotała mi się zupełnie, wolałbym więc wyżej mierzyć niż w alivio...:\, i tak jak napisałem, przy najbliższej wymianie kasety będę już chyba miał ochotę na 9-rzedowy napęd

Napisano

Tak więc nie była taka najgorsza, przeżyła 3 komplety kółek, jedno zerwanie haka, błoto, oblodzenia i niezliczone wkręcone krzaki patyki i kępy trawy, ale biorąc pod uwagę to, że SLX jest kilkanaście złotych droższy, to się skuszę co najmniej na niego.. :)

Napisano
eraz mam deore chyba 591 i rozklekotała mi się zupełnie, wolałbym więc wyżej mierzyć niż w alivio...:
Tyle że Alivio z 2011 roku obsługuje 9 rzędów i jest klasy starych Deorek - link . Jednak ja brałbym SLX'a.
Napisano

Hehe....też polecę SLXa....w tylnej przerzutce, którą mimo wszystko dużo łatwiej uszkodzić na kamulach nie opłaca się mocno inwestować, jeżeli ktoś nie startuje z myślą o walce na poważnie..... ;)

 

Ja w ogóle zastanowiłbym się nad oszczędzeniem na tylnej przerzutce (czyli maksymalnie SLX) i na twoim miejscu wymieniłbym przy okazji manetkę na jakąś wyższej grupy....różnicę odczujesz momentalnie.

Wyższe grupy na 8 biegów jeszcze znajdziesz - tylko piszesz, że chcesz przechodzić na 9speed i tu te wymiany zbiegają się.

Ja kupiłbym SLXa - a kasę odłożył do przysłowiowej skarpety na późniejszą wymianę manetki i kasety z łańcuchem.

Napisano

Hehe....też polecę SLXa....w tylnej przerzutce, którą mimo wszystko dużo łatwiej uszkodzić na kamulach nie opłaca się mocno inwestować, jeżeli ktoś nie startuje z myślą o walce na poważnie..... ;)

 

Ja w ogóle zastanowiłbym się nad oszczędzeniem na tylnej przerzutce (czyli maksymalnie SLX) i na twoim miejscu wymieniłbym przy okazji manetkę na jakąś wyższej grupy....różnicę odczujesz momentalnie.

Wyższe grupy na 8 biegów jeszcze znajdziesz - tylko piszesz, że chcesz przechodzić na 9speed i tu te wymiany zbiegają się.

Ja kupiłbym SLXa - a kasę odłożył do przysłowiowej skarpety na późniejszą wymianę manetki i kasety z łańcuchem.

 

 

Z tego co wiem, niema manetek powyżej alivio na 8 rzędów. Ale jeśli ktoś zna w rozsądnej cenie to poproszę, bo i tak alivio jeszcze nie mam -> muszę kupić, bo mam klamkomanetkę bez regulacji przerzutki.

Napisano

Nie jesteś na bieżąco z nowościami : http://www.ceneria.p...P,porownaj.html

 

Wcale nie twierdzę, że jestem, dlatego proszę o radę ;) jednakże dalej mówię, że interesuję mnie manetka 8 rzędowa a pod linkiem, który podałeś jest 9-tka.

Nie zrozumieliśmy się - dopytuję się, czy jest wyższa klasa 8 rzędówek niż alivio

Napisano

o kurcze, przepraszam! Źle przeczytałem :sweat: Widzę, że na allegro posucha.

 

Ostatnio kupiłem najtańszą manetkę shimano na 8 biegów czyli Acerę (najnowszy wypust) i jestem zdumiony - to działa lepiej od 9 biegowych deore i SLX.

 

Rozważasz też klamkomanetki? Jest kilka XT na allegro.

Napisano

Dobra, kupiłem manetkę alivio SLM410 http://rowerowy.com/...zutki_8_rzedowa,

 

Spróbuję najpierw samą zmianę manetki może akurat przerzutka jeszcze trochę pociągnie jak nie to wrócę do tematu przerzutki...

 

http://allegro.pl/pr...2083363889.html

czy

http://allegro.pl/pr...2079653756.html

 

Skłaniam się do SLX-a, bo patrząc po zdjęciach, konstrukcja jest identyczna, a wcale nie jestem pewien, czy aluminiowy wózek jest zaletą (zwykłą blachę łatwiej naprostować w razie co).

Jeśli jednak ktoś mi powie, że XT będzie sztywniejsza i po prostu lepsza za powodu xyz to 60 PLN jestem w stanie bez większego żalu dopłacić...

Napisano

XT nie będzie trwalsza ani sztywniejsza. A co do wózka to jeżeli nie kierujesz się wagą to stalowy zamiast aluminiowego jest na plus. Alu wózek w XT jak trochę mocniej się zegnie to pęka, stalowy myślę, że była by szansa podprostować trochę.

Napisano

Skłaniam się do SLX-a, bo patrząc po zdjęciach, konstrukcja jest identyczna, a wcale nie jestem pewien, czy aluminiowy wózek jest zaletą (zwykłą blachę łatwiej naprostować w razie co).

Jeśli jednak ktoś mi powie, że XT będzie sztywniejsza i po prostu lepsza za powodu xyz to 60 PLN jestem w stanie bez większego żalu dopłacić...

Dolne kółko w XT jest na uszczelnionym łożysku maszynowym w SLX nie. Górne w XT ma ślizgu ceramicznym w SLX chyba na zwykłym. Ja wolałem dopłacić.

Wózek w XT też się da delikatnie wyprostować, osobiście to robiłem.

Napisano
Dolne kółko w XT jest na uszczelnionym łożysku maszynowym w SLX nie. Górne w XT ma ślizgu ceramicznym w SLX chyba na zwykłym.

 

Masz rację, tylko co to zmienia? Bo zarówno w XT jak i SLX smarowałem kółka co mniej więcej podobny okres.

 

Wózek w XT też się da delikatnie wyprostować, osobiście to robiłem.

Mój od razu pękł przy uderzeniu.

Napisano

koledzy ja też przymierzałem się do kupna przerzutki slx , ale mam manetki alivio , w necie jest kilkanaście tematów o trudności wyregulowania slx na tej manetce ponieważ ma ona delikatny luz w miejscu naciągu linki przez co rozregulowuje sie niemiłosiernie . Mój wybór padł na przerzutkę deore z która nie ma najmniejszych problemów . Jesli ktos zapyta czemu akurat slx sie rozregulowuje , to odpowiem ze wszystkie przerzutki shadow bedzie cieżko wyregulować z alivio.........

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...